Waarom word je altijd voorgesteld met je naam en daarna wat voor werk je doet? Ik zie dat fenomeen erg vaak op tv bijvoorbeeld. Dan vraag ik me dus af, ben je dan alleen belangrijk als je werkt? Wat als je dus net als ik niet werkt bij een bedrijf? Ik moest laatst ergens voor tekenen. De tussenpersoon ging invullen: Meneer W, projectleider en Mevrouw W.... wat doet u? Geen werk? o dus huisvrouw nou ik ben wel thuis en ik werk niet. Maar ben ik dan huisvrouw? Ik ben gewoon mevrouw W en verder niet.. (ja ik maak weleens wat kunst) Of ben ik nou zo raar?
nog nooit gehad eigenlijk dat ze mijn beroep ergens achter zette, en anders is het hier gewoon zelfstandige (omdat we meerdere bedrijven hebben die ook op mijn naam staan) maar niets mis met de titel huisvrouw hoor, erg trots op!!
Haha ja ik zie dat wel eens op tv, bijvoorbeeld Bla van Blaaa- verpleegster. Dan voel ik me altijd zo schuldig dat ik niet werk! Een tijd geleden waren we op kraambezoek en moesten we een kraamboekje invullen, toen heb ik als beroep maar 'thuisblijf-moeder' ingevuld, daar krijg ik altijd leuke reacties op!
Vind ook niet dat je meteen een persoonlijk beeld bij iemand krijgt hoor. Werk of geen werk. Maar kan me er ook wel aan 'storen' Waarom niet je hobby's , sport oid erbij? Maar hier ook 'thuis blijf moeder'
soms vind ik het best nuttig om te weten hoor wat iemand doet in zn dagelijks leven qua beroep. en vind het ook altijd wel interessant om te horen. huisvrouw of werkende , het maakt mij niet uit hoor , maar vind het altijd leuk om te weten , als mensen werken wat voor werk ze dan doen.
ja ik ook niet, alhoewel ze in Amerika daar vaak erg onder de indruk van zijn als je een leuke titel hebt, misschien komt dat in NL nu ook, vind het een beetje oppervlakkig, mensen die dat achter hun naam zouden zeggen of schrijven, vind ik een beetje "yup"
precies , je hebt er mensen bij die er ontzettend veel status aan verlenen.... prima als ze dat doen , maar ik vind dat zelf persoonlijk altijd wat irritant...
Ik vind het ook altijd leuk om te weten, ik stoor me er ook niet aan. Het is gewoon een rol, net als partner, moeder, zus etc. Vind het juist wel interessant, vooral als ik een bepaald beroep niet verwacht bij iemand.
ja maar waarom de ene rol wel vermelden en de andere niet. En mensen die en werken en thuis een gezin hebben die worden automatisch toch genoemd bij hun beroep. Ik blijf het een apart ding vinden.
Oh ja, ik vind dus vaak het beroep wel iets zeggen over iemand, misschien dat het daarom interessant is?
hoe bedoel je bosi? vind het vrij natuurlijk dat je als je en werkt en een gezin hebt automatisch dan toch genoemd wordt bij je beroep.... je bent dan toch niet alleen huisvrouw?? maar ook werkende?? ja ik vind een beroep ook altijd wel wat zeggen over iemand.
Als je nou de hele dag filosofeert, en dat iedere dag, ben je dan een filosoof? Ik bedoel dus dat wat je het meest doet op een dag, is dat het belangrijkste om te vermelden?
tja als ik werk , is dat eigenlijk het meest wat ik doe op een dag maar idd, het is maar net hoe je het bekijkt. he ik moet naar mn werk
Ik stoor me er persoonlijk ook niet aan. Het is meer in de trant van "wat doe je in het dagelijks leven". Een beetje een standaard vraag Wat ik wél irritant vind is dat de meeste oudere mannen er maar van uit gaan dat van een stel alleen de man vast wel een leuke en interessante baan zal hebben. Wij hebben hier een keer een verzekeringsman over de vloer gehad die alleen aan mijn man vroeg wat voor een werk hij deed. Aan mij vroeg hij het niet hahaha, terwijl ik toch echt een goede baan heb . En dit is dus vaker gebeurd
Ik moest tijd geleden ook ergens mijn beroep invullen, heb thuismanager ingevuld. Vond het echt belachelijk waarom ik dat in moest vullen, in mijn ogen maakt het niets uit wat je voor werk doet.. Vrouwtje aan de balie zag de humor er wel van in..
Ik stoor me er niet aan. Ik vind het juist wel interessant. Vind je het misschien naar om huisvrouw genoemd te worden? Veel mensen schijnen dat kleinerend te vinden.