Na miskraam en curettage korte menstruatie

Discussie in 'Miskraam' gestart door saraatje, 27 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saraatje

saraatje Actief lid

14 apr 2009
    105
    0
    0
    Hoi,

Ik wou graag even mijn verhaal kwijt.
    Begin februarie kwamen we er via de echo achter dat het hartje niet klopte.
    Dit was een hele schok.
    We zijn nu bezig voor de 3e en we zijn gezegend met 2 gezonde kinderen.
    Nu ben ik 2x gecurreteerd omdat na de 1x zijn er allerlei resten achtergebleven en nog wat weefsel van de placenta.
    Al met al heeft dit in totaal 8 week geduurd(heb 8 week gebloed).
    Je wil het een plekje geven maar door al die toestanden lukt het me nu pas om het te verwerken.

Nu ben ik afgelopen donderdag weer voor het eerst ongesteld geworden,dit heeft maar 3 dagen geduurd.
    Normaal ben ik altijd 8 dagen ongesteld.
    Herkent iemand dit?
    Dat je na je miskraam en curretage juist korter of langer ongesteld bent?
    Ik ben nogal een stresskip en ga me gelijk zorgen maken dat er iets niet in orde is.
    Ik hoor graag jullie ervaringen.

liefs saraatje

2. Trees

Trees Niet meer actief

Ten eerste heel veel sterkte met je verlies. Verder mijn ervaring met menstruaties na curretages. Ik ben bij twee miskramen gecurreteerd. Na de eerste curretage was mijn menstruatie juist langer en na de laatste keer juist veel korter. Nu weet ik dat ik de eerste keer wel een eisprong heb gehad en de laatste keer juist niet en dat was dan ook eigenlijk een ontrekkingsbloeding. Ik denk dat het daardoor korter was. Mijn menstruatie daarna was weer normaal. Mijn gynaecoloog vond dit helemaal niet raar of afwijkend, dus ik denk dat het wel vaker voorkomt dat het korter is.

3. Lumea

Lumea Fanatiek lid

16 nov 2008
    1.508
    0
    0
    Hoi Saraatje,

Allereerst, wat enorm verdrietig dat je een miskraam hebt gehad :cry: .
    Ik heb 2 MA's gehad. De eerste x ben ik gecuretteerd (helaas ook 2x omdat ik maar bleef bloeden). Ik heb toen ook wel lang gebloed: eerst na de 1e curettage, blijven bloeden zo'n 2,5 week en werd alleen maar meer en roder ipv minder, toen de 2e currettage en toen stopte het bloeden geloof ik na 2 weken ofzo. Daarna had ik ook een beetje een gekke cyclus. Drie dagen bloeden. Dan 2 dagen niets en dan nog 2 dagen een klein beetje bruin bloed. Maakte me er ook ongerust over en heb uiteindelijk nog een echo laten doen om te kijken of alles goed was (dat was zo gelukkig). Na 4 maand ongeveer was ik weer zwanger.
    Bij de laatste MA is de miskraam daarna vanzelf op gang gekomen. De eerste ongesteldheid daarna was heel heftig (vond dat best eng) en heel lang (zo'n 14 dagen in totaal).De tweede keer was ook nog wel lang, maar daarna werd het weer wat normaler.

Als je je echt heel erg ongerust maakt, dan zou ik het voorleggen aan je HA of gyn en vragen om een echo. Gewoon voor je eigen gemoedsrust.

4. saraatje

saraatje Actief lid

14 apr 2009
    105
    0
    0
    Ten eerste wil ik jullie bedanken voor jullie reacties.
    Ook wil ik jullie veel sterkte wensen met jullie verlies.

Nu ben ik vandaag weer wat gaan bloeden terwijl het zondag gestopt was.
    Als ik dan jouw verhaal lees komt het wel wat overeen.
    Het was eerst wat helder en wordt nu alweer wat oud bloed.
    Ik hoop dat het hierna stopt en ook echt klaar is.
    Ik heb voor 6 mei een controle afspraak staan bij de gyneacoloog.
    Nu hoop ik dat alles er schoon uitziet en we gewoon weer kunnen proberen om zwanger te worden.

Nogmaals bedankt.

liefs saraatje

Deel Deze Pagina