Wie heeft het? Is je huis comfortabeler of vind je het tegenvallen? Wat moest je betalen voor welk type woning? Wij hadden vanmorgen een adviseur van Nuon over de vloer. In onze straat waren er vorig jaar collectief 10 huizen gedaan en die waren echt tevreden over het comfort. Nu waren wij helaas pas later dan hen eigenaar, dus is dit huis niet meegegaan. Zij kregen nog subsidie, maar moesten daarvoor wel een energielabel toegekend krijgen. Al met al met subsidie en kosten voor dat label waren ze om en nabij de 1300 euro kwijt. Wij nu ook, zonder energielabel en subsidie. Vind ik toch wel netjes. Wij hebben een 2 onder 1 kap woning. Ik ben benieuwd! Die adviseur heeft de temperatuur gemeten en die van de buitenmuur waar de bank tegenaan staat is 6 graden kouder dan de rest! We hadden al een vermoeden. We gaan straks minimaal 300 euro per jaar besparen op gas. Met maximaal een kleine 5 jaar hebben we onze investering er dus uit
Hoorde van mijn man dat er al een aantal mensen in het ziekenhuis waren geweest die er een allergische reactie op hadden. Zou dus altijd even gaan proberen bij mensen die het al hebben. Je krijgt het nooit meer weg, dus mocht je reageren is de enige optie verkopen. Schrok hier best wel van, maar goed heb zelf ook veel allergieen
Ik denk dat dat een beetje ligt aan wat je er in laat spuiten. Wij krijgen een soort glaswol. Dat hebben we door het hele huis zitten en gelukkig nergens last van. Ik heb wel gehoord dat het bij vloerisolatie wel eens mis gaat. Als ze er dan een soort purschuim onder spuiten, wil de mengverhouding wel eens niet in orde zijn waardoor het niet hard word. Dan blijven er dus irriterende dampen vrijkomen.
hier een groot halfvrijstaand huis .. hebben het met vlokken laten isoleren, waren zon 1200 euro kwijt inc label en subsidie. bij nuon een stuk duurder (adviseur is ook hier geweest) dat scheelde honderden euros. het is comfortabeler, maar ik moet zeggen dat ik het niet zoveel vind schelen als men zei.. (zoveel % op muren, zoveel % als dak ook gedaan is etc).. maar vind het comfor belangrijk.. de meidenkamer ligt hier in een hoek met wind aan alle kanten.. en daar was het swinters steenkoud en zomers bloedheet.. temperatuur blijft nu stuk stabieler.
Wij heb een 2 onder 1 kap woning. Wij hebben vorig jaar het huis laten isoleren en dit scheelt veel met de warmte bij de muren, die voelde altijd koud aan en nu echt niet. De verwarming slaat nu minder vaak aan. wij hebben het laten doen bij pluimers isolatie. Ik zou het absoluut niet bij de nuon laten doen. Heb wat rondvraag gedaan en hun zijn wel goedkoop maar hun isoleren zeer slecht en de communicatie was er ook zo goed als niet. Wij hebben nu 1600 euro betaald voor 90m2.
Degene die onze buren hebben, viel voor ons gelijk af. Die isolatie kwam bij ons tijdens het verbouwen nl. uit de muur zetten, ik denk wel een kruiwagen vol. Weg isolatie! We hebben nog een andere over de vloer gehad. Die wilde serieus 6500 euro rekenen, maar dan moesten we de vloer ook isoleren en onze ramen vervangen om zo 3 energielabels vooruit te springen. Pff, daar hadden we dus helemaal niet om gevraagd. Wij vonden het een goed verhaal van Nuon en ook niet duur in vergelijking met wat de rest van de straat hier heeft gedaan. Plus dat wij nu niet zo'n korrel krijgen maar een soort glaswol. Als wij de kozijnen aan de voorkant nog eens gaan vervangen, komt de isolatie er in ieder geval niet uit zetten. Maar het zit er nog niet, dus de ervaring zal het straks leren. Wij kiezen in ieder geval niet voor een andere. Meer dan 3 leveranciers vergelijken vind ik eerlijk gezegd ook een beetje onzin.
Wij hebben wel parels maar dit wordt met een soort hars ingebracht dus als je je ramen zou willen vervangen blijft de isolatie erin zitten.
Ik zit dit nu eens te lezen of dit evt wat voor ons is. Wij hebben een hoekwoning uit 1860, een heel oud huis. We hebben het geisoleerd, ook het dak, maar het huis is in de winter steen en steenkoud (onze slk zit net boven het vriespunt als er sneeuw ligt) In de zomer bloedheet. Nu snap ik best dat hier wat kiertjes en gaatjes zitten, dat is nu eenmaal in zo'n oude woning. Zou die Spouwmuurisolatie en evt het dak hier helpen? Sorry Ts als ik inbreek, maar hopelijk weet iemand dat hier?
Aan je verhaal te lezen, valt er duidelijk iets te verbeteren. Ik zou zeggen, maak een afspraak met een adviseur. Desnoods laat je er meerdere komen om zo te kunnen vergelijken wat ze er van denken. Zo'n gesprek is vrijblijvend (neemt niet weg dat ze je natuurlijk wel graag wat willen verkopen).
Dan moet je wel een spouwmuur hebben, vaak is dat bij oude huizen niet. De onze uit 1920 heeft helaas ook geen spouwmuren
lief maar stoer en Mammietammie: net mijn man gevraagd: Wij hebben geen spouwmuren, snik . Toen ik het net vroeg aan hem zei hij: Anders had ik dat allang gedaan Maar het dak dan? Wat kunnen ze daar mee? Enig idee?
Ja die kun je wel isoleren. Bijvoorbeeld glaswol ertegen aan of speciale platen en folie. Als je je zolder niet als woonruimte gebruikt en geen open trap hebt kun je ook de vloer van je zolder isoleren ipv het dak. Maar heeft je man dat niet ook allang gedaan dan?
ja, wij hebben van die groene platen tussen de balken en heel veel glaswol ertussen gedrukt en daarovenheen zitten de gipsplaten, dus is het al geisoleerd. En onder de laminaatvloer ligt van dat gouden folie, dat moet als het goed is ook isolerend werken. Wij hebben de trap vanuit de gang beneden, niet vanuit de woonkamer dus.
Wij hebben een tussenwoning, maar dan met een garage er langs. Vergelijkbaar dus met een hoekwoning. Onze buitenmuur is ontzettend koud en daarvoor is deze week een adviseur vanuit Essent geweest. Helaas zit die muur vol met vuiligheid waardoor hij het afraadt om isolatie te nemen. De voor- en achterkant zouden wel kunnen en dan zou het 1400 euro kosten. Besparing is krap 100 euro per jaar en qua comfort zou het een minimale vooruitgang zijn. Dat gaan we dus niet doen. Maar goed nou zitten we dus nog steeds met die ijskoude muur en ik heb geen idee wat we er nog wel mee kunnen.
Een voorzetwandje er voor en die goed isoleren? Wij kregen idd hetzelfde te horen. Als er vuil tussen de spouw zou zitten, doen ze het idd gewoon niet.
Idd, en ik heb ook wel eens iets gezien over isolatie muurverf. Daar zou je ook nog naar kunnen kijken.