Hoi dames!!! Naar aanleiding van suiker in mijn urine heb ik een suikertest moeten doen. Mijn waarde was toen 9.0 terwijl het onder de 7 zou moeten blijven. Vervolgens heb ik nog een uitgebreidere test moeten doen en ik heb vanmorgen de uitslag gekregen. De test was nog hoger dan vorige keer en wel 12.0!!!! Dit is TE hoog en ik moet helaas mijn verloskundige verlaten en ik zal vanaf nu dus onder controle staan bij de gynaecoloog. Nou hoor ik van heel wat mensen dat je met 38 weken zal worden ingeleid i.v.m. de suiker... Wat is jullie ervaring??? Zou het aan de ene kant stiekem helemaal niet zo erg vinden hoor... Ben erg benieuwd naar ons meisje maar ja iedere week dat de baby langer zit is mooi meegenomen zegt men. Liefs!
in ben ook ingeleid maar met 39,4 weken omdat de baby mooi op gewicht was het is echt verschillend, dus ga er maar niet gelijk vanuit dat je eerder word ingeleid. het enige wat je weet is dat je niet over de 40 weken komt dus dat is wel lekker. Ik heb nu ook weer suiker en ga nu weer zien wat er deze keer gaat gebeuren. Heb je dieet of al insuline???Ik spuit al dus heb hoge waardes. liefs Es
Ik heb ook zwangerschapsdiabetes. Word ingeleid met 38 weken. Wat ik zelf vreemd vind is dat de groei van de kleine precies volgens de gemiddelde statestieken verloopt. Toen ik aan mijn gyn. vroeg waarom ze dan toch inleiden met 38 weken, kreeg ik als antwoord dat ze dit altijd doen bij mensen met zwangerschapsdiabetes... Naja, vind het niet erg, kan ik twee weekjes eerder genieten van de kleine.
@ Tammetje: Maar dat is toch raar dat je gyn dat zegt? Want als ik dan het verhaal van Madelief lees, is het weer niet zo dat je perse met 38 weken wordt ingeleid. Dus dames, dank voor de reactie maar nu begrijp ik er helemaal neits meer van!
Ik heb diabetes (al 15 jaar), en word ook uiterlijk in de 38e week ingeleid. Mijn suikers zijn wel stabiel en het kindje ligt precies op schema met de groei. Maar ze doen dit om andere complicaties te voorkomen. Met (zwangerschaps)diabetes heb je meer kans op complicaties, vooral laat in de zwangerschap.
Ja okay, begrijp ik. Maar hoe kan het dan dat de één wel met 38 weken wordt ingeleid en de ander niet??? Dat vind ik dan raar... Wie bepaald dat of waar ligt dat dan aan? Wij hebben afgelopen vrijdag een 3d echo gehad en toen was ik dus 28 weken en 2 dagen. Het gemiddelde (volgens diverse sites op internet) ligt dan op 35 centimeter en 900 gram. Ons "propje" werd geschat op 33 centimeter en 1350 gram !!! Nou kan dit natuurlijk allemaal nog bijtrekken maar nu ik weet dat ik suiker heb, verklaart het een hoop! Maar goed... Wie kan mij dus vertellen wanneer je wel en wanneer je niet met 38 weken wordt ingeleid?!?!
ik heb ook geen idee waarom bij de ene wel en de ander niet..........ik kan je alleen vertellen hoe het bij mij is gegaan meid maak je niet druk hoor, alles komt goed!!!! liefs Es
Ik ben niet ingeleid met 38 weken. Nergens voor nodig: baby was helemaal niet groot (zelfs klein) en heb vanaf week 24 insuline gespoten dus had geen milede zwangerschapsdiabetes. Volgens mij leidn ze alleen in als de baby te groot wordt of er andere complicaties zijn.
he he eindelijk nog iemand die hetzelfde heeft meegemaakt valt me wel op dat we beide insuline hebben gespoten! liefs Es