Hallo! Mijn vraag is: wat kregen jullie toen de kleine geboren werd van je ouders en schoonouders, de kersverse opa & oma?! Wij hebben van mijn moeder een baby slee gekregen (baby dream slee) (Erg leuk & orgineel!) Van mijn vader een loopfietsje voor 'straks' van Kiddimoto van mijn schoonouders een kraam kado pakket van Nijntje. Ook omdat zij van te voren niet hebben bekend gemaakt of het een jongen of een meisje werd, zijn de cadeau's allemaal 'neutraal'.. Ik was helemaal blij! Voor kennissen, buren, collega's e.d. hebben wij gewerkt met een verlanglijstje, om onzin-cadeau's te voorkomen. Werkte erg goed.. Dus, wat hebben jullie gekregen van haar/zijn opa&oma bij de geboorte? Groetjes
Van mijn ouders: Mamafiets! Van mijn schoonouders: Een persoonlijk schilderij met heel veel vrolijke dieren en kleuren (hebben ze zelf gemaakt, zijn schilders)
Van mijn vader een hele berg met luierdoekjes van zwitsal en bestek van Nijntje en wat knuffels Van schoonouders voornamelijk kleding. Dit gelt ook voor mijn schoonzusje. Van de oma van mijn vriend hebben we een flink geld bedrag gekregen om daar iets van te kopen. Daar hebben we een box met kleed, een mooie nijntje deken en een easybase van gekocht. Wij vonden het achteraf wel erg jammer dat geen van de beide opa`s en oma het initiatief nam om ons iets aan te bieden. We hebben nu zelf moeten vragen of ze beide een bijdragen wilde leveren aan de geboortekaartjes. Zelf houden wij daar niet zo van omdat wij vinden dat het een eigen keuze is, maar ja je gaat er toch een beetje vanuit dat ze wel een deel willen meebetalen aan de babyuitzet. Maargoed verkeerd gedacht we hebben nu eigenlijk alles zelf gekocht op die paar dingen na dan en daar zijn we dan ook best trots op
van mijn moeder een lief pakje nu nog heel vaak kleertjes, en we hebben de auto opvolgstoel gehad van haar en ene campingbedje die we echt supervaak gebruiken van mijn schoonouders de kinderstoel en geld van mijn overgrootopa en oma een huishoudmachine
@ Manda: Hoezo gingen jullie ervan uit dat de opa's en oma's mee zouden betalen aan de uitzet? Is dat zo normaal dan? Hier hebben we ook alles zelf betaald. Alleen krijgen we de box van de opa en oma van mijn man. Van mijn ouders en mijn schoonmoeder hebben we niets van de uitzet gehad, maar daar zijn wij ook nooit van uit gegaan. Het is voor ons nog een verassing wat we van onze ouders krijgen als de kleine geboren is.
van de 1ste hadden we van shoonouders, spaarreking gekregen,waar ze nu al vanaf de geboorte geld op storten tot 18 jaar. en een lief geicht voor boven bed. Mijn ouders campingbedje, eetstoel en kleren. Als ik nu ben bevallen krijg we van mijn ouders de eetsoel van bloom freso. Voor de rest weet ik het nog niet, dat zien we wel als de kleine geboren is.
Van mijn ouders hebben we tot nu toe alleen een paar kleine dingetjes als kleding, badeendjes en kruiken gehad waar ze zelf tegenaan liep en meenam. Van mijn schoonouders hebben we wel heel veel gekregen. Van mijn schoonvader de kinderwagen en van mijn schoonmoeder de babykamer (ze had het geld al gespaard vanaf dat we zijn getouwd). Van mijn schoonzus hebben we kleding gekregen en van mijn broertje meetlat van lilliputiens en kleding. We zijn dus erg verwend.
Bij de tweeling kregen we van m'n schoonmoeder de kinderwagen, van m'n schoonvader een droger en van m'n moeder 2 wipstoeltjes. Ik heb geen idee of we dit keer ook weer iets krijgen, hoop het stiekem wel maar ga er vanuit van niet.
Van mijn ouders Kleertjes en Renske krijgt van hun nog een bedrag voor op de spaar rekening. Tijdens de zwangerschap 2 rompertjes gekregen. Het is voor mijn ouders hun 5e kleinkind. Van schoon ouders, tijdens de zwangerschap hebben ze de helft bij de kinderwagen gedaan. En nog wat kleinigheidjes voor de baby. Bij de geboorte een schattig bestekje met haar naam erin gegraveerd. En later nog Een super schattig pakje van ducky beau. En een jasje in 62. Voor mijn schoonouders is het hun eerste kleinkind.
Van mn moeder een berg kleding, boxkleed, speelkleed, badset en allerlei kleine spulletjes zoals tandendoosje etc. Van mn broer mogen we een babyswing uitkiezen. Van mn zus mag ik speeltjes uitkiezen voor het ledikantje, box, autostoeltje. Van schoonmoeder en schoonzus de kinderwagen. Andere schoonzus kinderstoel en van zwager de kledingkast. Zooo lief van iedereen
Manda, Vind de opmerking dat je er van uit ging dat de opa's en oma's zouden meebetalen aan de babyuitzet erg vreemd klinken. Heb nog nooit iemand gehoord die hier van uit ging, maar misschien verschilt dat per streek. Hier is dat absoluut niet gebruikelijk. Van mijn schoonouders hebben we een wipstoel gekregen. Van mijn ouders mochten we kiezen tussen een bedrag op de spaarrekening van ons zoontje of een cadeau (wat we zelf mochten bedenken). Hebben voor geld gekozen omdat we vrijwel alles wat we nodig hadden al hadden.
Nou ja in mijn familie is het wel zo dat je iets krijgt of dat ze een deel meebetalen als je een kindje krijgt. Nu waren wij er ook niet echt vanuit gegaan dat het zou gebeuren hoor, we hebben er zeker voor gezorgd dat er genoeg werd gespaard zodat we alles zelf konden kopen. Maar toen we net zwanger waren kwam mijn schoonmoeder weleens met folders aan (ze wonen in Duitsland) met kinderwagens en kamers en zei dan dat we die dan misschien van haar kregen. Maar de dingen die zij dan leuk vond, vonden wij echt vreselijk lelijk of gewoon niet praktisch. Dus nou ja misschien vond ze dat niet zo leuk. We maken er verder geen punt van hoor. Wij wilde graag een kindje en daar zitten ook de finaciele kanten aan. Ik denk alleen doordat het in mijn familie zo normaal is en mijn schoonmoeder dat in het begin zei we het een beetje jammer vonden dat daar uiteinderlijk niks uitgekomen is.
van me moeder enorm veel kleding en kleine dingetjes... van me zussie ook veel kleding en kleine dingetjes... van me schoonouders geen moer...
hihi volgens mij heb ik het een beetje verkeerd neergezet. Heb het boven een beetje uitgelegd. Door omstandigheden zoals hoe het in mijn familie gaat en door opmerkingen van schoonouders kregen wij wel een beetje het gevoel dat ze mee wilden betalen aan bijv. de kinderwagen of het kamertje. We zijn al dankbaar als opa`s en oma iets meebrengen.
schoonmoeder niks en zal ook niks van dr krijgen, mn schoonzus heeft ze daarintegen wel verwend toen zij haar kids kreeg maargoed.. Schoonvader heeft wat kleine dingetjes gekocht en krijg ik als het goed is deze week vanuit curacou Van mijn moeder SUUPEERRRveel kleertjes prulletjes luiers lakentjes enz. van mn vader een box met boxkleed en mobiel waar ook emotionele waarde aan zit aangezien toen mijn ouders hoorden dat ik zwanger was eerst geen contact meer met mij wouden (lang verhaal). Er stond inneens 2 zakken met kleding bij mijn zus en prompt stond mn moeder voor de deur daar, en aangezien mijn vader overver werkt en alleen in het weekend thuis is heeft hij speciaal uit zijn naam nog de box gekocht en zelf mobiel en kleed uitgezocht, want heel speciaal is voor mij omdat mijn vader ABSOLUUT niet zo is (zijn ook wel enige tranen bij gedroogt)
Als t alleen om de opa's en oma's gaat.... Van mijn vader: een Fisherprice speelkleed, geld, Turks gouden muntje, fietszitje, speelgoed. Mijn moeder is helaas niet meer in leven... Schoonouders ( voornamelijk oma die graag veel koopt): campingbedje, gouden ring en armband, speelgoed. Vast nog wel kleine dingen die gekocht zijn, zoals kleding etc maar kom er even niet allemaal op.. Mijn vader komt nog steeds met van alles als ie wat tegenkomt of regelmatig geld toestoppen voor de kleine. Schoonouders kopen ook nog steeds wel wat als ze iets zien. van familie en vrienden ook superrrrrveel gehad, teveel om op te noemen hihihi....Wij vinden t niet een verplichting dat ouders mee moeten betalen aan de uitzet, leuk als je wat krijgt maar niets moet vinden wij. Kopen t ook liever zelf en zijn er dan trots op!
wij hebben van mijn schoonouders geld gekregen en daar mochten we iets van kopen. we hebben samen met hun besloten dat het de kinderwagen en de box werd. dus die hebben we van hun. de rest hebben we allemaal zelf gekocht en betaald. verwacht ook echt niet van mensen dat ze met dure kado's aankomen, een leuk pakkie of speeltje is heelleuk. van mijn ouders niks gehad, heb geen contact meer met ze.
De kleine is er dan nog niet maar van mijn ouders hebben we een nieuwe Stokke kinderwagen met alles er op en er aan gekregen en van mijn schoonouders een fors geldbedrag met als doel het kamertje inrichten en gewoon dingen die wij leuk vinden voor de kleine. We zijn dan ook erg verwend vind ik zelf Om nog maar niet te praten over de talloze rompertjes, knuffels, boeken, flesjes, flanelle luiers, hydrofiele luiers, badcaps, sokjes enz die we inmiddels ookal gekregen hebben, en ik ben pas 17 weken
Bij beide zwangerschappen van mijn ouders een kinderstoel en van mijn schoonouders een bedje met toebehoren. En dan nog wat lieve kleine dingetjes tussendoor. Zijn we heel blij mee .