lange cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door marittt, 13 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    Zoals zo velen hier, zie ik het op het moment even niet meer zitten!
    Hier even in het kort mijn verhaal:

Ik ben in oktober 2005 gestopt met de pil, vervolgens in februari 2006 ongesteld geworden. Heel weinig bloedverlies. Mijn eerste cyclus komt daarmee op 132 dagen.

Toen weer heel lang wachten... en op een gegeven moment zag het er naar uit dat het weer 132 dagen zou gaan duren of langer. Toen heb ik 3 ovaluatietesten gedaan waaruit bleek dat ik eind juni mijn eisprong zou hebben. Vervolgens begin juli ongesteld geworden. Mijn tweede cyclus heeft exact 132 dagen geduurd!

Zou ik nu tot de zeldzame behoren die maar 3 keer in het jaar ongesteld zijn???

Ik maak me toch wel zorgen, want zo heb ik veel minder kans om zwanger te worden!

De huisarts (een vervanger van mijn eigen) heeft me in mei verteld dat het te maken heeft met ontpillen en dat ik moet afwachten tot na de zomer. Maar dat duurt nog zo lang! Daarom heb ik maandag een afspraak met mijn eigen huisarts....

Wat denken jullie ervan?

Liefs,
    Marit

2. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Sja misschien heeft het met ontpillen te maken.. maar mijn nicht die is maar 2x per jaar ongesteld en is nu ook zwanger dus kan wel

3. Taniaken

Taniaken Lid

19 jun 2006
    92
    0
    0
    kinderverzorgster
    Dag Marittt,
    Ik ben in april gestopt met de pil. Eerst cyclus duurde 52 dagen. Een peuleschil vergeleken met jou. Nu in mijn tweede cyclus en die duurt ook al 63 dagen. Mijn HA is in verlof maar ga er daarna ook naartoe.
    Vind dit ook ongelooflijk beu, geeft je inderdaad minder kansen om zwanger te worden.
    Maar blijven doorgaan hé.
    veel begripvolle groetjes.

4. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Lijkt me toch niet gezond, maar 3 keer per jaar een eisprong :(
    Ik zou idd gewoon naar je eigen huisarts gaan en vragen of je een onderzoek mag krijgen. Misschien is het een simpel hormonenprobleem en ben je het binnen no time weer lekker elke maand!

5. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    Moon85,

maar hoe lang heeft je nicht daar dan over gedaan? Ik trek het echt niet om maand na maand om de dag te klussen!

6. Taniaken

Taniaken Lid

19 jun 2006
    92
    0
    0
    kinderverzorgster
    Met telkens zo een lange cyclus zou ik ook eens bij de HA gaan. Kan nooit geen kwaad hé :D

7. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    Daarom ga ik ook maandag even langs bij de HA! Liever een keer te veel dan te weinig...

8. ah78

ah78 Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.355
    0
    0
    Hoi Maritt,

Ach meis toch, ik kan me goed voorstellen hoor dat je het even niet meer ziet zitten. Ik vind het verstandig van je dat je maandag naar je eigen HA gaat. Kan je je hele verhaal doen, dat lucht alleen al op. Hij zal je vast wel doorverwijzen naar de gyn, lijkt me niet meer dan logisch. Je kan dat ook zelf aangeven. ;)
    Hoe voel je je verder? Toen mijn eerste cyclus zolang duurde voelde ik me ook heel anders. Snel emotioneel, lichamelijke klachten.

Nou meis, sterkte..... Enne... als je je hart wilt luchten, je weet me te vinden he? ;)

Dikke knuffel An ;)

9. Tacha87

Tacha87 Bekend lid

28 mei 2006
    692
    0
    0
    Ik wens je heel veel succes bij de HA maandag!

Pff ik hoop echt dat ik niet zo'n lange cylcus krijg :cry:

10. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    Maritt ik ben ook wel benieuwd. Ik zit nu op dag 65, maar heb de afgelopen 2 a 3 weken last onderin mijn buik. Niet echt pijn, maar raar gevoel..voelabsoluut mijn baarmoeder en eierstokken, Had jij dit ook?

11. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    Ik voelde wel af en toe wat, maar dat kunnen ook makkelijk mijn darmen ofzo geweest zijn hoor!

12. hairdresser

hairdresser Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.409
    0
    0
    ik ben ook na 45 dagen ongi geworden had het gevoel dat het veeeeeeeeeel langer zou gaan duren
    had ook een week voor mijn ongi last van zeuren de pijn.
    gewoon raar gevoel. en toen was het weg.
    toen ik het niet verwachten werd ik opeens ongi sávond wat ik helemaal nog niet verwachte.
    hoop dat het snel ook bij jullie op gang komt.
    liefs esther

13. bengel

bengel Niet meer actief

hee maritt

ik ben de 1e keer na stoppen pil na 70 dagen ongi geworden mbv primolut, de 2e keer na 45 dagen mbv primolut, en de 3e keer na 30 dagen zonder primolut...maar mijn vraag aan jou en anderen ook ...ik ben maar heel weinig ongi.
    Ik denk nml dat ik nu na 39 dagen weer uit mezelf ongi ben, maar weer zo weinig, kan t met inlegkruisje af, en het duurt wel enkele dagen. het is wel echt bloed, met bruin erbij...maar heel weinig..
    Reacties graag, ga ik de nieuwe ronde nu in???

Gr Bengel

14. neeltje

neeltje Fanatiek lid

17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    @Marittt, jeetje meid 132 dagen!! heel veel succes bij de HA maandag

15. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    Ha Bengel,

De eerste keer dat ik ongesteld was, was het ook super weinig! Nu de tweede keer is het juist onwijs veel bloed en heb ik ook veel last ervan (pijn). Aan de ene kant vervelend dat ik zoveel bloed verlies maar ik weet in ieder geval wel zeker dat het ongesteldheid is en heb het gevoel dat alle troep er nu uitkomt.

De eerste keer heb ik ook getwijfeld, maar ik weet dat het wel ongesteldheid is geweest omdat beide cyclussen 132 dagen zijn.

Ik weet niet of het bij jou ongesteldheid is, maar ik vermoed van wel.

Groetjes

16. bengel

bengel Niet meer actief

bedankt voor je antwoord maritt
    ik denk ook dat het een ongi is hoor
    fijn weekend!
    bengel

17. Kara23

Kara23 Actief lid

29 dec 2005
    195
    0
    0
    Hi Maritt!

Ik heb hetzelfde probleem! :(
    Zit nu met mijn 3e cyclus op ongeveer 14 weken (ben de tel een beetje kwijt)! De 1e keer duurde het 11 weken en de 2e keer duurde het 8 weken! Nu dus weer langer! :(
    Ik hoop dat het ontpillen is en dat het dus ooit korter gaat duren, maar het is wel frustrerend dat je nu zo weinig keer per jaar kans hebt, he!?
    En je weet niet precies wanneer je vruchtbare periode is??? :(
    Ik moet ook maar eens naar de HA!

STERKTE!

X

18. Robing

Robing Actief lid

1 jul 2006
    366
    0
    0
    wonderland
    He Maritt,

ik zou gelijk een afspraak inplannen bij een gyn. bij mij was het ook lang (niet zo lang als bij jou maar toch...) er bestaan nl medicijnen voor om je menstruatie te stabiliseren, ik begin ermee bij devolgende menstruatie (weet niet wanneer deze is heb vorige week een miskraam gehad dus dan ben je de tel kwijt..) deze medicijnen krijg je volgens mij alleen na de vruchtbaarheidonderzoeken (bij ons duurde het een jaar dat we weer zwanger waren na de eerste miskraam) ik zou gewoon vragen... je weet het nooit !

19. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    Mir,
    Inderdaad lastig als je niet weet wanneer je vruchtbare periode is! Ik vraag me af of mijn 3e cyclus ook 132 dagen zal zijn... Ik zou zeker naar de HA gaan, al is het maar voor wat geruststelling!

Robing,
    Wat vreselijk een miskraam! Heel veel sterkte!!
    Ik weet dat er medicijnen voor zijn. Maar het zou zo fijn geweest zijn als mijn lichaam zichzelf kon herstellen. Ik heb al genoeg troep in mijn lichaam gehad van de pil!

Maar ja, als het niet wil, wil het niet. Dus ik ga maar op het advies van mijn HA af a.s. maandag.

Ik weet ook niet of die medicijnen je cyclus kunnen verkorten en is dat dan een echte eisprong waar je zwanger mee kan worden?

20. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    Ben geweest (HA). Niks geen medicijnen. Ik moet 'gewoon' de tijd geven. HA zei: geen ene gyn. die je helpt als je nog geen jaar bent gestopt met de pil (tenzij je wat ouder bent).

Opmerkelijk: dat ik maar 2x ongesteld ben geweest hoeft niet te betekenen dat ik niet vaker een eisprong heb gehad. Je kan schijnbaar ook een eisprong hebben zonder menstruatie.

Opmerkelijk II: 2 keer een cyclus van precies 132 dagen is toeval.

Deel Deze Pagina