Kortademigheid, hogere hartslag, slechtere conditie symptomen ''ontpillen''?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door active82, 28 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Hallo dames,

Ik zou graag jullie reactie ontvangen op het ''onderwerp'' :).
    Ik heb vrijdag 12 september mijn laatste pil ingenomen. Dat is nu dus nog maar 2 weken geleden, maar sinds afgelopen maandag (22 september) heb ik met sporten een raar gevoel.
    Afgelopen maandag werd ik enorm duizelig tijdens het sporten en afgelopen vrijdag na het hardlopen voelde ik mij ook licht in het hoofd. Afgelopen vrijdag en vanochtend heb ik hardgelopen, maar dat gaat wel zo moeizaam. Ik loop eigenlijk altijd met redelijk gemak 11 km per uur, maar nu ben ik echt niet vooruit te branden. Maar ik kan ook echt niet sneller, want mijn hartslag zit aan de max (ik loop altijd met hartslagmeter). Ik vind dit wel zo raar. Kan dit echt komen door ''ontpillen''?

De symptomen zijn dus:
    - kortademigheid
    - hoge hartslag, maar veel trager lopen dan ''normaal''
    - het gevoel hebben dat de conditie enorm is gekelderd binnen twee weken
    - duizelig

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik lees graag jullie reacties. Alvast bedankt.

2. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dat lijkt me niet. Klachten zijn meestal hormonaal en lijken of zwangerschapsverschijnselen.

Ik zou hier mee naar de dokter gaan.

3. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Bedankt voor je snelle reactie.
    Ik ga deze week nog even aankijken hoe het gaat en als het zo blijft, ga ik naar de huisarts.

Ik vind het vooral erg raar dat het nu zo ontstaat vlak na het stoppen met de pil...

4. Plienn

Plienn Lid

2 okt 2014
    10
    1
    3
    NULL
    NULL
    Ik heb precies dezelfde klachten. Ik ben nu twee maanden gestopt met de pil en ik ben nog niet ongesteld geworden.. Ik heb inmiddels voor de zekerheid een zwangerschapstest gedaan maar die was negatief.

Ik heb ook last van duizeligheid en k ben erg sloom/moe. Ik sport zelf ook twee keer in de week maar ik ben nu niet meer vooruit te branden. Verder heb ik ook last van een opgezette buik en hoofdpijn.

Ik denk zelf ook dat dit door het ontpillen komt..

5. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Waarschijnlijk is het inderdaad ontpillen. Ik ga daar in ieder geval maar wel van uit, maar wel raar dat dat dan zo'n impact heeft op je lichaam:(.
    Ik heb zo nu en dan ook van die doffe hoofdpijn. Niet zo erg dat je een paracetamol nodig hebt, maar het is wel aanwezig.
    Daarnaast heb ik ook wat last van steekjes in de onderbuik en overdag zo nu en dan een aanval van duizelig/zweverig gevoel. En een opgezette buik komt mij ook bekend voor en ook vooral rommelende darmen.

Plienn, wanneer ben jij precies gestopt met de pil? Lastig he dat je lichaam dan toch echt weer tijd nodig heeft om op de rit te komen.

6. Plienn

Plienn Lid

2 okt 2014
    10
    1
    3
    NULL
    NULL
    Ja dat had ik ook niet verwacht :(. Maar ik merk gewoon dat het me veel energie kost. Ik slaap genoeg maar toch ben ik overdag op het werk heel erg moe. Ja precies, zo'n hoofdpijn heb ik ook. Niet erg genoeg voor een paracetamol. En die steken in m'n onderbuik heb ik ook.

Ik heb donderdag 7 augustus m'n laatste pil gehad. Ik ben die week nog ongesteld geweest van de pil en sindsdien niet meer. Jaa ik vind het heel lastig. En ook wel eng omdat k bang ben dat het heel lang gaat duren (ik mis het gewoon! Gek he :$) Hoe gaat het nu bij jou dan?

7. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Ik heb na het stoppen met de pil de onttrekkingsbloeding gehad van 16 september t/m 20 september (korter dan normaal). En nu wacht ik op mijn eerste 'echte' menstruatie. Hopelijk komt deze snel en normaal. Ik ben vier jaar geleden ook gestopt en toen duurde het 100 dagen de eerste menstruatie :(. Hopelijk is dat nu niet zo.

Ja gek inderdaad dat je dan nu uitkijkt naar je menstruatie. Zijn jullie ook al echt bezig met graag zwanger willen worden of eerst tijd nemen voor "ontpillen"?

8. Plienn

Plienn Lid

2 okt 2014
    10
    1
    3
    NULL
    NULL
    Jeetje 100 dagen is wel lang! :(. Ik vind het zo vervelend dat ik wel de "klachten" heb (buikpijn, hoofdpijn) maar dat het niet door wil zetten. Had jij dat toen ook?

Het hoort toch ook een beetje bij je "vrouw zijn" haha. We zijn nog niet bezig met zwanger worden. Eerst ontpillen en als dat allemaal weer goed loopt dan gaan we beginnen. En jullie? :)

9. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Dat was toen ook echt lang inderdaad.. Ik hoop zo dat ik dat nu niet heb! Ik kan mij niet herinneren dat ik toen last had van buikpijn en hoofdpijn... Het is in ieder geval niet blijven hangen! De duizeligheid, kortademigheid en hoge hartslag kan ik mij ook echt niet herinneren en dat lijkt mij wel iets wat was blijven hangen. Ik had niet verwacht dat ontpillen zo'n impact kon hebben.

Wij zijn ook nog niet bezig met zwanger worden. Wij willen ook eerst ontpillen en zorgen dat alles weer goed loopt en dan gaan we beginnen. Mocht het nu gebeuren, is dat natuurlijk helemaal leuk, maar bewust zijn we er niet mee bezig :).

Vervelend wel he dat de klachten van ontpillen en zwangerschap zo overeen komen :-S...
    Ik hoop voor je dat je snel je menstruatie krijgt en dat het dan daarna normaal gaat verlopen!

10. Plienn

Plienn Lid

2 okt 2014
    10
    1
    3
    NULL
    NULL
    Ik hoop het ook niet voor je. Vervelend hoor. Hmm anders was het wel blijven hangen ja. Misschien heb je er de ene keer meer last van dan de andere. Dit is voor mij de eerste keer na 10 jaar pil dat ik ermee stop. Ik ben vooral heel erg bang dat ik helemaal niet meer ongesteld word :$.
    Dit had ik ook niet verwacht. Mijn buik is ook heel erg opgezet.

Jaa ze komen heel erg overeen! Echt vervelend hoor. Daarom heb ik vorige week ook maar een test gedaan. Ik hoop dat het bij jou ook snel komt en dat het daarna goed gaat. Dit is echt niks haha

11. Oxygen

Oxygen Actief lid

4 okt 2014
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 2 maanden gestopt met de pil.. mijn ontpil symptomen zijn meer vergelijkbaar met zwangerschap. De eerste maand na het stoppen voelde ik me juist kip lekker, veel meer energie.. nu is het redelijk maar veel krampjes, bij vlagen misselijk, hele tijd stijve tepels.. maar herken de klachten van jou niet zozeer. Succes!

12. Hondagirl25

Hondagirl25 Fanatiek lid

23 jul 2014
    3.018
    64
    48
    Vrouw
    Hilversum
    misschien je schildklier... die kan ook zulke klachten geven

13. Span

Span Lid

4 okt 2014
    50
    1
    8
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Nieuw hier, maar dit klinkt precies in mijn straatje. 14 september gestopt met de pil en ongesteld geweest die week erna. Wij staan meteen voor alle kansen open. Sinds een week ben ik ook erg kortademig en al bekaf af als ik 2x de trap op heb gelopen! Ook zijn mijn borsten opeens minstens een cupmaat groter! En zere tepels! Oeh!
    Voel ook allemaal wel wat gedoe onderin mijn buik, maar dat kan echt nog van alles zijn. (met vlagen) ook heel vaak plassen. Die hoofdpijn herken ik ook!
    13 oktober Zou ik volgens een normale cyclus ongesteld moeten worden.
    Zou dit ook ontpillen zijn?

14. Oxygen

Oxygen Actief lid

4 okt 2014
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou er van uitgaan van wel..

Heeft iemand ook last van af en toe kramp/ongesteldheids buikpijn maar dat er vervolgens niets komt?

15. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Ik denk dat alle symptomen te maken hebben met ''ontpillen''. De schildklier zou ook kunnen, maar ik denk dat het eerder met het ''ontpillen'' te maken heeft, omdat het ook is ontstaan na het stoppen met de pil..

Ik heb ook wel last van menstuatiekrampjes en dat er vervolgens niets komt... dat komt met vlagen! Net als misselijkheid/duizeligheid. Dat komt bij mij ook met vlagen. De ene dag is het erger als de andere dag...

16. Oxygen

Oxygen Actief lid

4 okt 2014
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben je nog steeds kortademig of al naar huisarts geweest?

Had ik dit geweten dan was ik misschien wel eerder gestopt, maar dat is altijd achteraf. Ben bang dat we hier gewoon ff doorheen moeten.
    Hoop voor je dat de cyclus gewoon weer goed op gang komt :)

17. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Ik heb gisteren weer hardgelopen, maar ik heb er nog steeds last van. Op ėėn of andere manier is mijn lichaam van slag. Ik wil het nog even aankijken en als het over 2/3 weken nog zo is, ga ik naar de huisarts.

Hoe is jouw cyclus nu dan? Wel al regelmatig?
    Ik hoop dat mijn cyclus regelmatig wordt, maar ik moet nog even geduld hebben (heb ik weinig haha)...

18. Oxygen

Oxygen Actief lid

4 okt 2014
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik heb ook weinig geduld hoor.. pfff haha!
    Het is alleen wel vervelend dat je conditie er onder lijd.

Ik kan er nog niet zoveel zinnigs over zeggen.. was in augustus dolblij dat mn lichaam z'n werk weer ging doen. Had cyclus van 30 dagen en rond 20 een eisprong. Ik had heel goed op de signalen gelet wat ik eerder had gelezen, kwamen precies overeen. Ik was aan het winkelen bij action en zag daar toevallig ovulatietesten.. deed een test en dat bevestigde mijn vermoeden. Overigens begonnen die signalen 2 dagen eerder dan de positieve test.

Nu zit ik dus te wachten, inmiddels dag 42 en helemaal niet dat gevoel van vorige maand gehad. Ben ook niet met ovulatietesten bezig nu hoor, ik wil gewoon klaar zijn met dat ontpillen. Denk de hele tijd, wat voel ik? wat is dit nou? Ben wel een nuchter persoon maar hierdoor wordt ik helemaal idioot.

Heb jij lang de pil gebruikt?
    Ik 12 jaar en kan me eigenlijk niet herinneren hoe mn cyclus daarvoor was

19. Span

Span Lid

4 okt 2014
    50
    1
    8
    NULL
    NULL
    Ik ben ook 12 jaar aan de pil geweest. Tussendoor wel eens gestopt als m'n verkering uitging, maar nooit langer dan 2 maanden. Afgelopen 7jaar niet gestopt. Kan me niet herinneren dat ik me ooit eerder zo gevoeld heb. Mijn lichaam moet nu veel harder werken voor alles, kijkt het. De keren dat ik toen stopte met de pil, pakte mijn lichaam meteen een normale cyclus op.
    Nu voelt alles vreemd, anders. Misschien ook omdat ik dat graag zou willen natuurlijk ;)
    Het allervreemdste vind ik dat mijn borsten in zo'n korte tijd zo groot zijn geworden!

Hoe gaat het met jou, active? Voel je je al wat beter/fitter?

20. Span

Span Lid

4 okt 2014
    50
    1
    8
    NULL
    NULL
    Haha! Ik beschouw mezelf ook als nuchter, maar nu wij hebben besloten voor ons eerste kindje te gaan word ik helemaal wappie! Spannend! Zenuwachtig!

Deel Deze Pagina