Vitamine A

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door 1of1, 27 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1of1

1of1 Lid

24 mei 2007
    21
    0
    0
    Hallo,

Ik heb net al een uur lang lopen zoeken op het forum en kan wel vinden dat je niet teveel vitamine A moet nemen als je zwanger bent. Maar geldt dit ook als je zwanger wilt worden? En geldt dit dan direct vanaf de conceptie of pas na een aantal weken ...

Vandaag bij mijn schoonouders geweest en kreeg een lekker glaasje sap en toen nog 1 en bij de derde zag ik pas dat het coolbest vitaday was :( Heb nu echt veel te veel vitamine A binnengekregen en maak me een beetje zorgen. Wel lastig hoor, heb ook de wijn al moeten afslaan en de brie. Als iemand iets meer weet graag.

2. 1of1

1of1 Lid

24 mei 2007
    21
    0
    0
    ok, net ff een antwoord van iemand via msn gekregen... 8 maal de ADH kan leiden tot afwijkingen aan het embryo

Hoef me dus gelukkig geen zorgen te maken, want zoveel heb ik nou ook weer niet gehad. Ik blijf in ieder geval voorlopig af van de multivitamine drankjes

3. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Het gaat om de synthetische vitamine A.
    Dus de vitamine A in fruit zou wel moeten kunnen. Da's meestal betacaroteen, als ik het goed onthouden had.

4. 1of1

1of1 Lid

24 mei 2007
    21
    0
    0
    Alleen staat er op de verpakking niet welke erin zit :S Er staat gewoon vitamine A. Het is misschien wel de goede soort hoor, maar ik weet het niet zeker.

Maar weet iemand of dit gelijk geldt of pas vanaf een aantal weken?

Ow ja, schijnt dat als een een lever van een ijsbeer eet je dit hoogstwaarschijnlijk niet zult overleven.. teveel vitamine A voor een mens. Dat zullen we dus maar niet proberen ;)

5. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik dacht meteen als je zwanger bent, maar weet het niet zeker.

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Kan me niet voorstellen dat vitamine A uit vruchtensap kwaad kan. Dat is nl. opgelost in water. En alle vitamine die opgeslagen is in water plas je weer uit bij een overschot. Vitamines opgeslagen in vet kunnen een gevaar zijn. Omdat jouw lijf die ook in je eigen vet opslaat. En bij verbranding komt dat dan in je bloed en zo bij je baby. Vitame A en D uit lever b.v. kunnen zo kwaad.

7. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Het kan een toegevoegde vitamine zijn. Het gaat erom of het synthetisch is, of dat je lichaam er zelf vitamine A van moet maken.
    Vitamine A is sowieso niet water oplosbaar.
    Dus zal het betacaroteen zijn. Die is wel wateroplosbaar. En daar maakt je lichaam zo nodig zelf vitamine A van.

8. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Klopt helemaal. Volgens mij zit er ook helemaal geen kant en klare vitamine A in vruchtensap. En van betacaroteen maakt je lijf toch alleen vitamine A als dat nodig is? Als je al genoeg binnen hebt gekregen gebeurt er toch niets?

9. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Precies, daarom is die veiliger. Je kan er nooit te veel van krijgen :D.

10. 1of1

1of1 Lid

24 mei 2007
    21
    0
    0
    Klinkt in ieder geval wel geruststellend. Dank je wel. Schrok me echt rot gisteren, maar dat is nu gelukkig al wel weer minder

11. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Gelukkig.

Wanneer ga je testen? (als ik zo vrij mag zijn ....)

12. 1of1

1of1 Lid

24 mei 2007
    21
    0
    0
    tja testen... nog even een dagje afwachten. Ik heb een erg onregelmatige cyclus, dus maar 28 dagen op de banner gezet. Ik zal de uitslag zeker laten weten

Deel Deze Pagina