Iemand een tip om te checken of kiezen doorkomen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Veertje84, 30 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik vermoed dat mijn zoon zijn tweede rij kiezen krijgt.
    Hij zevert (kwijlt) weer enorm veel, eet slecht, bijt op zijn speen, heeft rode wangen en wil geen tanden poetsen.
    Hij laat me niet in zijn mondje kijken en 1 keer heb ik geprobeerd te voelen met mijn vinger, met als gevolgd dat ik mijn vinger bijna kwijt was :$ Behoorlijk pijnlijk! :) :) :)
    Ik heb ook geprobeerd hem heel hard te laten lachen en dan snel te kijken, maar dit werkt niet lang genoeg (kan niet goed genoeg kijken in zo'n korte tijd).
    Ik was aan het denken om hem samen met mijn partner heel hard te laten lachen (kietelen ofzo) en dan snel met een zaklampje (terwijl de ander kietelt) in zijn mond te kijken hahaha:)
    Maar misschien ben ik wel te ingewikkeld bezig...
    Dus mijn vraag aan jullie is of iemand nog andere tips/trucs heeft?

Oh en misschien ook tips om pijn te verzachten bij doorkomende kiezen, want dentinox zal ik er nooit op gaan krijgen, zo ver achter in zijn mond.

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Het lijkt me wel dat z'n kiezen doorkomen door wat je beschrijft.
    Hier komen ze (nu al) door. Het eerste waar ik het aan merkte is dat ze koorts kreeg en dat ze een dood vogeltje in d'r mond had (stink adem). Dentinox helpt hier niet echt.
    Ik geef haar, bij erge pijn, 3 zetpilletjes per dag om de spiegel gelijk te houden (zeg ik dat zo goed?)
    Een waterijsje helpt ook heel goed. Bij de supermakt kan je van die waterijs zakjes kopen. Een beetje limonade en invriezen maar

3. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Ja eerste rij kiezen heeft hij al door (was echt een hel, want hij kreeg ze ook nog allemaal tegelijk door) dus succes daarmee! Ik denk dat nu de tweede rij komt.
    Waterijsjes kan ik inderdaad proberen. Misschien van die festini peer ijsjes?

4. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Haha erg he? Denk je de sprongetjes gehad te hebben, begint het feestje van voor af aan door de kiezen.
    In de limonade schap onderin heb je een zak met allemaal waterijs zakjes. Die hebben een smalle lange vorm, die vind ik zelf beter passen in een kleine mond. Ik deed daar frambozen limonade in met water en vriesde het in. Dat verdoofd beter dan die dure Dentinox.
    M'n dochter weigerde ook haar mond open te doen. Haha dat is ook riskant hier. Haar voortanden doen het heel goed :p

5. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ja, wij zitten nu precies met hetzelfde! Kleine man was al een paar dagen niet fit en wilde vooral niet drinken (had ik hier ook gepost). Eten was ook een stuk minder. Heel veel kwijlen! Gisteren geconstateerd dat de eerste kies een feit is. Bij het verschonen heel hard Aaaaa geroepen en hij deed het na: zag zo een witte punt zitten. Nog even voor de zekerheid met mijn vinger er langs, hij beet gelukkig niet ;). Scherp stukkie! Ben blij nu te weten wat er met hem is. Hij is er echt wat hangerig van, zo sneu. Hij was heel laat met zijn eerste tandje, dus ik dacht dat die kiezen ook wel even op zich zouden laten wachten.
    Maar het is inderdaad lastig om het vast te stellen ja...

6. Sniffie

Sniffie Actief lid

29 mrt 2013
    339
    24
    18
    NULL
    NULL
    Als ik wil kijken, zet ik zoon op schoot en speel ik 'damespaard, herenpaard, boerenpaard' met hem. Op het eind van het versje/spelletje zit er een gat in de weg en valt hij door mijn benen naar achteren. Ik ondersteun hem dan onder zijn rug en bij zijn nekje. Hij gooit door de 'val' zijn hoofd naar achteren, moet lachen en zo kan ik in zijn mond kijken (zelfs helemaal achterin). Omdat hij dan zijn hoofd kantelt is het ook licht genoeg om te zien.

7. Catootje86

Catootje86 Actief lid

19 nov 2012
    220
    0
    0
    NULL
    Oss
    Ik heb mijn zoontje vanaf de eerste tandjes geleerd om Aaaaaaa te zeggen. :) Komt ook bij het tandenpoetsen goed van pas want hij zuigt anders graag aan de tandenborstel.

Deel Deze Pagina