Nachtzindelijk

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door hugbear, 3 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hugbear

    hugbear Actief lid

    26 sep 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    Mijn oudste zoon is nu bijna 5.5 jaar.

    Hij is helaas 's nachts nog niet zindelijk. We hebben het al meerdere malen geprobeerd d.m.v. hem voor dat wij gaan slapen op het potje laten plassen. Maar meestal is hij daarvoor al nat. Dan ben ik 3x 's avonds/'s nachts bezig met hem en zijn bed verschonen.

    Voor nu heb ik ook gezegd, lekker die luier aan zodat we allebei onze nachtrust krijgen.

    Hebben jullie nog tips voor het evt. nogmaals proberen? Of moet ik het gewoon nog even laten rusten. Tot welke leeftijd is dit 'normaal'?

    Liefs hugbear
     
  2. btje

    btje Actief lid

    24 nov 2009
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb even voor je gegoogled, was er zelf ook wel nieuwsgierig naar. Op de website van het umcg staat een stukje over zindelijk worden. Zij zeggen dat de meeste kinderen vanaf 7 jaar 's nachts zindelijk zijn. Hij heeft nog even de tijd dus:)

    Ik zou hem 's nachts gewoon weer een luier omdoen. Als je zo vaak zijn bed moet verschonen is hij er denk ik gewoon nog niet klaar voor.
     
  3. btje

    btje Actief lid

    24 nov 2009
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
  4. frannie82

    frannie82 VIP lid

    28 nov 2010
    10.407
    2
    38

    :D haha hiermee pas een vriendin gerust gesteld
     
  5. frannie82

    frannie82 VIP lid

    28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier gewoon mazzel gehad dat ze al snel voor 3e verjaardag kurkdroog was in de ochtend. Na 3 weken een droge luier hebben we de luier afgelaten.
    Paar ongelukjes gehad maar de laatste weken niet meer.
    We hebben er niks aan gedaan ze was gewoon droog.
    Dat moment komt vanzelf.
     
  6. hugbear

    hugbear Actief lid

    26 sep 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    Oh super bedankt :) Onze jongste is namelijk al dag en nacht zindelijk en begon echt te twijfelen.

    Dus tot 7 jaar 'normaal'. Dan hebben we inderdaad nog even de tijd. Dan ga ik hem ook niet klieren en houden we voor nu gewoon de luier om :)
     
  7. Paarse80

    Paarse80 Fanatiek lid

    5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Mijn zoon van 5,5 is ook niet nachtzindelijk. Hij heeft wel elke nacht een luierbroekje aan. Dat is soms ook niet voldoende :(. Hij vindt het zelf erg vervelend. Zelf heb ik de grens gezet bij 6 jaar en dan ga ik naar de HA.
    Zoon van 3 is bijna nachtzindelijk, gewoon zelf.
     
  8. sassie25

    sassie25 Fanatiek lid

    15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Onze zoon was met 2jr en 8mnd zindelijk overdag. Maar 's nachts is nog steeds drama. Zijn luiers lopen vaak over en ik sta dus zo'n beetje 4/5x in de week zn bed te wassen.

    Hij merkt er overigens helemaal niks van dat hij overloopt of plast want hij slaapt er gewoon doorheen .... ik kom regelmatig bij hem (voordat ik naar bed ga)en dan ligt hij in een hele grote natte plek met een natts pyamabroek, nat hemd en een nat pyamashirt.

    hier helpt laten plassen voor het naar bed gaan niet. Hij gaat altijd wel maar daarna zit zn luier ook nog vol. Wakker maken om te plassen maakt ook geen verschil en vaker overdag laten gaan is ook geen oplossing ...

    ik laat het maar zo, ik kan er niks aan doen. Het "verzacht" hier nog een beetje dat hij er niet wakker van wordt, anders is hij om de haverklap wakker en dan vind ik het zielig.
     
  9. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.454
    10.655
    113
    Waarom stel je een grens op 6 jaar, als overal staat dat tot 7 jaar heel normaal is? Een kind moet er gewoon aan toe zijn.
     
  10. Paarse80

    Paarse80 Fanatiek lid

    5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Omdat de HA hier vanaf 6 jaar hier wat mee doet. Hier lees ik de grens tot 7, maar om me heen is het 6. :(
     
  11. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.454
    10.655
    113
    Oh, aha. En ik lees trouwens net ook dat je zoon het zelf heel vervelend vind. Had ik in eerste instantie overheen gelezen. Dan kan ik dat wel begrijpen ja.
     

Deel Deze Pagina