Ben benieuwd: Hoe lang speelt jullie kind van 1,5 zelf? Soms heb ik het idee dat ik haar hele dagen moet vermaken. Misschien geef ik haar wel te weinig kans om het zelf te leren. Ben er nogal onzeker over
Mijn dochter kon op die leeftijd niet alleen spelen, nu is ze 4 en redt ze nog maar 10/15 minuten maximaal. Zoon van bijna 13 maanden kan zich wel een half uurtje vermaken. Al zijn er dagen bij dat het bij 5 minuten blijft maar ik heb goede hoop dat hij het beter kan dan z'n zus haha
ik denk alles bij elkaar toch wel ruim een uur. Hij is heel erg zelfstandig en kan eigenlijk vanaf het begin best goed zelf spelen.
Bijna 16 maanden en het ligt een beetje aan z'n dag haha. Soms is hij zo een half uurtje met een bal aan t spelen of ergens op en af aan het lopen. En soms is het een dag dat ik niet eens kan plassen of meneer hangt aan m'n benen. Soms als ik wegloop en hij gaat huilen en ik laat m heel even zitten, gaat hij toch zelf spelen met iets. Maar merk dat huis en tuin (en we wonen heel ruim, vooral de tuin) toch te klein worden. Hij wil klimmen en klauteren en met andere kindjes spelen, dus zijn we vaak in de speeltuin.
Verschilt, soms max een kwartiertje, soms rustig een uur. Als ze eenmaal opgaat in d'r spel ziet ze me niet meer staan haha. Maar er zijn ook dagen dat ze aan me vastgeplakt zit.
Hangt echt van haar bui af, soms wil ze graag samen spelen en soms speelt ze heerlijk alleen. Soms 15 min en soms zelfs 45 min, echt zo verschillend
Ligt aan zijn bui en aan het speelgoed. Gemiddeld een half uur tot een uur. Soms is hij wat hangeriger. En soms heb je echt geen kind aan hem. Hij reageert ook totaal niet als je hem roept en hij aan het spelen is. Hij was al vroeg erg ontdekkend. Zolang het speelgoed maar vaak genoeg geroteerd word. Nu en dan laat hij iets zien en wil hij weten wat het is. Ik merk wel dat hij nu overgaat naar meer contact met ons en nu wel vaker komt hangen. Maar dat is echt pas sinds de afgelopen weken. Samenspelen is ook pas van de afgelopen maanden. Daarvoor ging hij verder met iets anders als we erbij gingen zitten.
Een kwartiertje of half uurtje lukt wel alleen. Zeker buiten, dan rommelt ie lekker in de tuin. Gelukkig zijn grote broer en zus er ook vaak, dan kunnen ze gerust 2 uur samen spelen zonder dat ik me er mee hoef te bemoeien