Ik wil nu eens gaan kijken hoe dat nou zit met mijn eisprong. ik heb namelijk t idee dat mijn eisprong aan de late kant is. Wie heeft tips voor me om dit na te gaan en wat werkt het best? Alvast bedankt
Ik kijk naar mijn cervixslijm en naar mijn baarmoedermond. Als de baarmoedermond hoog zacht en open is, zit je nog in je vruchtbare periode. Is de baarmoedermond laag hard en dicht, dan ben je niet vruchtbaar en is of je eisprong al geweest of hij komt nog. Om een goed beeld te krijgen kun je hier mee beginnen na je menstruatie. DAn voel je pas goed dat hij stijgt en zacht wordt. Ook aan je slijm kun je het zien. Is het doorzichtig veel en rekbaar? Dan zit je in je vruchtbare periode. Is het troebel en weinig? Dan niet.
Yep zo doe ik dat ook wel eens En ovulatietesten.... Tempen is beste maar daarvoor heb je wat cyclussen nodig wil je het op een punt weten
Ja en tempen moet toch op een bepaald tijdstip. Ik had geen zin in dat gehannes haha. Vandaar dat ik dit doe. Google maar eens. DAn kom je meer te weten hierover.
Ovulatietesten is denk ik het makkelijkste wat je kan doen. Vanaf dag 10 begin je ermee (bij 28 dagen cyclus; als je cyclus gemiddeld 29 dagen duurt dan bij dag 11 etc). 1x per dag s middags. Mag wel vaker testen als je vermoed dat je ei eraan komt Tempen kan je ook een duidelijker beeld geven van je cyclus. Maar dat vergt meer moeite (iedere dag vóór het opstaan het liefst op hetzelfde tijdstip je temp opnemen). Aan de hand van de metingen + eventueel andere dingen zoals cervixslijm, textuur van je bmm weet je waar je aan toe bent. Let op: hiermee kan je alleen bevestigen dat je ei hebt gehad itt ovulatietesten, die al vóór je ei je kunnen aangeven dat je ei er aan komt. Als je je bij fertility friends aanmeld krijg je van hun heel uitgebreid uitleg hoe je je temp het beste bijhoudt