Help! Welke vitamine voor slechtste pillenslikker?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Froezel, 20 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Froezel

Froezel Actief lid

12 dec 2019
    407
    504
    93
    Vrouw
    Zoals de titel al doet vermoeden; ik ben een ramp met pillen slikken! De pilletjes voor m’n (verhoogde) foliumzuur gaan nog, maar groter moeten ze niet zijn.

Nu zoek ik nog mama vitamine die ik vanaf nu/straks kan slikken als het foliumzuur niet meer hoeft. Ik kwam gister een advertentie tegen van Yummy Gums, deze hebben speciale mama gummies. Zag er erg verleidelijk uit; snoepjes (soort winegums) met papayasmaak. Heeft iemand hier ervaring mee? Of heeft iemand ervaring met andere (kleine) vitamine mama pilletjes?

2. Lieverding

Lieverding Fanatiek lid

9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Foliumzuur (folate beter) kan je beter blijven dooslikken net zoals vitamine d en omega. Zijn die heeeeeeele belangrijke voor de hele zwangerschap maar ook erna.
    Ik heb die van newday mama in soft gels.
    folaat en d kan je apart kopen zijn kleine pilletjes
    omega kan je nog vinden Als drankje.

Verder helaas alle natuurlijke Vitaminen stinken vreselijk maar ook duur en groot. Ik heb dus de hele complex van vitals mama tabletten.

ik ken de jou genoemde vitaminen niet maar belangrijk is naar mijn mening is dat het natuurlijke vorm van is want als dat niet zo is kan je het net zo goed niet doen want je krijgt vrijwel niets binnen. De meeste krijg je dan van je voeding (als je gezond eet). Dha (omega), vitamine d en folate Is moeilijker uit voeding te halen en iedereen heeft enorm te kort aan

ik eet hele leven best gezond veel groenten en Fruit etc bleek dus vitamine d 34 hebben is iets lager maat van de arts moet ik dus 3x dosis slikken Van 35mg per dag in totaal (dat ivm late miskramen maar ook gewoon algehele zwangerschap en alles). Is achterhaald dat je dus dat niet hoeft vanaf 4 jaar of als je bleek bent of je overdosis kan krijgen.

als ik jou was zou ik kijken naar new day mama ze hebben foliuumzuur ipv Folate maar is niet erg, ze hebben grote dosis omega en verder d ook nog eN zitten in soft capsules. Desnoods kan je Die openmaken en over yoghurt heen of zo

3. RLSD

RLSD Niet meer actief

Wat bij mij altijd helpt is om pillen te slikken met bijvoorbeeld wat vla, kwark, of appelmoes. Iets wat in ieder geval wat dikker is. Ik voel dan de pil niet zodat ik het gewoon door kan slikken. Wellicht heb je wat aan deze tip :)

Deel Deze Pagina