Over 2,5 week hebben we een geslachtsbepaling maar de meisjes naam staat al vast, we willen alleen een mooie 2e naam erbij. De naam voor een meisje wordt Lenthe, welke 2e naam vinden jullie mooier??
Ik denk dat ik van jullie opties Nova het mooiste vind... Eline vind ik ook mooi. Elin vind ik een leuke naam, maar niet zo mooi klinken achter Lenthe...beetje te kort/gesloten ofzo? Lenthe Julia ofzo vind ik ook mooi...een wat langere naam (qua lettergrepen) dus.
Een langer naam willen we juist niet omdat onze achter naam al erg lang is..dat klinkt niet zo mooi. Lenthe Nova is ook mijn favoriet..maar ja..nu mijn man nog
Lenthe Nova vind ik erg goed bij elkaar passen. Elin vind ik echt een heel mooie naam, maar dan eerder andersom Elin Lenthe..
@Buikje0 We willen Lenthe echt als roepnaam, de tweede naam wordt niet als roepnaam gebruikt, maar gewoon voor de leuk!
Moeilijk. Nova vind ik helemaal niks, dus die valt af. Elin vind ik leuk, alleen heb je dan 2 E´s achter elkaar. Liva vind ik leuk maar 2 namen met een L vind ik weer niks. Ik heb op Elin gestemd.
Maar je kunt de tweede naam ook als roepnaam gebruiken? Minder praktisch, omdat op officiële dingen over het algemeen de eerste naam vermeld wordt, maar dat kun je natuurlijk altijd wijzigen. (Maar om die reden gaan wij ook voor de roepnaam als eerste naam, hoor. ) Ik vind een naam als Julia (wel drie lettergrepen, maar maar 5 letters) absoluut niet storend bij een langere achternaam...en al helemaal niet omdat het de tweede naam is, die je toch amper gebruikt.
max 2 lettergrepen, meer klinkt echt niet bij onze achternaam. De achternaam van mijn man is al dubbel anders wordt het echt te!
Ik vind Nova er het mooist achter klinken. Elin het minst. Lenthe Liva gaat wel, maar is zo L-L.. Andere ideetjes misschien: Lenthe Anniek Lenthe Bodée Lenthe Carlien Lenthe Caró Lenthe Daisy Lenthe Esmee Lenthe Eva Lenthe Félien Lenthe Iluna Lenthe Isa Lenthe Isis Lenthe Jasmijn Lenthe Jola Lenthe Jula Lenthe Julé Lenthe Jule / Lenthe Júle Lenthe Julie Lenthe Julijn Lenthe Marlijn / Lenthe Marijn / Lenthe Merijn Lenthe Marlou Lenthe Maye / Lenthe Mae / Lenthe May Lenthe Meie Lenthe Mena Lenthe Mia Lenthe Milou Lenthe Neva Lenthe Noa Lenthe Noé Lenthe Nola Lenthe Nolé / Nolee Lenthe Nyva Lenthe Robien Lenthe Robijn Lenthe Romée Lenthe Romijn Lenthe Sophie Lenthe Sterre Lenthe Veerle Lenthe Yélien Lenthe Zoey
Ik moest gelijk denken aan Olivia, maar las in je post dat je 2 lettergrepen wil! Ik vind mooi: Sophie/Sofie Ziva Sara(h) Noa Nora(h)
Ik vind Nova ook een mooie naam, maar icm Lenthe vind ik nog mooier: Lenthe Neva of Lenthe Novée ... Andere ideetjes: Lenthe Dorée Lenthe Romée Lenthe Elva Lenthe Rima Lenthe Maren Lenthe Elena Lenthe Elea Lenthe Aimée Lenthe Loisa / Loïsa / Loïs Lenthe Myra / Mira Lenthe Flora Lenthe Fiore Lenthe Felisa / Felize Lenthe Noa Lenthe Lorena Lenthe Maris Lenthe Riva Lenthe Yara Lenthe Yael / Jael ... Misschien heb je hier iets aan Succes!
Ik vind het alledrie niet zo'n mooie combinatie. Liva/Nova is gewoon niet mijn smaak, Elin vind ik wel mooi maar niet echt in combinatie met Lenthe. Voor een tweede naam zou ik persoonlijk een naam met een i/ie-klank kiezen, dat klinkt vrolijk en fris. Bijvoorbeeld Lenthe Carlien, Lenthe Sophie, (zoals uit een van de eerder genoemde rijtjes), Lenthe Jolie, Lenthe Marley oid?
Lenthe Nova vind ik het mooiste klinken!! (Grappig trouwens, hier op 't forum zit ook iemand met 2 dochtertjes, Lenthe en Nova).
Hallo! Lenthe Havin Lenthe Jara / Yara Lenthe Malien Lenthe Alea Lenthe Marit Lenthe Jola Lenthe Sophia Lenthe Helin Lenthe Linnea Lenthe Feline
Ja klopt, dat zag ik gisteren toevallig..Zelfde smaak denk ik..haha Iedereen bedankt voor het meedenken, sommige opties vind ik wel leuk maar dan vind ik Lenthe Nova het mooist..(denk ik)