Ik heb gisteren dus meegemaakt dat mijn zoontje van 4 na de DKTP prik 2 keer bewusteloos is geweest en 2 keer hard is gevallen eerste keer met zijn hals op een tafel en de 2de keer tegen een bureau aan met zijn hoofd. Ik ben me rot geschrokken gelukkig gaat het nu wel weer maar de schrik zit er goed in. Gelukkig waren er lieve mensen en arts op het consultatiebureau die direct in actie kwam om te helpen Wou het gewoon even kwijt... Wie heeft dit ook gehad en wat hebben ze toen gedaan?
Kwam dit door de schrik van de prik? Of als reactie op de inhoud van de prik? Gelukkig is er goed gehandeld.. Je schrikt je kapot lijkt me
Hm, lees nu dat dit een bijwerking is op de prik.. Minder dan 1 op de 2000 kinderen raakt even bewusteloos... Bijwerkingen per prik - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu
Je zult je dood geschokken zijn, wat vervelend. Niet mee gemaakt, maar hoop dat je zoontje zich weer beter voelt.
oh man dat is schrikken zeg! hmm leuke bijwerking......hopelijk komt het niet meer voor! knuffel hem maar extra.
Nou ja we denken door de schrik maar we hebben dit jaar ook al bewust geen griepprik meer gegeven omdat hij er toen ook al een allergische reactie op kreeg. Maar nog nooit een reactie gehad van de prikken van het CB Ze zien dit dan ook zeer zelden bij kinderen en dan in de zeldzame gevallen dat ze het zien komt het meestal voor bij oudere kinderen dus de prik van de leeftijd van 9 jaar
Hij is weer beter hoor hij heeft gelukkig weer kleur op zijn gezichtje. Gisteren zag hij helemaal wit en ook zijn lippen waren helemaal wit Ik ben nu echt extra voorzichtig misschien ben ik nu te voorzichtig want wil het liefst overal zijn handje beethouden Ze hebben gezegd dat als dit nog eens zou voorkomen dus gewoon thuis zonder aanleiding we gelijk 112 moeten bellen.
Dan is je zoontje wss allergisch voor kippeneiwit. Als kind mocht ik zelf ook nooit een griepsspuit, omdat ik een afylactische schock heb gehad. Maar ben er gelukkig wel weer overheen gegroeid (nou heb ik een garnalenallergie, dus nog steeds een epipen) Maar mijn punt, in de DKTP-prik zit geen kippeneiwit.. Dus dit is wss idd een bijwerking en niet een allergie. Gr. Carlien
Is wel handig om dit soort dingen bij te houden (allergie en bijwerkingen).. Het is niet alleen eng, maar kan ook gevaarlijk zijn.. Dus wel goed aangeven de volgende keer dat hij een injectie krijgt.. Gelukkig gaat het nu goed!
ik heb net nog even gekeken naar de plaats waar geprikt is en nu is het precies weer hetzelfde als met de griepprik een hele dik roodgloeiende schijf en zijn schouder helemaal opgezet. Noemden ze toen een lokale allergische reactie en daarom in overleg met de kinderarts is toen besloten om geen griepprik meer te geven. De plek van de griepprik van vorig jaar is nu zelfs nog te zien en heb het ook vooraf gemeld aan de arts bij het CB maar ja je moet ook maar even afwachten of je van elke prik een reactie krijgt natuurlijk. Ik ga toch maar even de huisarts bellen.
Mijn jongste zoon heeft het ook gehad! Mijn man is toen met hem gegaan en na het zetten van de prik viel hij flauw! Hij belde me op en ben echt geschrokken. Op het cb hebben ze hem nagekeken en er was verder niks aan de hand. Kwam waarschijnlijk van de schrik achteraf.
Ja je schrikt echt heel erg want zoiets verwacht je gewoon niet. Hier hebben ze hem even laten blijven tot zijn pols weer goed was brr gelukkig hoeft hij de komende tijd geen prikken meer.
Wij zijn nog net bij de huisarts geweest en we hebben nog koelzalf gekregen maar de zwelling is weer behoorlijk heftig nu maar afwachten en hopen dat hij niet zo'n lelijke plekken krijgt als op zijn andere arm van de griepprik.
Ja het gebeurd zoals in de bijsluiter staat 1 op de 10000 Dus ja kleine kans maar goed het neemt niet weg dat de kans dus wel aanwezig is had het zelf nog nooit gehoord van een kindje van net 4 Heb er eigenlijk ook nooit bij nagedacht wat de bijwerkingen kunnen zijn ja iedereen weet natuurlijk dat ze na een enting koorts kunnen krijgen of hangerig kunnen zijn maar dit wat een machteloos gevoel heb je dan.
Ik zou hem maar even heel goed in de gaten houden, bij hem op de kamer slapen en hem elk uur checken. Hopelijk gaat het morgen beter. Ik zou absoluut laten uitzoeken op welk van de bestanddelen hij een allergische reactie heeft gehad, en als je besluit verder te laten vaccineren (de 9 jaar prik), dit in het ziekenhuis onder toezicht laten doen.