laat ik het zo zeggen: bij mijn nierstenen voelde de pijnen aan als weeën...en hoewel ik hartstikke slank was, heb ik echt even getwijfeld of ik niet aan het bevallen was (want ja, je hoort wel eens dat mensen niet weten dat ze zwanger zijn en aan het bevallen zijn) Daar kun je het dus mee vergelijken. ik heb ook last van spastische darmen. En hoewel die ook echt heel pijnlijk kunnen zijn, zit de pijn bij mij dan lager (onderbuik). Als ik een erge aanval heb wordt het letterlijk zwart voor mijn ogen van de pijn en moet ik oppassen dat ik niet flauw val. Ook spugen gebeurd me dan wel eens. (sorry voor de details). En dat voelt weer anders als bevallen.
Galkolieken kunnen alle kanten uitstralen (voor/achter/links/rechts, zing maar mee ), dus zeker een overweging.
Hier dacht ik ook aan. Het kan echt erg pijnlijk zijn. Ik heb hier een keer een week voor in het ziekenhuis gelegen, omdat mijn darmen hierdoor ook ontstoken waren. Zelfs morfine was niet voldoende. Probeer eerst eens heel veel water en thee te drinken.
Ik heb een paar terug ook van dat soort aanvallen gehad, ik kroop zowat over grond op die momenten. Bij mij bleek het een ontsteking van het maagslijmvlies te zijn of zoiets.
Ff update. De "aanvallen" had ik nog wel vandaag, maar totaal niet meer zo heftig als gisteren (1x wel zoals gisteren gehad). Wel een soort spierpijn met lopen in mijn bovenrug (aan beide zijkanten). Ik kijk nog even aan wat het morgen doet, maar wellicht was het dan toch een soort van griep ofzo?
Nou ik vind dat niet onder de categorie griep horen maar misschien past dat bij eigenwijze mensen wel in het rijtje? Morgen naar de huisarts
Ik heb van de week ook 2 dagen zoiets gehad.... steeds hele felle steken boven mijn navel en pijn in mijn rug. Het was alleen nou ook weer niet zo pijnlijk dat ik dubbel kapte van de pijn of zo. Ik dacht zelf aan een virus... na 2 dagen was zowel de buikpijn als de rugpijn helemaal weg.
Een verdraaide darm? Ik heb dat eens gehad, dan was die dus verdraaid, niet constant pijn maar na wat bewegen kwam die tijdelijk klem te zitten wat dus ook van die pijnaanvallen gaf. Ha adviseerde een nachtje slapen en toen was het idd over. In absolute rust draait de darm weer terug. Wel de dag erna die spierpijn die jij omschrijft.
Hopelijk heb je vannacht goed geslapen zonder pijnaanvallen. Echt een dokter bellen hoor, als je nog steeds pijn aanvallen hebt.
Gewoon bellen! Kom op! Ik ben blij dat ik na 5 maanden aanvallen heb gebeld en dat mijn galblaas heb laten verwijderen, die was zo enorm ontstoken en wat deed het pijn. Hoeft het niet te zijn maar als je langer wacht ben je verder van huis.
Het gaat beter... beter dan gisteren althans... Geen stekende pijn meer, maar enkel zeurende pijn .. beetje vreemd gevoel haha We blijven het nog ff aankijken.
Ja wellicht ff doen vanmiddag. Onze ha is op vakantie (uiteraard!), dus moet ik naar de vervangende bellen sjucht.
Daar ben ik het niet mee eens! Er zijn weinig echt goede huisartsen (of ik heb vaak de verkeerde getroffen) maar je kan er beter wel even naar laten kijken.