foto vraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door bijtjuh16, 8 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

We hebben vorige week een fotoshoot laten doen van ons zoontje. We kunnen de foto's volgende week ophalen. Ook zouden we de foto's graag op cd-rom willen hebben maar volgens mij is dit niet mogelijk. Ik heb hier een mail over gestuurd, maar nog geen reactie ontvangen.

We willen de foto's graag aan de opa's en oma's geven, maar als ik ze nabestel bij de fotograaf kosten ze me zo'n 15 euro per foto! Weet iemand of het ook mogelijk is om de foto's ergens te laten inscannen o.i.d. en ze dan op die manier af te laten drukken? Indien dit mogelijk is zal de kwaliteit ongetwijfelt iets minderw worden, maar dat is niet erg.

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ja hoor! Je kunt ze zelf met een alles in 1 printer inscannen en dan foropapier kopen en ze laten afdrukken op fotopapier :)

3. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

laat ik nu net geen printer hebben die ook kan inscannen :p

4. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    volgens mij kan dat ook bij de hema, maar dat zou je dan daar ff moeten na vragen!

5. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Gewoon zelf inscannen ;) hebben wij ook gedaan!

Wij konden dan wel een CD kopen maar dan moesten we wel eerst de hele collectie foto's kopen van 354 euro..
    heb vriendelijk bedankt ;)

6. Babyonderzoek

4 mrt 2011
    42
    0
    0
    Student
    Bij de Hema kan dit inderdaad, foto van foto heet dit. Wat vreemd dat je de foto's niet digitaal krijgt.

7. marilouise

marilouise Niet meer actief

Is vaak zo bij een fotograaf dat zij de 6 mooiste zeg maar uitzoeken en die krijg je in een klein boekje en dan mag je zelf de moiste uitzoeken en die wordt vergroot.

wij hadden dit toen ook en als we foto's op cdrom wilden moesten we de hele shoot kopen voor 120 euro

8. Babyonderzoek

4 mrt 2011
    42
    0
    0
    Student
    ok, ik heb het juist andersom meegemaakt. Ik kreeg de 15 mooiste fotos op cd rom mee!

9. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Wat gek dat je de foto's niet op cd rom krijgt? Kun je er ook niet een aantal op cd krijgen? Anders scannen, of een mooie fotokopie van laten maken bij een copy-centre oid.

10. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Tuurlijk, die foto's zijn de inkomsten en het werk van de fotograaf! Dat wordt nooit gedaan hoor, dat je dat werk gratis meekrijgt (en terecht naar mijn idee), hooguit in slechte kwaliteit zodat je ze nog wel voor Facebook of zo kan gebruiken. Maar geen afdrukkwaliteit. Overigens vind ik die € 15.- nog wel meevallen, ik vind dat hij of zij dat best mag verdienen aan de nabestellingen.
    Maar je zou dus kunnen vragen om een verminderde kwaliteit voor op internet en die dan afdrukken. De kwaliteit zal alleen niet al te best zijn.

11. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    15 euro is btw ook zeker niet duur!
    Wij betaalden voor de goedkoopste 35 euro per foto (20x30) en de duurste 55 euro per foto (3luik) geloof ik.
    De hele shoot was dan 354 euro en dan kon je voor 60 euro cd rom met de standaard onbewerkte foto's erbij kopen.

12. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik vind het dus ook normaal dat je de foto's niet op cd-rom krijgt. Dat is het werk van een echte fotograaf, daar verdient hij juist aan!

Als je bij een thuisfotograaf was geweest, daar is het vaak wel te regelen, maar bij een echte fotograaf kan je ze idd alleen nabestellen.

Je kan ze inscannen of foto van foto laten afdrukken, maar zoals al gezegd was gaat dan de kwaliteit verloren, tenminste een deel ervan. Dus grote afdrukken gaat niet (of het moet al foto van foto zijn, volgens mij gaat het dan wel). Maar wat dat kost? Dan heb je misschien voor een paar euro meer gewoon de afdruk bij de fotograaf...

Deel Deze Pagina