Kwamen jullie altijd uit een dip na griep?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Jennifer0306, 29 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Ik heb even een baalmoment. Ik ga echt dip in dip uit, maar nu heb ik zelf dus flinke griep inclusief koorts.
    Mijn kleine meisje van 9 mnd heeft keelpijn, hoest als een zeehond en wil amper drinken.

Nu zit ik met het volgende: Ik kreeg van gisteravond 18.30, tot 9.30 vanochtend gewoon GEEN toeschietreflex. 30 min kolven, kind die eindelijk wilde maar gefrustreerd was omdat de melk gewoon niet toeschoot. Ook s nachts geen toeschietreflex.

Echt ik probeer het: aanleggen aanleggen aanleggen, kolven kolven kolven, maar ik voel me zo leeg en ik ben ook leeg.

Ik wil zo graag borstvoeding blijven geven, mijn meisje accepteert geen fles en ook geen kunstvoeding of pap.

Heeft iemand bemoedigende woorden? Kwam het na een griepje weer goed? Ik blijf natuurlijk zo vaak mogelijk stimuleren en slik inmiddels ook fenegriek capsules.

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik heb nu gelukkig nog niet zo'n erge dip gehad. Met zoon toen wel een keer de echte griep gehad (influenza dus, met 40 graden koorts en vreselijke spierpijn, geen verkoudheid ofzo), hij was toen ongeveer 6 maanden en dronk idd ook geen fles en had zelf ook de griep.
    En ja, dat kwam gelukkig helemaal goed qua productie, maar was een heel zware week voor ons allebei.
    Heel veel beterschap!!! Komt echt goed hoor...

3. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Oh wat naar voor jullie!
    Ik zat laatst met griep ook haast zonder melk, nauwelijks toeschietreflex inderdaad... Was erg zwaar, maar kwam wel weer helemaal goed gelukkig! Zl heeft tijdje erg vaak willen drinken om in te halen. Grote opluchting dat toeschietreflex na een tijdje weer gewoon vlot kwam en zoon voldaan was na voeding!
    Beterschap!

4. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Heb je de oxytocine neusspray geprobeerd (via de huisarts)

En borstcompresie bij het kolven of voeden helpt bij mij ook om melk eruit te krijgen, ik krijg ook niet altijd een toeschietreflex maar krijg er met compressie vaak nog wel 50-80 ml uit (wel handpijn haha)

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Even maandag je huisarts bellen, de spray helpt echt goed!

6. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Oke dan ga ik maandag bellen. Bedankt voor de bemoedigende woorden allemaal. Ik hoop ook echt dat we hieruit komen want ik ben nog niet uitgevoed :(

Hoe is het nu bij jou met de strike yasmientje?

7. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    en daar was ook mijn menstruatie :)

8. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Als ik ziek ben of mijn menstruatie heb, maak ik ook veel minder melk! Na enkele dagen komt het dan weer op gang!
    Succes!

9. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Ik ben altijd nog uit de dips gekomen, hoe diep ze ook waren en hoe moedeloos ik me ook voelde. Daarom maak ik mij nu ook niet meer zo druk bij een dip, komt bijna niet meer voor trouwens (dochter is 1 jaar) De spray is trouwens zeker een aanrader, ik heb hem ook altijd in huis!

10. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Fijn om alle positieve ervaringen te horen, dat doet me goed!

Deel Deze Pagina