Sinds ik weet dat ik zwanger ben ben ik super blij! maar tegelijkertijd zijn er ook minder leuke dingen. Mijn hoofd slaat op hol. Eigenlijk heb ik de behoefte om het van me af te schrijven.... wat ik normaal niet had. Maar ik weet niet waar. Ik wil het echt voor mijzelf houden. Het in een boekje schrijven geeft me geen veilig gevoel omdat iemand het kan vinden. De computer leek me dus een goede optie.... Iets met een wachtwoord...... (ik heb trouwens een apple... dus geen windows) Of weet iemand een internet site waar ik van me af kan schrijven... het blog idee... maar dan zodat niemand het kan lezen? schrijven jullie trouwens ergens van jullie af behalve op deze site?
Ik schrijf ook regelmatig mijn gevoel en gedachtes. Meestal als document op mijn computer. is alleen van mij dus niemand die erbij kan
Ik houd een dagboek bij over m'n kinderwens... Hij staat gewoon in een Word-document. Alleen ik (en Toon) kunnen dit lezen aangezien ik de enige ben die kan inloggen in 'mijn deel' van de computer. Je kan mss ook een dagboek kopen, zo één met een sleuteltje. En dat sleuteltje steek je dan in je portefeuille ofzo. Lieve groetjes!
ja dat is wel een optie..... dankje mijn laptop word ook door mijn vriend gebruikt en mensen die langs komen dus dat is niet echt een optie Ik weet niet of ik zo een eigen deel op mijn computer kan maken met wachtwoord net als je bij windows hebt....?
Ik hield vroeger wel een dagboek bij, maar vind het zo een dilemma dat ding goed op te bergen en te verstoppen. En ik merkte na een tijd dat ik me niet per se beter voelde door 't schrijven in een dagboek. Ik vind deze site echt een verademing
er bestaat een website voor: www.mydiary.nl - je vind heel veel open dagboeken -veelal van jonge meiden. Maar het is dus ook mogelijk om je verhalen 'prive' te houden, zodat niemand ze kan lezen. Je moet eerst een account aanmaken. Dus in principe kun je er echt alleen zelf bij.
Ik schrijf ook op www.mydiary.nl kun je openbaar, voor jezelf (prive dus) schrijven of voor een selecte club van schrijvers.... Er schrijven best veel 'ouderen' maar die zitten allemaal 'verstopt' in hun Lezerslijst (dus schrijven voor een selecte club), succes!
op www.babysite.nl is ook een dagboek onderdeel. onderaan het bewerken staat een vakje wat je kan aanvinken (prive) Dit is ook erg leuk, zo kun je later nog bepalen wat je wil laten lezen door de buitenwereld.
Als ik echt emotioneel ben stop ik alles in een gedichtje. Geen hond die weet waar het over gaat, en ik ben het kwijt
je kunt het ook in een email schrijven en gewoon aan jezelf sturen. Heb je het in je inbox. Dan heb je het op je pc maar je hoeft niet bang te zijn dat het verloren gaat als je pc crasht. En bij je email account moet je inloggen met wachtwoord dus niemand kan erbij
Ik heb inmiddels een hele plank vol met dagboeken in mijn boekenkast. Zijn gewoon linnen boeken die ze bij de HEMA hebben. Mijn dagboek gaat altijd overal met me mee in mijn tas. Naar mijn werk, uit winkelen, etc. Hij verlaat mijn tas nooit, tenzij die vol is, dan mag ie naar de plank. Ik heb er geen slot op zitten. Ik schrijf er eigenlijk vanalles in op, en mijn man en ik hebben afgesproken dat hij er wel in mag lezen, maar dat hij er niks over kan zeggen omdat het toch MIJN prive gevoelens zijn. dus als hij iets leest wat hem niet aan staat, dan had hij maar gewoon niet moeten lezen. Nee ik ben er niet echt bang voor dat hij zomaar leest, er zitten toch geen consequenties aan (dat hebben wij zo afgesproken). Ik vind het soms wel jammer dat hij geen dagboek heeft, ik zou ook wel eens zijn diepste gedachten willen lezen. Ik vind het wel fijn om mijn dagboek altijd bij me te hebben, ik schrijf er vanalles in op. Soms in de pauze op mijn werk als ik me iets bedenk, even opschrijven. Als ik met OV naar mijn werk ga en alleen zit op het busbankje, even schrijven..
ik schrijf ook al jaren alles op. heb dozen vol dagboeken.. tegenwoordig hou ik alles bij op pc... kan dan fotos etc toevoegen.
ik hield vroeger wel dagboeken bij, maar dat ging dan vaak over vervelende dingen of negatieve dingen. (gepest worden, verliefd zijn op iemand maar die iemand vindt jou niet leuk etc) op een dag had ik het er zo mee gehad en als verwerkingsproces heb ik alles door de schredder gehaald. Ik voel de behoefte nu niet om over mijn leven te schrijven, dat loopt nu super, maar ik heb nu wel een boekje gekocht waarin ik schrijf over het zwanger willen worden en de gevoelens die ik gedurende de maand heb. Ik plak mijn ovu testjes erin en als ik straks zwanger ben ga ik het ook allemaal bijhouden en de foto's van de echo's erin plakken .. ik ben echt een boekjes mens.. lol
Ik doe het wel gewoon in een dagoekje. maar mag ik stellen dat je toch de mensen die bij je in huis wonen dat je die kan vertrouwen en die niet je dagboek gaat lezen? (niet lulig bedoeld dit hoor! ) Maar las al een paar mooie tips voor online.
daar vertrouw ik ook op, mijn vriend is ook niet zo iemand die over in zit te neuzen als ik eerlijk ben. Maar het gaat om het gevoel..... Kep eigenlijk toch een normaal schrift gekocht ondertussen waar ik wat in schrijf en plak.....