Harde schijf als je op je rug ligt

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chica82, 30 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Hallo:)

Ik heb nu sinds een week of zo dat als ik op mijn rug lig ik echt een harde schijf voel.
    Hebben andere vrouwen dit ook? De verloskundige zei dat dit de baby is want ik was eerst ongerust of dit een harde buik is.
    Maar als ik er tegenaan por beweegt het niet:p. Of bedoelt ze gewoon dat het de baarmoeder is met wat verder verstopt de baby? Trouwens zit het niet op navelhoogte maar wat lager, terwijl ik wel woensdag 20 weken ben.

Ook nog iets anders, sinds iets meer dan een week voel ik de baby echt elke dag, voornamelijk ook onderin mijn buik, dichtbij mijn blaas enzo voel ik dan zachte duwtjes. Soms lijkt het op mijn blaas te zijn en soms gewoon onbeschrijfelijk op een andere plek maar altijd onderin de buik. Ik ga ervan uit dat dit nu echt gewoon de baby is want het lijkt absoluut niet op darmgeborrel.
    Moet ik met dit termijn ongerust zijn dat ik gister maar heel weinig heb gevoeld en vandaag nog niks? Ik lees telkens dat je vanaf 28 weken pas elke dag wat hoort te voelen, maar ik vraag me dan gewoon af hoe het kan dat als ik de dagen ervoor zoveel voelde ik nu niks voel.
    En voelen jullie je ook zo opgelaten telkens de verloskundige met vragen te bellen?

Oh, en mijn vriend heeft mij gister ten huwelijk gevraagd, vond ik even leuk om te melden:):):):):):)!!!

2. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Anybody:)?

3. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    aller eerst gefeliciteerd met je zwangerschap en met jullie voorgenomen huwelijk!
    ik had dat met die harde schijf ook heel erg, dat is idd je baarmoeder en geen harde buik.
    en dat je je kindje voelt zou heel goed kunnen hoor, in het begin weet je niet zo goed of het nou je kindje was om een borrel van je darmen of zo maar geloof mij, dat ga je heel goed herkennen:D
    en je kan beter (als je ongerust bent) je vk te vaak bellen als te weinig, maar denk dat je je nu echt nog niet ongerust hoeft te maken.
    in dit stadium van je zwangerschap is je baby nog zo klein en kan het alle kanten nog op zodat je het dus idd niet altijd voelt.
    pas als je een paar weken verder bent (geloof 25 weken of zo) dan zou je het 8x per 24 uur moeten voelen bewegen.
    hoop dat je een beetje gerust gesteld bent nu.
    succes met je 20weken echo binnenkort!

4. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Hi Bernadet, ja ik had ook net even de verloskundige gebeld omdat ik dus vandaag nog niks heb gevoeld.
    Ze zei het kan zo gebeuren dat het opeens een week weg blijft. Ik hoop dat ik de baby weer gauw voel want toch word je ongerust als je niks voelt na zoveel dagen zoveel te voelen.
    Thanks!

5. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    Hoi,

allereerst gefeliciteerd! :D

ik heb ongeveer hetzelfde als wat jij beschrijft. Het voelt bij mij niet echt als een schijf, maar ik dacht eerst ook dat ik steeds harde buiken had en idd vooral als ik (op mijn rug) lag. De vk zei dat er gewoon steeds spanning op je buik komt te staan omdat alles uitrekt. Ook reageert je buik op hoe vol je darmen zijn. Ik heb bedacht dat ik me er niet zoveel zorgen over maak. ;)

Verder is het niet gek dat je de ene dag je kindje heel veel voelt bewegen en de andere dag bijna niet. Ook dat komt mij bekend voor en mijn ervaring is dat het kindje bijv. na 2 dagen heel rustig te zijn geweest het daarna weer heel duidelijk aanwezig is. Het wisselt zich gewoon af. Ik voelde ons kindje al vanaf 17 weken, dus je voelt echt je kindje denk ik. Bij mij was het ook tot vorige week vooral onderin mijn buik. Nu voel ik ook regelmatig bewegingen tot boven mijn navel. ;)

Rottig he, dat je je af en toe zo onzeker kan voelen. Ik ben bang dat dat pas weggaat als je je kindje gezond in je armen hebt liggen...:)

6. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Hi Danielle, het is zeker rottig, en elke keer als ik een controle heb gehad, echo of naar het hartje heb geluisterd bij de verloskundige wil ik mezelf voor me kop slaan en denk ik; waar zat je je nou druk om te maken.

Maar toch verval ik er weer in, ik denk inderdaad dat ik me pas gerust voel als ik mijn kleine kindje vast kan houden. Ik zit nu ook echt af te tellen gewoon, 6 september de echo. Ik kan niet wachten.

7. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Daarnaast voel ik me de laatste tijd extra ongerust omdat ik eerst een blaasontsteking had, vervolgens bleek er iets met mijn schildklier wat gelukkig niet zo heftig was als ze in eerste instantie dachten, daarnaast doet mijn manager vervelend sinds ik zwanger ben. Dus hierdoor ben ik dan al een beetje gestrest..

Trouwens lijkt het erop als ik veel drink en dus een volle blaas heb dat ik weer sneller iets voel, nu net dacht ik weer heel lichtjes een zacht drukje op mijn blaas te voelen, ik denk dat het de baby is, joepie veel water drinken hihi!

8. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    idd dames, die ongerustheid blijft tot dat je je kleintje lekker bij je hebt liggen en het heeel hard huilt:D
    omdat ik zelf ook zo onzeker was heb ik een angelsound gekocht, daar mee kan je het hartje van je baby luisteren en dat ws voor mij zo'n gerust stelling.
    we hadden wel zoiets van, die gaan we alleen op zondag ochtend gebuiken anders had ik hem elke moment van de dag gepakt;)
    aan het einde van mijn zwangerschap voelde ik mijn beebje bijna niet meer (vanaf 40w elke dag naar het zh voor een ctg en tot 41w gelopen) toen heb ik hem wel elke dag gebruikt, vond het echt heerlijk om ff de hartslag te horen, is zo'n heerlijk geluid.
    was overigens niks aan de hand met ons meisje, ze had alleen geen ruimte meer om echt te bewegen, had ook zo'n giga toeter en ze was 9 pond!

9. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    HI Bernadet, ja ik heb ook zo'n angelsound maar ben me vorige week rot geschrokken toen ik na een half uur zoeken het hartje niet kon vinden.
    Dus ik ben een beetje bang om hem te gebruiken nu. Het was ook zo gek want mijn vriend kon hem 2x daarvoor wel vinden. Is het denk je nou slecht om zo'n angelsound regelmatig te gebruiken? Want als ze tijdens de echo naar het hartje gaan luisteren dan doen ze het altijd heel kort is me opgevallen. Maar misschien is dat sterker dan ofzo..

10. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ik was dus naar de eerste hulp toen gegaan (omdat mijn verloskundige alleen een spoednummer heeft na 17.00u) en daar kreeg ik snel een echo en het hartje klopte perfect, baby bewoog. Dus tja al die ongerustheid voor niks. En het stomme is dat ik me nu dus weer druk maak omdat ik geen/amper beweging voel, terwijl ik net die echo heb gehad..

11. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    jaaa dat ken ik, maar vanaf 20weken kon ik haar altijd vinden!
    daarvoor ook niet hoor, maar ze worden ook groter he dus kunnen zich niet meer verstoppen;)
    niet schrikken als je het hartje niet meteen kan vinden, ga even wat anders doen en probeer het na een uurtje nog een keer.
    en een hartje stopt echt niet zo maar hoor, dan moet er wel echt iets aan de hand zijn en je krijgt zo vaak een echo dan ziet de vk dat wel.
    meid, je maakt je ongerust voor niks!
    geniet lekker van je zwangerschap want voor je het weet is het voorbij. want het gaat zo snel die 40 weken.
    het kan ook zomaar zijn dat je een heel rustig kindje hebt dat heb ik ook, was rustig in mijn buik en dat is ze nu nog

12. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    oja, en je mag trouwens die angelsound zo vaak gebuiken als je wilt hoor, kan echt geen kwaad voor je kindje.
    en als de gel op is kan je daar ook baby olie of zo voor gaan gebruiken

13. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Nou ik zal er even over nadenken, twijfel een beetje om het te gaan doen aangezien ik mezelf ken en nogal snel in de stress kan raken en in het ziekenhuis hadden ze dus gezegd: gooi dat ding weg.

Thanks in ieder geval!

14. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    haha ja als je snel onzeker word dan is het idd een idee om hem weg te doen.
    je moet doen waar je je zelf het beste bij voelt
    (kan hem altijd nog op maktplaats zetten krijg je er iedergeval nog wat voor;))

15. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ja moet je nagaan hoe dat ging dat je helemaal gestrest bij eerste hulp komt en dan blijkt er niks aan de hand, ik schaamde me kapot:p

16. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik voel mijn kindje vanaf 16 weken iedere dag, maar juist op vakantie (angel sound niet mee) besloot hij zich een aantal dagen rustig te houden. Heb mezelf toen vaak gezegd: je hoeft de baby nog niet iedere dag te voelen. Veel mensen hebben hun kleintje nog helemaal niet gevoeld e.d.
    En eerlijk gezegd ben ik ook zo nuchter dat ik dan denk: als het fout zit zit het fout, kunnen ze op deze termijn toch niets aan veranderen.

Toen we thuis waren meteen het hartje gezocht. Gelukkig snel gevonden en een paar dagen daarna een geweldige 20-weken echo. Met andere woorden: maak je niet druk. Je baby groeit heerlijk en snel genoeg lig je 's nachts wakker omdat je baby wil breakdancen tegen je buikwand en hoop je dat hij wat stiller is :)

Overigens is onze kleine niet gek van de doppler of de angelsound. Zowel ikzelf als de verloskundige krijgt 2, misschien 3 hartslagen te horen en daarna peert 'ie 'm snel. Houd ik wel van, lekker eigenwijs :D (dus ook niet teveel zorgen om maken).

Probeer er van te genieten meid!

17. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Thanks Juju!! Ja zoiets had ik ook haha, was ik een keer bij de verloskundige en probeerde baby ook telkens dat ding te ontwijken leek het wel, bewoog veel en kon ze het hartje niet meteen vinden..

18. misa

misa Niet meer actief

Die harde schijf ken ik niet. Wel dat ik soms het kindje heel duidelijk aan één kant voel (de andere kant voelt dan leeg hihi).

Het schoppen op mijn blaas doet ie bij mij ook..! haha! Soms heel irri!

Dat je je kindje niet elke dag evenveel voelt schijnt normaal te zijn. Herken ik ook. e bent de ene dag gewoon drukker dan de andere, en je kindje misschien ook! En je kunt ook bewegingen missen als je druk bent natuurlijk. Maar zoals je al zei: je hoeft je kindje pas rond 28 weken elke dag te voelen. :)

Bij echte twijfel gewoon bellen. Ik heb ze nog maar één keer gebeld. kan me je opgelaten gevoel voorstellen. Maar als je echt twijfelt, toch bellen. Maar misschien niet voor elke nieuwe beweging of nieuw gevoel. :)

Wat leuk dat je vriend je ten huwelijk heeft gevraagd!! gefeliciteerd! Nu maar plannen dus?

19. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Hi Jois, dank je:)

Voorlopig focussen we eerst op de baby, als die er eenmaal is gaan we over de bruiloft nadenken.

Het irritante is met dat voelen van de baby dat ik de hele dag al zit te wachten en dus helemaal niet druk bezig ben, zit momenteel even thuis.

Maar goed er zal vast een verklaring voor zijn, de verloskundige zei dat het zelfs met dit termijn zou kunnen dat je zo een week niks voelt. Ik hoop het niet.
    Maar ze zei dat er geen reden voor ongerustheid is, toch wil ik het graag voor mezelf op een of andere manier kunnen verklaren..

20. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Pfewwww eindelijk weer wat trapjes achter elkaar gevoeld, nu niet op de blaas meer wat hoger naar zijkant..:)

Deel Deze Pagina