Lees nu dat hij antibiotica heeft gekregen op de HAP? Denk dat het daardoor nu VEEL erger is geworden Antibiotica is DE aanstichter voor urtecaria en Angio oedeem ALS je daar al gevoelig voor bent en het al HEBT voor je aan de AB begint Als hij het een beetje heeft en dan ook nog eens AB krijgt dan krijg je een mega opvlamming Lees de gebruiksaanwijzing van de antibiotica eens Gegarandeerd dat daar bij bijwerkingen "urtecaria/Angio oedeem" staat, want als je daar gevoelig voor bent krijg je dat zeer zeker van antibiotica, en vooral van de standaard AB die je normaal krijgt Ik krijg het daar dus ook van en moet altijd een speciale AB die ze zelden gebruiken Druiloor van een HA die AB voorschrijft bij urtecaria/overgevoeligheid Geheid dat het daar erger van word zoals je al omschrijft. Zou meteen contact opnemen met de HAP dat het erger is geworden AB lost in deze niks op, maakt het alleen maar erger
dank je wel weer voor je reactie. hij heeft bij mij eigen ha gisteren ab voorgeschreven gekregen voor zijn dubbele oor en keelontsteking de ha dacht dat daar de uitslag ook vandaan komt ( dat hij gewoon en virus onder de leden heeft) hij heeft amoxiciline drank gekregen 3x pd er staat in de beschrijving wel als bijwerking huiduitslag en galbulten. nu zijn ze onderbenen weer minder geworden,maar nu heeft hij op ze billen weer 2 grote plekken die weer lijken op de ontsteking die hij op ze buik heeft ( en ook al meerdere keren in ze liezen en op ze balletjes heeft gehad) er komen nu wel meerdere plekjes op zijn gezicht de koorts gaat nu wel wat zakken die was nu 38.5 ik weet geloof ik niet meer zo goed waar ik goed aan doe. het is zo'n pechvogel ik zit de laatste tijd gemiddeld 2x per week bij de ha en 2x per maand op de hap.
Amoxecilline is ook de nr1 antibiotica die dit veroorzaakt en waardoor je het krijgt Als je overgevoelig bent van nature zal de HA dit normaal ook nooit voorschrijven als nr1 keus Urtecaria is de medische term voor galbulten/netelroos, dus de antibiotica kan dat dus ook volgens de gebruiksaanwijzing verergeren Ik zou morgen gewoon even de HA bellen en overleggen Ik denk als je met de AB stopt EN antihistaminia erbij gebruikg het zo weg moet zijn Antihistaminica haalt nu 0,0 uit omdat hij AB krijgt die de galbulten nog eens dubbel erg maken, dweilen met de kraan open is dat
hij gebruikt nu trouwens geen aerius meer,omdat de ha niet aan een allergische reactie denk moest ik daar weer mee stoppen.. ik denk trouwens wel dat hij een ab nodig heeft voor zijn oor en keelontsteking ook heb ik net even zijn andere medicijnen erbij gepakt en ook bij de movicolon kan er huiduitslag en netelroos de bijwerking zijn,maarja dit gebruikt hij ook al een half jaar! het is allemaal nog niet zo makkelijk
Hij heeft iig AB nodig voor zn keel- en oorontsteking. Misschien kunne ze morgen op de HAP een andere AB voorschrijven gezien het feit dat zn huidreacties alleen maar verergeren? Aangezien de koorts dalende is, maar de uitslag blijft, zou je kunnen uitsluiten dat het koortsgerelateerd is! En (dus?!) waarschijnlijk een allergische reactie is?!
idd dat is waar! ik zal morgenochtend kijken hoe het gaat,en kijken hoe het met de uitslag is.. en dan evt naar de hap bellen..
roodvonk zou inderdaad ook nog kunnen de vlekken op de handen lijken daar wel op, maar die aardbeien tong en het witte driehoeksmasker rondom neus en mond horen daar wel degelijk bij. de zesde ziekte heeft ook zulk soort vlekken en de hoge koorts. Ik zou morgen als hij nog niet opgeknapt is, toch weer even contact opnemen met de hap. Sterkte met hem!
idd de vlekken van roodvonk lijken er wel op,maar de rest van het beeld niet. van de 6de ziekte lijkt het beeld er ook niet echt op.. nouja we wachten vanacht maar even af.. in ieder geval allemaal bedankt voor het meedenken..
ik heb een foto waar het misschien beter te zien is. het word nu niet vuriger meer,alleen zitten ze billen nu ook wel onder. let niet op de troep bij de foto
Dit is geen 100 maar 200% zeker urtecaria Als zijn AB kuur over is zal het sterk verminderen/weggaan (al dan niet in combo met de aerius) of je moet nu andere AB vragen en in de toekomst ook geen amoxecilline meer aan hem laten geven maar een speciale waarbij netelroos geen bijwerking is( want die zijn er gewoon)
heb weer even wat info daarover op gezocht. maar het lijkt me wel verstandig om uit te laten zoeken waar het door komt? of is dit meestal 1 malig en daarna nooit meer.. hij is wel heel gevoelig voor allerlei dingen. (huidontstekingen enz) ook staat er dat het ook door insecten beten kan komen. en dat dat vooral op de onderarmen en benen zit hij heeft wel een allergie voor muggenbeten ( die beet plekken gaan dan ontsteken en worden mega groot) misschien komt het wel daardoor,alleen heb ik geen muggenprik en ook geen ontstoken plek gevonden vaag!
als ik allergisch reageer op iets, heftig....dan ziet het er ook zo uit...galbulten, die na een tijdje gaan "groeperen" en dus grotere dikek vlekken worden... eerst dahct ik mss ringworm
nou ik heb de ha maar weer gebeld, maar die is er vandaag niet. morgen zit hij al vol! morgenochtend mag ik nog wel even bellen om te kijken hoe het gaat,en dan zal de assistente even overleggen met de ha! om te kijken of ik langs mag komen.. (ze vinden ze uitslag namelijk niet zo belangrijk,als de koorts maar weg is) ze gezichtje komt nu ook helemaal onder en ze nek en het gaat nu langzaam over naar ze borst ik ben vannacht van half 1 tot 4 uur met hem bezig geweest. hij blijft met ze armen en benen en lichaam over het bedrand en het bed heen schuren.. en kan gewoon niet slapen van de jeuk!
kijk insecten bijt zie je niet zo met blote ogen. het kan ook vlooien zijn die hem bijten. maar 1 vlo in zijn bed zou het allemaal kunnen. kwam uitslag samen met ab kuur? dan kan het gevoeligheid zijn voor penicilline.
dan heeft het niks te maken met ab kuur. het kan ook geen warmte uitslag zijn want het is niet op de juiste plaatsten. warmte uitslag is erger bij oksels, lizen etc. ik denk dat het insect bijt is zoals ik eerder gezegd had. mug geeft inderdaad bult maar er zijn andere beestjes die geen bult vormen. of komt het door de zon?liep hij veel onder zon?heb je hem ingesmeerd met iets tegen zon?zo n creme kan ook reacties geven. is zijn koorts nu laag? arm kindje zeg.
nou we zijn er nog steeds zoet mee. ik moet nu weer beginnen met zijn allergiemedicijnen en morgen weer langskomen..
ik denk ook dat het toch echt galbulten zijn. en dat hij gewoon een oorontsteking erbij heeft gehad. Mijn dochter heeft het maar 1 keer gehad, maar gelijk wel een heftige reactie. Die zat ook zo erg onder, maar ik weet wel dat het begonnen is bij haar op de knieen en ellebogen en als allerlaatste in haar gezicht dat zwelde helemaal op. in ieder geval je zit er nog maar mooi weer mee, en je zoontje ook natuurlijk Ben wel heel benieuwd wat het uiteindelijk is. Beterschap met je ventje!
das wel toevallig,bij mijn zoon is het ook begonnen op zijn knieen en ze ellebogen. nu komt het idd op ze gezicht en ook op ze oogleden