Als je een lening erbij neemt, dan verdien je niet meer! Je schuld loopt wel op. Loop gewoon de plaatselijke supermarkt of andere winkel in en " verkoop" jezelf, zeg dat je een baan zoekt, promoot jezelf... Werken is geld verdienen.. voor zolang het nog lukt tijdens je zwangerschap. Een lening erbij brengt je op den duur verder in problemen.
Als je een lening erbij neemt 'verdien' je niet meer hoor. Ik zou echt het risico niet nemen en zonder extra lening gebruik maken van een van de vele voorzieningen die er zijn voor zwangere vrouwen/moeders. Zij kunnen je straks ook nog helpen met bijvoorbeeld urgentie voor een eigen woning. Of stel dat je financieel niet rond komt, sta je anders op straat als je zomaar bij iemand huurt.
Natuurlijk betaal je daar mee aan kosten. Ik denk zelfs dat je met 400 daar prima zit! Wat denk je dat een eigen woning kost? Dan ben je echt heel veel meer kwijt dan 400 euro hoor. Daarnaast krijg je dat de begeleiding die je goed kan gebruiken. Met een lening verdien je niks, je bouwd alleen een schuld op. Je hebt idd een hoger bedrag te besteden in de maand maar moet dit later, met rente terugbetalen. Ik heb een oud berichtje van je gelezen. Maar meid, ik denk echt dat het een hele slechte zet is om dit nu door te zetten. Blijf waar je nu zit of ga onder begeleiding wonen samen met de baby. Hier kun je hulp krijgen die je naar mijn idee echt goed kn gebruiken. Niet wat je zo willen horen.... Dat weet ik. Maar je werkt jezelf zo gigantisch in de problemen. Natuurlijk snap ik dat je het liefst samen met je vriend en baby en gezinnetje wil vormen maar wat niet gaat, gaat niet. Leer roeien met de riemen die je hebt. Werk jezelf niet in de problemen, dat kan jou en de baby duur komen te staan.
Voor die 400 euro heb je wel alles. Onderdak, gas/water/licht. Internet. Kamers zijn vaak gemeubileerd en de baby is vaak ook voorzien doordat deze huizen van alles hebben liggen voor moeder en kind . Je hebt dan dus nog 200 over voor overige zaken enhoeft geen lening te pakken. Geld lenen om gat te vullen is echt zinloos en stom Veel hebben zelfs interne opvang voor je kind zodat je kunt werken of studeren en je kind veilig in de opvang zit voor erg lage bijdrage. Soms wordt dit alles vergoed via de zorgverzekering , pgb of zOrg in natura . Ook als de aanvraag wordtgdaan als spoed via de gemeente betaal je enkel je eigen cak bijdrage en datik geen 400 per maand
Als je iets wil en er niet voor gaat kom je er ook niet. Doen met wat je nu hebt, kom je niet ver. In ieder geval ik niet. Ik wil niet in details treden maar het verblijf hier is niet OK en word ook niet geholpen om ergens anders te gaan omdat "ik hier goed zit en bovendien alles vol is". Ik heb het even verkeerd verwoord ja, ik verdien er niks mee, ja rente misschien die IK moet betalen later Rond komen zal geen probleem zijn. Als iemand een zelfstandige ruimte te huur heeft kan die me berichten.
Lieve schat HOE dan?! Als je echt zelfstandige woonruimte wilt huren (wat mij gezien je persoonlijke omstandigheden hetgeen hiervoor al meermalen keren gezegd is heel onverstandig lijkt) dan zal je toch een bewijs van inkomen moeten overleggen en dan kom je er met die Eur 600,- niet en zelfs het dubbele ook niet. Je moet echt je kop het uit zand halen zo langzamerhand want je hebt over enkele maanden wel een klein afhankelijk wezentje in je armen die recht heeft op de allerbeste zorg in alle opzichten. Zoveel mensen hebben inmiddels al hulp aangeboden en je tips en adviezen gegeven in alle topics maar je doet er helemaal niks mee. Je moet echt volwassen worden nu en accepteren dat niet alles altijd zal gaan zoals jij wilt wanneer jij het wilt en leren adviezen aan te nemen van mensen die waarschijnlijk wel iets meer levenservaring hebben dan jij. Dan maak je het een stuk makkelijker voor jezelf én je kleintje straks.
Meid, ik zou maar alle hulp aannemen die je kan krijgen. Je hebt een dak boven je hoofd, je hebt te eten en je bent veilig. Lijkt mij voor nu voldoende. Geef ook aan bij de stichting dat je liever begeleid wonen gaat doen. Als er plek is, kan je dan op den duur doorschuiven naar een leefhuis. Jij in je eentje op een kamer met een baby?? Lijkt mij geen goed idee. De instelling ziet blijkbaar dat je meer nodig hebt dan dat, daarom zit je in een gastgezin.
sorry maar als je met 600 rond kunt komen vraag ik me idd af hoe! Leer mij dat even hahah. Dan kan ik namelijk stoppen met werken. 600, huur,g/w/l/, verzekering, waterschapsbelasting, afvalheffing, ziekenfonds. ( telefoon en internet even achterwegen gelaten en dan nog luiers,kleding,eten voor je kind, en boodschappen. Dat wil ik ook leren
Nou meid, ik heb je denk ik genoeg adviezen gegeven zoals velen hier. Je zit in een bepaalde situatie, je zit niet voor niks in een gastgezin waar je geen keuze hebt! Met 600 euro kom je er echt niet. Er bij lenen... Ja dat moet jij later terugbetalen. Die kosten zullen alleen aardig zullen oplopen want het is het bedrag wat je leent en daar bovenop de rente nog en niet de rente alleen. Daar ben je straks jaren mee bezig! Als je al je studie zal afronden en gaat werken de de geboorte van jullie baby. Anders duurt het met een uitkering nog veel langer. Maargoed alle adviezen sla je uit de wind. Ik snap je, het is niet leuk om oo deze wijze je kindje te moeten krijgen. Maar meid, daar had je aan moeten denken toen je zwanger werd in een onstabiele situatie. Klinkt misschien heel bot, maar op basis van de info die je hier deelt denk jk echt meid, accepteer de situatie en probeer er het beste van te maken, dat ben je aan je kindje verplicht!
Hendrik Pierson Fonds. Hulporganisaties kunnen een aanvraag indienen voor cliënten. opvang en hulp voor mensen in een kwetsbare situatie - OpvangAtlas.nl https://www.kwintes.nl/hulpaanbod/maatschappelijke-opvang/ Opvang voor zwangere meiden en jonge moeders, Stichting Wende
Ben je op je achterhoofd gevallen ofzo??? Ja die zul je zeker terug moeten betalen. En dat is zeker niet .. Van 600 euro kom je echt niet rond en je gaat echt niet zomaar een kamer/studio of appartementje vinden dat all inclusief is wanneer je een kindje op komst hebt.. Is je lening uberhaupt niet om je studie te bekostigen en dus lesgeld te betalen want als je van school af wordt geknikkerd dan krijg dat geld dus gewoon mooi niet en dat stopt heel snel en dat lesgeld voor het rest van het jaar mag je mooi doorbetalen.. Een lening is GEEN inkomen!!! De tijden om huisvestiging te krijgen zijn enorm schaars. Echt wordt eens volwassen...
Ik denk dat je beter kunt kijken of je de situatie waar je nu woont niet beter kan maken. Voor 600 of zelfs 800 euro gaat je dat niet lukken meis. Sorry. Want de huur is niet het enige wat je moet betalen aan je woning. Er komt nog zoveel bij en je moet ook nog eten. Ik zou me eerst focussen op m'n kindje als ik jou was. En hopen dat je de situatie waar je nu bent beter kan maken.
Wat je je moet realiseren is dat mensen die een woning te huur hebben dit doorgaans niet vanuit een filantropische instelling doen, maar om commerciële redenen. Ikzelf heb een woning welke binnenkort de verhuur ingaat (echter niet in Nederland), maar mijn eerste prioriteit zal toch echt zijn dat de huurder een toereikend inkomen heeft en dus in staat zal zijn de huur te betalen. We hebben momenteel al problemen om wat geleend geld van een naast familielid terug te krijgen, laat staan dat ik er ook maar over zou peinzen een wildvreemde op een forum te vertrouwen. M.i. zijn de eerder gegeven tips heel goed. Soms heb je niet veel te willen in het leven. Schouders eronder en maak er, onder de gegeven omstandigheden, het beste van!
Ts.. heb je enig idee wat een woning kost? En een kindje? Luiers, voeding enz.. Ik heb het idee dat je geen idee hebt van alles, 600 Euro is niet genoeg, en een lening is ook geen oplossing. Ik denk ook dat je die niet eens krijgt; zou niet weten met wat je dat moet terug betalen. Wat is er zo erg aan het gast gezin?
Met 600 euro ga je het niet redden om een eigen woning te hebben. De meeste huurprijzen gaan vanaf die prijs en dan heb je je andere vaste lasten (energie, gas, water enz) er nog niet eens bij. Daar bovenop komen nog je boodschappen en verzekeringen.
Een andere waarschuwing, als je toch gaat proberen om met je babietje op een kamer te wonen met te weinig inkomsten om een basis als luiers etc te verzorgen zullen je verloskundige en kraamorganisatie een melding maken bij Veilig thuis waarbij je een uithuisplaatsing riskeert. Bedenk dat héél goed!
Misschien een tip maar ik heb via Woningnet Midden Holland redelijk snel woonruimte gevonden in Gouda, na terugkeer uit het buitenland.
Jij gaat dus door met fulltime studeren als je baby er is? Zo nee, dan wordt je lening stopgezet en krijg je dus niks meer. Oh en dan moet je ook nog collegegeld afbetalen. Hoe doe je dat trouwens? Collegegeld is ongeveer 200 per maand, boeken nog erbij laten we zeggen 100. Dus 300 over. Serieus.... In welke sprookjeswereld leef jij?? Studie & huis & meubels & babyspullen betalen met 600 is gewoon niet mogelijk. De wereld waarin je elke maand geld ontvangt zonder er iets voor te hoeven doen, waarbij je ook nog een leuk huis krijgt, niet hoeft te werken en niks hoeft te betalen bestaat niet.