Mijn man en ik willen ergens in april een paar dagen op CityTrip (ja, zonder de kids, zodat we weer eens eventjes aan elkaar toe kunnen komen, maar daar gaat het nu ff niet over ). M'n man heeft heel veel miles gespaard met KLM dus de tickets kosten ons 'niks'. Maar nou hebben we niet erg veel inspiratie waarheen te gaan, dus daarom wil ik tips van jullie... We willen zo'n 4-5 dagen weg, dus het zou misschien mogelijk zijn om zelfs 2 steden te bezoeken die je elk wel in 2 dagen kan bekijken, en die natuurlijk qua reistijd niet zo ver uit elkaar liggen. Dus kortom: welke (Europese) stad vind jij echt leuk om te bezoeken, waarom, en hoeveel dagen zou je daar rond willen/moeten/kunnen kijken?! Roept u maar
Binnen Europa is Pisa en Florence een leuke combi. Rome heb je de tijd voor nodig, zou ik dus niet combineren. Het is op dit moment heel hip om naar de baltische staten te gaan. Zijn ook zeker leuke steden, Vilnius, Riga of Tallinn. In het westen is Dublin een leuke stad maar ook die zou ik niet combineren. Buiten Europa is Hongkong een aanrader. Ben net zelf terug en wat een gave stad is dat. Een nadeel, 't is 11 uurtjes vliegen dus wel wat ver maar zeker de moeite waard. New York, altijd leuk maar bijv ook Toronto of Boston zijn leuke steden aan de over kant van de plas. Leuke steden zat dus. Alvast veel plezier.
Wow, daar heb ik meteen al veel aan Tallinn zijn we al geweest (wij zijn blijkbaar hip haha) en Toronto ook. New York nog niet dus dat is toch misschien wel een optie. Is ook niet al te ver vliegen zo aan de oostkust. Pisa en Florence is een leuke combi-tip, die onthoud ik even. Zou je die allebei 2 dagen doen, of eentje 3 (Florence) en dan 1 dag heen en weer naar de ander (Pisa)? We zaten ook nog te denken aan de combi Boekarest - Sofia. Heeft iemand ervaring met die steden (of 1 van de 2)?
Niemand..? (Had 'm per ongeluk eerst in de lounge geplaatst maar sinds ie verplaatst is naar Vakantie wordt het niet meer veel gelezen geloof ik.. )
Vind zelf 2 steden bezoeken in 4-5 dagen wat veel. Dan zou ik 1 stad doen + omgeving en nog een dag relaxen, heb je meer aan zou ik denken. Zeker omdat je schrijft dat jullie wat meer aan jezelf willen toekomen, met 2 steden bezoeken ben je toch veel reistijd kwijt en ren je door de steden om zoveel mogelijk te zien. Zou ik zelf nooit voor kiezen, maar gewoon 1 stad voor 4-5 dagen. Zelf ben ik weg van Rome en Florence, ook Berlijn vond ik super; Barcelona, Londen en Milaan vond ik mwah, Stockholm en New York staan bovenaan op mijn verlanglijst. Verder wil ik nog eens naar Wenen, Madrid, Sevilla, Praag... oh ik wil nog naar zoveel steden
Haha da's bijna nog het probleem juist van veel opties: dan kan je helemaal niet meer kiezen Ik zal Florence nog eens overwegen. Madrid willen we ook nog wel eens doen, is denk ik wel lekker weer in april (niet te heet).
Ik was het topic ook al kwijt; kom eigenlijk nooit in het onderdeel vakanties. Pisa en Florence zijn heel goed te combineren. Pisa heb je namelijk wel gezien in 2 dagen dus daar zou ik dan niet langer blijven. Florence is in 3 dagen ook wel te doen. Je kunt het traject Pisa Florence met de trein doen maar je kunt ook een autootje huren. Mocht je dit toch teveel vinden dan kun je ook een van de 2 steden doen. Zoals gezegd ben je in Pisa snel uitgekeken maar de omgeving is echt super. Als je een autootje huurt kun je er echt op uittrekken. Naar bijv. San Gimignano, hele leuke stad of naar Siena, ook heel gaaf. Florence kun je ook best 4 dagen zo zitten, zeker als je ook van kunst/musea houdt. Het is echt een prachtige stad. Ik lees dat je in april wilt gaan; dan zijn deze steden echt helemaal top. Trouwens Madrid is ook leuk maar weer heel anders. Kan ik je ook nog wel wat over vertellen. Zou zelf echter voor Pisa en/of Florence kiezen. Succes met je keuze en alvast veel plezier.
Ik zou lekker voor het grootste deel in Florence gaan zitten en gewoon één dag heen en weer naar Pisa gaan. Daar is echt, behalve de scheve toren, niks te beleven. Gewoon lekker naar Florence gaan en evt. met auto/trein wat plaatsjes in de omgeving bezoeken. Buiten Europa zou ik voor zo'n korte tijd eigenlijk niet doen omdat het zoveel reistijd kost waarin je veel leukere dingen kan doen. Kennis van me is laatst naar Marrakech geweest, vond zij ook erg leuk.
Daar ben je niet de enige in Bedankt voor alle info. We gaan er dit weekend even lekker over brainstormen (dat op zich is al leuk ). Ben erg benieuwd wat het uiteindelijk wordt! @Minke: bedankt ook voor jouw tips! Ik wil zelf ook graag nog eens naar Marokko maar dan wel voor wat langer voor een soort rondreis. Ik wil dan kustplaatsen bezoeken maar ook het woestijn- en berggebied. Dus dat blijft op 't verlanglijstje staan!
Parijs en Barcelona zijn we allebei al geweest. Istanbul is zeker nog een optie, lijkt ons allebei erg leuk! Er is te veel leuks...
Edinburgh! Stockholm, Kopenhagen ,Lissabon, St.Petersburg, wenen, Boedapest, Krakau, Istanboel Edinburgh is echt een geweldige stad. Oh wat zou ik nog eens graag terug willen. Die atmosfeer! En je kunt ook nog een dag of 2 gebruiken om eens in de omgeving te kijken. Naar de Highlands. Geweldig! Reykjavik is ook leuk en daar kun je elke dag een ander uitstapje in de omgeving regelen. Paardrijden met Ijslandse paarden, naar de Blue Lagoon.. Buiten Europa New York, Philadelphia, Boston, Dubai?
Hahaha, wij zijn ook niet de makkelijksten he. Stockholm zijn we allebei al geweest, Krakau mijn man al een keer en ik zelf al 2x in Edinburgh en Glasgow (inderdaad supergaaf!) Reykjavik zijn we 1,5 jaar geleden samen al geweest. Boston is mijn man al meerdere keren geweest en in december was hij nog in Dubai Budapest is m'n man ook al geweest. Maar er zitten wel leuke ideeen tussen zoals Lissabon en St. Petersburg (maar ik weet dat niet zo zeker ivm de aanslagen laatst in Rusland). Kopenhagen (jij ook bedankt Marloes!) is ook een optie, alleen zijn 4 of 5 dagen daar misschien iets te veel..? Wenen lijkt me trouwens niks (kouwe kak ). New York is nog steeds een goeie optie. Lekker brainstormen dit weekend (en laat de tips maar komen! ).
Ik vindt zelf Barcelona een super stad maar ik heb geen idee hoe het is in april. Ken barcelona alleen van de zomer-tripjes. En je komt altijd ogen te kort. 4 dagen is leuk. Maar meer dagen is nog leuker (in de zomer dan)