vraagje over korte menstruatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door rupsje, 30 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rupsje

    rupsje Lid

    30 aug 2007
    28
    0
    0
    sinds maart dit jaar zijn mijn vriend en ik bezig voor een kleintje
    mijn cyclus was in het begin er onregelmatig, maar nu sinds 2 maanden zit ik op de 32 dagen.
    wel is mijn menstruatie heel erg kort. 2 max. 3 dagen en dan ook niet echt veel. wel best wat pijn vooraf en de eerste dag.
    nu is mijn vraag of je wel vruchtbaar bent/of een ei hebt gehad als je steeds maar zo kort ongesteld bent. kan er op google weinig over vinden.

    graag een reactie/mening van jullie

    kus,

    rupsje
     
  2. Emmi

    Emmi Actief lid

    13 mei 2007
    138
    0
    16
    hoi hoi

    ik denk dat het niet echt uitmaakt of je lang ongesteld bent of maar een paar dagen. Sommige mensen hebben gewoon een korte ongi of een lange
    Ik wens je nog veel succes

    groetjes
     
  3. mano82

    mano82 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Je wordt zowiezo ongesteld, ookal heb je geen eisprong gehad. Het maakt dus volgens mij niet uit hoelang je ongesteld bent.
    Een manier om te weten te komen of je al dan niet een eisprong hebt, is testen met temperatuuropname.
    Succes!
     
  4. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Ik denk wel dat je een eisprong hebt, hoor, maar dat die korte ongie gewoon bij jou past.
     
  5. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    2 tot 3 dagen is volgens mij geen probleem hoor. Als je maar wel redelijk wat bloed etc. verlies zodat het duidelijk is dat je baarmoeder ook weer mooi schoon is.
     
  6. Pooltje

    Pooltje Actief lid

    28 mei 2007
    325
    0
    0
    Hoi Rupsje,

    Ik heb met precies dezelfde vraag gezeten. Mijn ongesteldheid duurt ook heel kort - 2 dagen en nauwelijks vloeien - en ik was bang dat ik niet vruchtbaar genoeg was. Ik ben sinds kort echter de MMM ingestapt en ben er achter dat ik maandelijks wel een gewone eisprong heb.
    Eén keer had ik zelfs een dubbele eisprong met veel baarmoederslijm (die maand ben ik helemaal gemonitoord met echo's en bloedprikken, vandaar dat ik dat weet), zodat ik een zwaardere ongesteldheid had verwacht die maand, maar ook die maand verloor ik nauwelijks bloed en was het na 2 dagen weer gedaan met de ongesteldheid.
    Ik heb dit ook besproken met mijn fertiliteitsarts en die vertelde dat een korte ongesteldheid niets zegt over de eisprong of vruchtbaarheid.

    Zie het dus als een geluk dat je maandelijks maar kort last hebt van de ongesteldheid en maak je er verder niet druk over ;) !

    groetjes, Pooltje
     
  7. rupsje

    rupsje Lid

    30 aug 2007
    28
    0
    0
    bedankt allemaal voor jullie reactie.
    voel me nu wel wat gerustgesteld.
    je gaat je van alles in je hoofd halen als het niet gelijk lukt (tenminste ik)
    terwijl ik weet dat het heel gewoon is dat het wel effe kan duren, maar toch :oops:

    dikke kus,

    rupsje
     

Deel Deze Pagina