iemand een idee wat dit is (foto)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door happymama, 13 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Dan is het duidelijk wat anders bij jolisa was het gewoon droge huid. En is na het wrijven met de doek ook niet meer terug gekomen.

Succes meid met het vinden van een oplossing

2. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dit zijn wel de standaard eczeem-plekjes hier bij ons manneke, daar krijgt hij ook meteen plekjes als hij "iets" heeft gegeten wat 'ie niet kan verdragen. Bijvoeding gebeurt hier met beleid ivm KMA, dus alle nieuwe ingrediënten aftasten en uitproberen hoe hij daar op reageert. Gisteren bv. potje appel/aardbei (1e keer aardbei, percentage was 10%) op, na een anderhalf, 2 uur kwamen de vlekjes langs de oren al weer opzetten. Wenkbrauwen ook van die standaard plekjes en soms ook op de wangetjes.
    Gebruiken hier ook cetomacrogol en hormoonzalfjes, is goed in de hand te houden hoor.
    Maar ik ben het niet met je HA eens dat het alleen maar droge plekjes zijn. Cetomacrogol werkt over het algemeen goed en ik hoorde laatst dat deze de huid juist wel laat ademen; wij moesten het van de KA juist ook dik smeren.

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.747
    1.073
    113
    Wat ik zo zie heeft mijn uk dat ook.. In zn wenkbrauw met name en als hij huilt dan wordt t nog roder.. Ik smeer het ook goed vet in.. Wat het is geen idee ook..

4. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    onze dochter had het ook.. precies zoals op de 1e foto (ook op dezelfde plek)
    het was hier een combi van eczeem en een schimmeltje.. heb toen een zalfje gehad die de schimmel dood en een klein beetje hormoon erin (kom even niet meer op de naam van het zalfje)
    en toen was het weg..

5. wondertjes1992

wondertjes1992 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Mijn zoontje heeft dit ook. Ik smeer er sos creme van nivea op.
    Of een andere verzorgende creme

6. happymama

happymama Niet meer actief

Ik geef bv. sinds 2 dagen krijgt hij wat fruit mar slikt t nog niet echt door en die plekjes heeft hij al heel lang dus t komt niet van de voeding denk ik. Of zouden ze t ook van de bv kunnen krijgen?

7. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.716
    2.519
    113
    Dat kan zeker, als jij dingen hebt gegeten waar hij overgevoelig voor is.

8. Inaya

Inaya Actief lid

4 dec 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn mannetje had vergelijkbare plekjes toen hij nog BV kreeg, hij had ook een soort van kleine witte bultjes ertussen. Er werd mij verteld dat dit kwam door de hormonen die ik in mijn lichaam had. Of dit daadwerkelijk klopt weet ik niet... Hj leek er zelf niet echt last van te hebben.

Ik doe hem sindsdien ook minder vaak in bad en smeer zijn huidje goed in. Ik gebruik voor zijn gezichtje de zachte creme van Zwitsal. Hij heeft er al een behoorlijke tijd geen last meer van. Bepathen heb ik nooit in het gezichtje gebruikt.

9. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Miconazolnitraat/hydrocortison. Is een mooi lichte klasse hormoonzalf die ook schimmeldodend is.

Maar @TS: ik zou eens informeren bij een ziekenhuis in de buurt op de dermatologie of ze een eczeempoli hebben. Want mijn ervaring is dat HA's vaak niet zo veel meer weten van eczeem dan dat je er hydrocortison op kunt smeren, en er kan enorm veel meer. Bij de eczeem poli kunnen ze in ieder geval even goed kijken wat je kindje nu precies heeft, en of het eczeem is.

10. bumba

bumba Bekend lid

2 nov 2007
    791
    0
    0
    Mijn zoon heeft exceem. Dit kwam ook ineens op toen hij alleen nog melk kreeg. De huisarts heeft eerst vette creme voorgeschreven. Na 6 weken werd het wel wat minder maar het was nog steeds erg. Toen hydrocortison dat welrkte niet echt. Toen heb ik erop gestaan om een verwijskaart te krijgen voor de dermatoloog. Die heb ik gekregen. Heb nu een zalfje en na twee x smeren zie je het bijna niet meer (alleen als je weet waar het zat).Super dus! Nu alleen maar bijhouden met 2 x per week.
    Maar als jij het niet vertrouwt vraag een verwijzing. Na 1 x bezoek dermatoloog weet je wat het is en hoe of wat.
    Succes.

11. happymama

Moet ik natuurlijk wel één verwijzing hebben

12. happymama

ga zo toch maar even de dokter bellen , hij rabt echt zn hele hoofd open nu

13. happymama

ga dadelijk weer terug naar de dokter, hij blijft maar krabben en van t cb hebben ze gezegt dat ze iets voor de jeuk moeten geven omdat ik anders t inbakeren niet af kan leren ...

14. happymama

nou heb een heel ligt hoormoon lotion gekregen , ben benieuwd

15. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

22 jun 2008
    720
    0
    0
    Cetomacrogol heb je ook in zalf vorm, dat is vetter dan de creme. Hopelijk werkt de lotion.

Deel Deze Pagina