Over 3 maandjes trouwen mijn zwager en schoonzus, hartstikke leuk en ik heb er erg veel zin in. Ze willen graag geld krijgen en geen cadeau. Dit vind ik prima en respecteer ik, maar ik vind het niet leuk om het in een envelopje te doen. Wil er wel iets bijzonders van maken. Toen wij 4 jaar geleden trouwden hebben ze een groot boeket laten maken en daar geld in gevouwen, vonden wij erg leuk toen, maar ja, om nou hetzelfde te doen dat is niet leuk natuurlijk. Heb ergens al eens gelezen om een wit brood te bakken, maar dat vind ik niet zo leuk. Iemand ideeën?
Geldboom? Klein boompje, of paastakken in een bosje en dan in elke tak een euro hangen, of verschillende geldbriefjes. Of een schilderij maken van geld? Dan met de muntje een afbeelding maken, dus met koperen muntjes, zilveren muntjes en briefjes
Pom Ballon Webwinkel - kadoballon afhalen op afspraak in Tilburg Ik heb hier ooit een ballon laten maken voor t trouwen van mn neef. Iedereen praatte er over, en zelfs ik kreeg veel complimenten!
zelf ooit een keer een ballonnen boeket gegeven met in iedere ballon geld de ballonnen moeten wel transprant zijn, zodat het geld zichtbaar is. kreeg erg leuke reacties
een pinjata maken?? (weet niet hoe je het schrijft) kun je gewoon van papiermache een vorm maken, hier geld in doen en deze moeten ze dan stuk slaan met een blinddoek om...
geld invriezen, al is dat best bewerkelijk en ik weet niet of jullie het koud kunnen houden. Wij hebben voor vrienden een collage gemaakt met plaatjes van dingen die echt bij hun hoorden, foto´s van trouwdingen ed. en daar het geld tussen geplakt.
je kan het in een ballon laten hangen in een ballonshop maar je kan natuurlijk ook een spaarvarken (of iets anders, schatkisje o.i.d.) van papier mache maken. Kunnen ze dan gelijk de overige enveloppen in stoppen. edit: zie nu dat beide ideeen al genoemd zijn, sorry dan kan ik je ook niet verder helpen! Succes!
Wij hebben al eens een geldboompje gemaakt. Een boompje op stam gekocht en daar munten en briefjes ingehangen. Heel melig een pak met enveloppen (bijv. 150 stuks) en daar verspreid briefjes van 5,- instoppen. Zodat ze alle enveloppen na moeten kijken. Een grote glazen pot met het geld in kleine muntstukken erin. Wit brood met geld. Voor een vriend die veel van computeren houdt. Hebben we het geld in een oude computer verstopt. Muntgeld in een "oude" sok.
collega's van een nicht hadden een bruidstaart gemaakt van pur-schuim... daar zaten allemaal zakjes geld in. Een dag later lag er in de brievenbus een kaartje met 'ik hoop dat jullie alle 13 zakjes gevonden hebben!' en dat terwijl er maar 12 zakjes in zaten - het was me toch een werk om die taart kapot te krijgen en te zoeken naar dat laatste zakje haha
Die van die taart is grappig haha. Weet alleen niet of ze zulke "geintjes" waarderen. Vind tot nu toe de ballonnen wel leuk, maar hoe krijg je dat geld er makkelijk in? Rolletjes maken of zo?
Ik zat toevallig vorige maand met hetzelfde probleem. Ik heb uiteindelijk een terraskaars laten maken/gieten met muntjes/geld er in. Het geld wordt zichtbaar als de kaars smelt. Mooi folie met een strikt erom en een kaartje. Ze vonden het erg leuk. Er komen trouwens leuke ideetjes voorbij. Succes!
Wij hebben de voorletters in theelichtjes op een hele grote schaal gezet. In het cupje van het theelichtje legden we een 2 euro munt. Deze theelichtjes hebben tijdens het feest gebrandt. Was erg mooi om te zien. En ze hebben ook veel werk gehad om het kaarsvet eraf te krijgen.
Wat ik oot eens gedaan heb was een trouwkoppel van internet opgezocht en in plaats van die modellen hun hoofd, het hoofd van het echte bruidspaar er op gezet, dit had ik uit laten printen zodat ik een koppel had van 1m groot en deze foto had ik op een mdf plaat "behangen" en uitgesneden met een figuurzaag en een voetje aan gemaakt zodat het rechtop kon staan. Dan had ik een paar helium balonnen latn maken en daar geld en laten steken en dieze vastgemaakt aan het koppel. Was heel leuk om af te geven en dit "standbeeld" heeft nog weken in hun living gestaan omdat ze het zelf ook leuk vonden. Als je wil zoek ik wel even een foto en pb ik hem even door dan begrijp je mss meer wat ik bedoel.
van die kinder eieren. open maken dat gele ding leeg maken daar het geld in doen(kleine hoeveelheden) dichtmaken met een heet mes. ik pakken en in een eierdoos doen. erg leuk. omdat ze zoiets niet verwachten
Voor mijn zus die volgende week trouwt laat ik het geld verpakken in een helium ballon. Doen ze hier bij de feestwinkel.