iemand een idee?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door denise89, 1 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. denise89

denise89 Bekend lid

22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    Wij hebben de wens voor een 2e kindje en zijn begin okt. Dan ook gestopt met de anticonceptie (implanon). 6 maand later mijn eerste heftige menstruatie na die 6 maanden en de 1, 5 jaar implanon waarbij ik totaal niet meer ongesteld werd niet vreemd. Vervolgens gewoon geklust en 25 dagen na eerste menstruatie leek ik opnieuw ongesteld. Uiteindelijk zette dat niet echt door en was het amper een menstruatie te noemen.
    Nu ben ik vanaf dat moment helemaal niet meer ongesteld geworden. En zit ik nu op 40 dagen overtijd. Al die tijd geen enkele zwtest positief.

Nu is dus het geval dat ik al vanaf mijn allereerste menstruatie een onregelmatige cyclus heb en het kan wisselen van 1 maand er tussen maar ook 2, 3, 4 maand. Heb dit vroeger nooit bijgehouden want vond dit alleen maar makkelijk op die leeftijd. Ben toen op mijn 17e de pil gaan slikken omdat ik meer regelmaat wilde en ik minder buikpijn zou hebben als het wel zover was. Dit ging beter met de pil maar desondankss sloeg ik wel eens een maand over. Op mijn 18e gestopt omdat ik de pil vaker vergat dan innam. Niet veel later leerde ik vriend kennen en al snel gaan samenwonen en gestart met ons eerste kindje.

Moment van starten met kinderwens tot de zwangerschap heeft ong. 2 jaar geduurd. Toen het na een jaar niet gelukt was hebben we besloten er niet mee naar de HA te gaan aangezien we beide nog jong waren en alle tijd hadden en ik ben weer gaan studeren. Uiteindelijk bleek ik in het jaar daarna ineens zwanger. Was zelfs voor ons nog een verrassing aangezien ik stiekem de hoop al had opgegeven.

Nu intussen 6 jaar later en 9 maanden na stoppen met anticonceptie lijken we in hetzelfde verhaal beland als met het zwanger worden van de 1e. Nog steeds jong maar voor ons niet alle tijd en de relaxte instelling als toen.

Huisarts doet pas wat als het jaar om is vanaf verwijderen anticonceptie dus zal dat wel af moeten wachten maar ben toch gaan rondkijken wat het kan zijn.

Ontpillen? Weet niet heb niet het idee dat dat het is aangezien de acne, vette huid en roos terug is wat ik bij anticonceptie helemaal niet heb en dat al zeker een half jaar.

Overgewicht. Ja heb ik. Kan wegvallen van regelmatige cyclus verklaren. Dus dieet is al gestart. Echter had deze cyclus problemen al vanaf mijn allereerste menstruatie en toen was er van overgewicht nog geen sprake. Maar meewerken doet het zeker niet dus daarom de knop om en eerst wat kilo's kwijt. Lees 25kg minstens.

Pcos??? Weet niet heb niet alle symptomen en ben ook geen dokter dus lastig. Is wel een kanshebber.

Weet dat jullie ook geen dokters zijn maar vroeg me toch af of jullie een idee hebben of andere inzichten waar ik nog niet eens aan gedacht heb. Overeenkomsten of adviezen.

Tempkaartjesnen ovutesten niet mee begonnen dus wat dat betreft geen inzicht in cyclus.

Ben dus wel benieuwd wat jullie visie is naar aanleiding van dit verhaal.

2. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Hey meid,

Wat balen dat die cyclus nog zo onregelmatig is!
    Denk dat beginnen met tempraturen en ovulatietesten dan wel een goed idee is om te kijken hoe je cyclus is.

Hier ook nog niet ongesteld of zwanger helaas :(

En wat goed van je dat je gaat afvallen!

Deel Deze Pagina