Ik vind het net zo'n scrabble woord.. Maar goed iemand ervaringen hiermee? M'n man moet dat onderzoek laten doen omdat hij hele erge last heeft van zn maag, pijnvlagen die soms zo erg zijn dat hij dreigt flauw te vallen. Hij heeft nu alweer een paar dagen maagbeschermers en zware zetpillen en nu is de pijn redelijk te doen. Hij heeft het al eerder gehad deze pijnaanvallen en toen hebben ze een echo gedaan en een bloedonderzoek maar hier kwam niks uit, dus vandaar dat ze nu een maagonderzoek doen. Nu was mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft.
Ja, ik. Ik heb het als vreselijk ervaren. Maar ik hoor ook hele andere ervaringen om me heen van mensen die het mee vonden vallen. Dus verschilt per persoon. De biopten nemen doet in elk geval geen pijn.
M'n vader heeft het zelf ook gehad en die vondt het ook vreselijk.. vandaar dat ik hoopte dat anderen hier het anders hadden ervaren.. Had jij een roesje of de verdovende keelspray?
Geen van beiden. Wel een drankje tegen schuimvorming... Het eerste wat ik deed was in een reflex de slang eruit trekken.... ze hebben mijn handen vastgehouden daarna. Je krijgt een soort bit in met een gat zodat je het apparaat niet stuk bijt... Het opblazen voelt erg rot, je gaat dan erg braken maar dat mag juist niet want dan blazen ze je weer op. Anders hebben ze geen beeld. Als je een sterke kokhalsreflex hebt ben je gewoon niet de gelukkigste. Maar ik moet zeggen, na afloop heb je weinig last. Heb ook een sigmoïdoscopie gehad en dat was nog veeel erger, ook pijnlijk en veel meer last na afloop. En qua voorbereiding ook een ramp.
Het woord zegt me niks, maar ik wel 2 keer een maagonderzoek gehad met zo'n slang. De eerste keer was verschrikkelijk, toen kreeg ik ook geen verdovende keelspray of roesje. De tweede keer heb ik helemaal niks van meegekregen, toen had ik dus wel die spray en een roesje.
Laat hem vragen om een roesje. Het is echt een heel vervelend onderzoek.. Vond ik dan Ze hebben mij ook moeten vasthouden want ik trok ook de slang eruit. Mijn schoonzus heeft het onderzoek ook gehad en deed precies hetzelfde. Het is een soort oerinstict ofzo, ik werd in elk geval erg opstandig Mijn maagpijn bleek achteraf te komen door een maag(vlies)ontsteking veroorzaakt door een bacterie (Helicobacter Pylori), je hoort het vrij veel.
Als hij een roesje kan krijgen moet hij dat zeker doen (dat is mijn mening dan), want ik vond het verschrikkelijk. Je eerste instinct is inderdaad om die slang er weer uit te trekken; ik werd dus ook stevig in de houdgreep gehouden door de zuster
Ik heb hem vorig jaar gehad. Ik heb me geconcentreerd op mijn ademhaling en ontspanning. Mijn onderzoek was van zeer korte duur dus vond ik het wel meevallen. Bij een langdurig onderzoek zou ik toch ook om een roesje vragen. Succes.
ik heb hier geen ervaring mee maar het lijkt me wel een vervelend onderzoek. Ik kan alleen uit ervaring spreken, vanwege een maagspoeling, dat een slang in je keel zowieso niet prettig is. Ik wou hem er ook uittrekken en ik denk dat dat je instinct is. Wil je man wel heel veel sterkte wensen!
Ik heb het ook gehad en vond het ook een verschrikking (sorry), zoals meerdere al schrijven: je wil uit reflex de slang eruit trekken en ik had het gevoel dat ik zou stikken. Uiteindelijk hebben ze me eerst de keelspray gegeven en toen die niet werkte een roes.
Hier meerdere ervaringen: 1e keer met een verdovingsspray maar zonder roesje. op zich vond ik het wel te doen ,maar ik vond het vooral heel genant. Doordat je maag wordt gevuld met lucht ga je boeren (en kwijlen) en dat wil je niet. Dus dat probeerde ik tegen te houden, maar dat lukt helemaal niet. Daarna nog 4 of 5 keer gehad met een roesje en dat maakt me helemaal niks uit. Kan er niet wakker van liggen als dat weer op de planning staat. Door het roesje moet je alleen wel langer in het ziekenhuis blijven. succes voor je man. Moet hij al snel?
Ik hoorde pas bij het 2e onderzoek (in een ander ziekenhuis) dat je erg veel gaat boeren en dat je daar niks aan kan doen. Toen ik het 1e onderzoek had, kreeg ik flink op m'n donder omdat ik de hele tijd aan het boeren was en ik moest me maar inhouden. Mede daardoor had ik erg veel schrik om het nog 'n keer te moeten ondergaan.
wat vervelend dat ze zeiden dat je het boeren in moest houden. je kan daar nl niets aan doen, het boeren en het kokhalzen zijn lichamelijk reacties. ik zou altijd vragen om een roesje!!! joyce
Totaal geen ervaring mee, maar vind de verhalen hier akelig. Een slang in je keel lijkt me echt geen pretje! Wil je man even sterkte wensen. Bakkie zeg!!
Ik vond het echt VRESELIJK die minuten waren echt de langste van m'n leven de slang was zo dik, lijkt wel een tuinslang, brr.. Ik kreeg ook een bitje in en dan schuiven ze hem langzaam naar binnen, die minuten lijken wel uren.. Ik zou het never nooit weer doen, alleen met roesje, nooit meer zonder
Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee maar wel mijn zoontje helaas met 11 weken. Ik hoop dat het meevalt bij je man.
Dank jullie wel meiden! Jullie zijn top!! 17 augustus kan hij pas terecht in het ziekenhuis, tenzij zijn situatie verslechtert dan moet hij meteen gaan. Hij gaat denk ik ook voor het roesje, of iig hij gaat het vragen. Ik ga dan die dag mee zodat hij daarna ook lekker naar huis kan ipv moeten wachten tot het roesje volledig is uitgewerkt. Ik zit alleen nog te denken wat ik dan met Jayden doe, ik denk dat ik hem dan lekker naar opa en oma breng want wachten in een ziekenhuis is niks voor een baby, ook al is hij zo makkelijk en zal hij bij mij voor afleiding zorgen. Dank jullie wel allemaal voor het delen van jullie ervaringen!! @Ons wondertje: ach jeetje bij jullie zoontje toen hij 11 weken was, gets zeg Dat is helemaal niks bij zo'n klein hummeltje.