Hey dames, Gisteren had ik tot mijn blijdschap eindelijk een positieve ovulatietest (dacht dat het er niet meer van zou komen voor ik naar de gyn ga op 9 mei). Had gisteren sinds middernacht zo'n beetje de hele dag last van menstruatieachtige krampen. Deze ochtend daar ook weer flink last van. Het voelt precies alsof ik ongesteld ga worden (eigenlijk nog wel heftiger zelfs), maar voel het niet specifiek links of rechts. Kan me herinneren van mijn vorige cyclus dat ovulatiepijn heel anders voelde; meer als steken echt linksonder en totaal niet als m-krampen. Kan het kloppen dat ovulatiepijn elke cyclus anders kan voelen? Ook wel gek dat ik het niet specifiek links of rechts voel, maar gewoon in het midden (zoals bij het ongesteld worden). Hoe ervaren jullie dat?
bij mij verschilt per cyclus wa ik voel.. afgelopen eisprong had ik echt hele heftige pijn en krampen.. kon bijna niet rechtop zitten! en andere cycli heb ik gewoon een ongi achtig gevoel...
Hoi Denise, dank voor je reactie! Grappig dat het inderdaad zo per cyclus kan verschillen. Nu even afwachten wanneer mijn temperatuur omhoog gaat.
Bij mij is het meestal ook een menstruatieachtig gevoel, en ook geen steken naar een bepaalde kant ofzo... Maar bij mij is dat ook iedere maand anders, de ene keer voel ik dus de eisprong door dat mensturatie achtige buikpijn en de andere maand voel ik er helemaal niks van...
Nou toevallig heb ik er nu in onze eerste ronde eens op gelet, en ik kreeg dus halverwege de maand last van menstruatieachtige kramp, maar dus helemaal niet perse aan een kant. En ik kreeg zelfs kramp onderin mijn rug, en daarna plots nergens meer last van! Ik vermoed dus dat ik een eisprong heb gevoeld..
Ik voel altijd heel specifiek aan de linkerkant een soort drukkend gevoel. Het straalt ook vaak een beetje door naar de achterkant want soms kan zitten zelfs een beetje pijn doen. Bij mij voelt het heel anders dan dat ik ongesteld moet worden. Dan heb ik een meer weeeig gevoel in mn gehele onderbuik. Succes!
Het gevoel is nu wat meer overgegaan in het drukkende/stekende gevoel linksonder zoals ik ook de vorige cyclus had. Dus die ongipijn was een soort voorbode dan ofzo. Vanavond nog maar even klussen en dan hebben we er alles aan gedaan.