groeiachterstand ledematen en teveel vruchtwater

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mama2be, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama2be

mama2be Lid

13 mei 2007
    72
    0
    0
    Hoi allemaal.

Ik vroeg me af of iemand hier bekend mee is. Onze baby (ben nu 28,5 weken zwanger) heeft een goede groei in buik en hoofd en romp enzo, maar de ledematen lopen 3 weken achter in groei. We kwamen hier bij toeval achter, door verminderd leven voelen kreeg ik een echo en CTG.
    Ook heb ik veel vruchtwater (zit op de max). Volgende week vrijdag krijgen we een screeningsecho vanwege deze dingen.
    Heeft iemand hier dit ook meegemaakt en wat bleek het uiteindelijk te zijn?

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

jeetje, ik heb het niet meegemaakt maar kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, sterkte volgende week

3. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Hmm..niet helemaal het zelfde, maar ons meisje loopt(of liep, in week 24 voor het laatst gezien) ook achter qua groei van haar bovenbeentjes. Dr pa heeft namelijk ook korte bovenbenen, dus zij heeft het gewoon overgenomen :) De rest groeide ook precies zoals het moest, dus zou me niet al te druk maken hoor! Misschien trekt het nog wel bij, kan ook best! Succes ;)

4. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ach meid ik begrijp dat je zorgen maakt.
    Toch zijn het statistieken en kunnen ze je soms erg ongerust maken, terwijl dingen later soms vanzelf bijtrekken.
    Veel sterkte!

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Mijn tweede dochter heeft een groeiachterstand gehad met dr hoofd.
    Alles is toen gecheckt en was allemaal uiteindelijk okee.
    Ze is geboren met 50cm en 3140gr.
    Ze is gewoon heel dun en tenger, net dr moeder.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij hebben hier bij meting een verschil van 3 weken tussen hoofd en lijf, (hoofdje vrij klein). Tja, kennisje van me blijkt kraamverpleegkundige te zijn, die vertelde me vand e week dat die metingen nogal mis kunnen gaan: als ze net 1 mm meer of minder meten, is je kindje een week ouder of jonger... En het is nogal milimeterwerk...
    Ik zou me niet te druk maken... In ons geval hebben wij beiden ook geen groot hoofd, (en ik ben maar wat blij dat het een kleine hoofdje is, :-D).

Met dat vruchtwater, hoe dat zit, weet ik niet... Je drinkt wel voldoende?

7. mama2be

mama2be Lid

13 mei 2007
    72
    0
    0
    Thnx allemaal.

Ja vruchtwater is nog geen aanwijzing voor gevonden, behalve dat het teveel is. Ik heb ook geen zwangerschapssuiker o.i.d.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik weet het niet helemaal zeker met dat vruchtwater, maar het schijnt een beetje net zo te werken als wanneer je in je eigen lijf veel vocht vasthoudt: veel drinken helpt dan, (dus meer dan de 2 liter die je normaal binnen hoort te krijgen).
    Koffie, thee en groene thee voeren veel vocht af, de eerste en de laatste wordt niet echt aangeraden als je zwanger bent...
    Maar als je naast je bekers melk en je kopjes thee zorgt dat je met vruchtensap en water zo'n 2,5 tot 3 liter vocht binnenkrijgt, (een beker of een longdrinkgals is al gauw 250 ml, kwart liter dus), dan schijnt het te helpen... Maar vraag je VK dat even na....

Deel Deze Pagina