Daar ben ik weer met een topic.... Wie heeft er ervaring met een b1 tekort? Door een gastric bypass neem ik niet alle vitamines meer goed op. Tot nu toe was hij altijd prima. Echter blijkt hij nu nog maar 75 te zijn. Ik heb de afgelopen half jaar hele vage klachten. Laats is er trombose in mijn hals ontdekt wat in eerste instantie van de huisarts de schuld kreeg. Maar dit kon niet alles verklaren. Uitval psychische echt zwaar even, weten dat dingen niet reëel zijn maar toch bang er voor zijn. Echt een mindf+ck. Hoe is dit bij jou opgelost en hoe gaat het nu met je? Morgen spreek ik de arts ook al gelukkig.
Nee echt b1, voor b12 krijg ik elke maand een prik. Dit word jaarlijks mee gecontroleerd wegens het niet/slecht opnemen van vitamines. Ook b6 deze is echter gewoon prima Vorig jaar zat hij nog tegen de 200 en nu dus opeens gigantische lager. Ik drink geen alcohol dus dat is het niet. Ben benieuwd wat de arts straks zeg. Schok er wel heel erg van. Enigste wat veranderd is is de medicatie die ik slik. Eliquise wegens de trombose, plastabletten voor het hart & dan twee bètablokkers. Maar krijg hier niks over gevonden kwa evt afbraak van vitamine b1.