Identiek zwangerschap dus hetzelfde geslacht?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kitty07, 9 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Hallo dames,

Ik ben inmiddels alweer bijna 16 weken zwanger van ons tweede kindje en er he-le-maal van overtuigd dat het weer een jongetje wordt! :D

Mijn zwangerschap is echt een kopie van de vorige zwangerschap en ik kan me gewoon niet voorstellen dat het een meisje zou worden.

Ik heb precies van dezelfde kwaaltjes last en ook van dezelfde dingen géén last.

Zijn hier vrouwen die hetzelfde hebben meegemaakt en toch een kindje van het andere geslacht kregen?

Ik moet nog heeeeeeeeeeeeeel even wachten totdat we het weten maar ik weet het dus al (bijna ;)) zeker!! :p

2. lienepien79

lienepien79 Actief lid

18 feb 2012
    125
    0
    0
    Hoi,

Ze zeggen dat je daar niks over kan zeggen maar bij mij was het ook zo hoor.
    De eerste was een jongen en had ik op ochtendmisselijk na bijna geen kwaaltjes.
    De 2de was ik zodra ik het wist dat ik zwanger was echt 24 uur per dag kots misselijk en last van me bekken gehad. Dat was dus (zoals ik zelf al vermoede) een meisje.
    De 3de was identiek vanaf het begin tot eind als de 1ste dus ik wist gewoon dat het een jongen was en ik had gelijk.
    Nu ben ik dus zwanger van de 4de en gelijk was ik weer kots misselijk en heb ik weer last van me bekken. Heb van de week de 20 weken echo gehad en je raad het al het is een meisje.???

Het zal vast wel per vrouw verschillen maar dit is toch geen toeval meer lijkt me???

3. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Zie je wel! :D;)

Ik weet ook wel dat je er niets van kan zeggen maar mijn gevoel zegt van wel hahaha.

Het enige wat ik me nu bedenk wat wel anders was is dat ik deze keer wat meer last van puistjes heb gehad maar dat begint nu ook alweer weg te trekken (gelukkig!) dus wat mij betreft een verwaarloosbaar verschil. ;)

Nog meer vrouwen met identieke zwangerschappen?

4. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Tja... ik dacht ook zoiets, maar dan juist andersom! Deze zwangerschap is compleet anders... niet misselijk en vorige keer juist wel, deze keer emotioneler en vorige keer juist feller... alles is anders.. tot hoe ik me voel aan toe. En toch... is het weer een meisje :D Dus hier hoeven het geen zelfde soort zwangerschappen te zijn om hetzelfde geslacht te krijgen ;)

5. Mimi25

Mimi25 Actief lid

2 jan 2009
    290
    0
    16
    Bij mij is het ook juist andersom.

Ik heb bij de 1e totaal geen klachten gehad..behalve wat last van de hormoontjes. Bij deze zwangerschap heb ik juist minder last van hormonen maar heb de eerste 3maanden last gehad van misselijkheid en weinig eetlust. Ik heb ook hele andere eetgewoontes dan de eerste keer. Dus dacht ook een meisje maar het bleek toch een jongetje te zijn! :D

6. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hier 2 precies dezelfde zwangerschappen gehad met toch een ander resultaat ;)

7. Quinnie

Quinnie Actief lid

8 jan 2012
    153
    0
    16
    Eerste twee zwangerschappen hetzelfde en ik heb een jongen en een meisje.
    Deze compleet anders en nu weer een jongen

8. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Identieke zwangerschappen, alleen de eerste echt een meid en de 2e keer: 2! jongens. Toen ik hoorde tweeling was ik ervan overtuigd dat het dan wel meiden moesten zijn, maar nee: echt 2 jongens. Het enige verschilletje is dat ik de vorige keer m'n haar en huid erg snel vet was, nu niet.

9. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Eerste was n meis lang misselijk met 13 weken begon de bi al en rugklachten.. nog wat andere dingen was echt n zware zw schap. deze is n jongen maar paar weken misselijk geweest totaal geen bi of ruhklachten enkel cts.. maar eigenlijk lichamelijk mag ik niet klagen en is het tot nu toe n eitje dacht dus ook al vrij snel tis nu een jonge en t klopte ;)

10. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Hier ook een vergelijkbare zwangerschap, maar het is nu toch echt een jongetje...

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Eerste twee zw gelijk: twee keer meisje. Nu totaal anders, maar is vrijwel zeker weer een meisje. Hier zegt het dus niet zoveel :p

12. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Zwangerschappen eigenlijk identiek al werd het op het allerlaatst een beetje anders. De 2de keer hield ik veel meer vocht vast (maar het was ook zomer en warm) en ik was op het allerlaatst nog veel fitter dan bij de 1ste. Maar dan heb ik het echt over de laatste loodjes.

Resultaat: 1 meisje en 1 jongen.

13. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Leuk al die reacties dames, meer zijn nog altijd welkom! :)

Ben zoooooo benieuwd haha...maar mijn gevoel blijft een jongen zegggen! ;)

Ik hoop het volgende week te weten want dan krijg ik nog een gewone echo bij de VK met 17 weken.
    Dan moet het normaal gezien toch wel duidelijk zijn, of niet?

En anders heb ik over 2.5 week de 20-weken echo en hoop ik het dan te weten.

Ik wil gaan shoppen!!! :D:p

14. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Ikzelf kan er niet over mee praten.. maar mijn collega is nu zwanger van haar 3e kindje. Bij de eerste twee had ze helemaal nergens last van (en waren allebei jongens) en nu bij de 3e is ze heel erg misselijk geweest en heeft ze allerlei kwaaltjes gehad.. dus ze was ervan overtuigt dat het een meisje zou worden. 3 weken geleden hebben ze te horen gekregen dat ze weer een jongen verwachten :D

Het is dus geen garantie dat het geslacht hetzelfde blijft wanneer de zwangerschap precies hetzelfde verloopt ;)

15. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    Hier 2 totaal verschillende zwangerschappen, maar toch weer een zoontje :)

16. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.982
    15.610
    113
    Nabij Utrecht
    Hier 4 indentieke zwangerschappen gehad.... maar toch echt 2 jongens en 2 meiden gehad (omstebeurt)

17. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.258
    6.155
    113
    2 ongeveer dezelfde zwangerschappen en zie onderschrift. Al was ik er dus net als jij van overtuigd dat de 2e ook een jongetje was.
    En eigenlijk, als ik dr nu zie is het ook geen meisje-meisje, maar een echte wildebras, dus ik denk graag dat mijn gevoel er toch niet compleet naast zat :D

18. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    :D:D
    Haha, wellicht is dat dan ook nog een mogelijkheid voor mij! :D
    Klopt het voorgevoel toch een beetje!

Maarre.........als het kindje gunstig te zien is op de echo dan is het met 17 weken toch ook al zichtbaar hè??

Zoooooooooooooooooooooo nieuwsgierig, word helemaal gek van mezelf! :)

19. tasha

tasha Actief lid

21 jul 2012
    355
    114
    43
    NULL
    NULL
    goedemorgen allemaal
    mijn eerste twee waren totaal anders bij de eerste wist ik het pas bij 24 weken dat ik zwanger was. totaal geen kwaaltjes! alleen mijn borsten werden wat voller. bij de twee was ik zo misselijk dat ik voor het testen al wist dat de test positief zou zijn. maar heb wel twee mooie meiden. 1 ding was wel het zelfde:
    bij de eerste was ik er helemaal van overtuigd dat het een jongen was.. geen idee waarom ik wist het gewoon pas een dag voor dat ik beviel heb ik toch maar meisjes kleding in mijn ziekenhuis tas gedaan... (maar goed ook) bij de tweede vroegen mensen aan mij wat ik dacht en mijn antwoord was dat ik weer dacht dat het een jongen was dus zou het een meisje worden :p en dat was zo.. op dit moment heb ik zelf nog geen idee :)

groetjes :)

20. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.214
    1.278
    113
    Centrum België
    Identieke zwangerschappen en hetzelfde geslacht hier :)

Deel Deze Pagina