Ik dacht dat er al eens een topic over was maar ik kan hem niet terug vinden. Dus even opnieuw. Waar val jij van af? Heb jij DE tip?
hoi, nou van sporten! ik ben nu weer begonnen sinds ik bevallen ben. Ik heb een mooi schema gekregen en ben weer helemaal gemotiveerd!
inderdaad stress werkt bij mij ook!! Sonja bakker icm sporten, werkt ook goed bij mij... Helaas kom ik dan ook net zo hard weer aan als ik gewoon eet en niet meer sport.. Moet gewoon volhouden, das een slecht punt van mij!
Dat was de topic die ik had geopend :-D Inmiddels ben ik bezig met Sonja Bakker (boek bereik en behoud) en 2x per week sporten en het gaat erg goed!
haha kon je topic niet meer vinden Sporten gaat me niet lukken, helemaal niet nu het vakantie is. (moet ik de kids meenemen ) Wel probeer ik extra met de hond te wandelen en ik doe alle boodschappen lopend met de kinderwagen.
- Goed motief - Minder snoepen - Popcorn (ipv onzin knagen) - Goed nadenken waar je nou echt trek in hebt. - Bij alles wat je wilt eten afvragen of je na het eten daarvan je echt beter zult voelen en het je snaaibui echt op zal lossen. Zodat je geen gezonde alternatieven gaat eten die niet echt zijn waar je trek in hebt en je er daarom vervolgens het hele pak van leeg eet omdat het je niet de verzadiging van je vreetbui geeft... Beter 1 bonbon dan een rol volkorenbiscuitjes. Alleen een bak popcorn kan geen schade.
ik wilde er nooit aan, maar sonja werkt. in die boeken staan oefeningen die je kan doen, om de dag schrijft ze, en dat icm wandelen en fietsen en vooral veeeel water drinken heeft bij mij al 1 kledingmaat opgeleverd. ben op de helft van mijn streven na boek 1. 2 weken pauze genomen, sonja mocht niet mee op vakantie, maar wel gelet op wat ik at, variatie, kleine porties en niet iedere dag een zak chips in die 2 weken maar krap en kilo weer aangekomen, maar dat lag denk ik vooral aan te kort drinken. bij iedere zonde neem ik een glas water extra
stress en ziek zijn, daar val ik zonder probleem van af. Ook emotionele zorgen, zorgen ervoor dat ik vlug enkele kg kwijt geraak. Maar dit is waarschijnlijk niet hetgeen jij naar op zoek bent. Een goed evenwicht tussen sporten, gezond eten en af en toe een snoepje, daar val ik het meest van af als er enkele kg teveel zijn. Liefs Stephanie
haha Jopie!!! Jij doet toch ook SJS? Ik ben nu 3 weken bezig en 4.3 kilo kwijt Ik sport er wel bij 2 a 3x per week
motivatie is idd het moeilijkste, bij mij is de knop nu dan wel om en gaat het goed... Vanmorgen weer gewogen en nu 5,3 kilo!!! nog 3.3 te gaan voor 25 augustus (is mijn trouwdag en had ik als begin streven genomen).
Niet een hele goede manier, maar wel effectief... ik heb maandag een stuk van mijn kies laten aanzetten, was afgebroken, met als gevolg dat ik daarna niet veel meer durfde te eten. Ben sinds afgelopen zaterdag nu 3,5kg kwijt... Maar hier maak ik mijn hobby niet van hoor!
Ik ben ook bezig met afvallen. Of iig, ik heb geen overgewicht, maar het mag allemaal wel wat strakker. Ben nu pas drie dagen bezig, de hele dag water drinken, gezond en goed eten, en heb elke dag 1 tot 2 uur gesport. Gisteravond was ik al 1 kilo kwijt, in drie dagen. Helemaal top dus. Kwa sport doe ik trouwens lekker Wii Fit thuis. Niemand die mijn rode kop ziet en hartstikke leuke oefeningen! Doe altijd 20 tot 40 minuten airobics voor de tv, doe dit met gewichtjes in mijn handen, daarna 15 minuten boxen, en dan nog een hoop spieroefeningen (buikspier enzo) Heb er wel vreselijke spierpijn van!
Sonja Bakker! Maar dan wel met een beetje van mezelf. Ik volg het boek wel maar weeg niets af, eet gewoon mijn eigen porties bij het diner. Eet wel iets minder aardappelen en vlees, maar daar houd ik toch niet zo van. In het weekend neem ik gerust een patatje met een klodder mayo of een lekker ijsje. Ben nu vanaf 25 mei al 7 kilo afgevallen. En wil er nog eens 7 af hebben. Dus voor mij werkt Sonja Baker prima! En ik rijd 3 x per week intensief paard, dus daar verbrand ik mijn calorieen wel mee!
zwanger zijn.... daar ben ik nog nooit zoveel mee afgevallen... en geheel onbedoeld hoor!!!! het is mij een absoluut raadsel hoe dit zo gekomen is.... ik heb normaal gesproken enorme aanleg om zwaar te worden en moet echt opletten dus toen ik zwanger werd dacht ik nou bye bye maatje 42..... voortaan ga ik als olifant door het leven ( kilo,s willen er bij mij nooit echt af...) en ik had daar na 2 jaar proberen zwanger te worden vrede mee, ik had alles over voor een baby... en tot mijn verbazing was mijn eetlust zooooo veranderd... alle gezonde dingen waar ik normaal niet zoveel van eet ( fruit, groente, vruchtenspa en melk) waren nu niet aan te slepen en vette hap kreeg ik niet weg... beebje goeide prima en ik? ik ben nu een maand na mijn bevalling 65 kg.... het is gewoon een wonder....... gr Jose
het enige waar ik van afval is sporten. hoef er niet eens bij te dieten of wat dan ook. en ik ga idd ook lichter uit de zw.schap komen lijkt het.
oeioei, ik ben wel aangekomen van de zwangerschap en het zwanger worden (hormonen). Ben nu aan het sporten en wat aan het opletten. Maar ben nog niet echt iets afgevallen. Ik hoop maar dat het spieren zijn... hihi