Kaartjes voor ouderen en collega's!

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door esklessebes, 19 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.004
    3.665
    113
    Hebben jullie ideeën?

Korte teksten voor ouderen die alleen zitten en voor de collega's die doorgaan!

Bij mij op het werk kan je kaartjes insturen en die worden gegeven aan de cliënten/bewoners om ze op te fleuren.

Zelf heb ik vandaag papier kaartjes stickers verf om wat leuke kaartjes en knutsels te maken gehaald.

Jes88 en rijo vinden dit leuk.
  2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.637
    5.664
    113
    Leuk idee! Ik ben met mijn dochter met strijkkralen van alles aan het maken voor de cliënten van mij in de Wijk. Ook is ze kleurkaarten aan het inkleuren.

Ik heb geen tekst voor je die moet ik zelf ook niet hebben haha dus ik lees mee.

esklessebes vindt dit leuk.
  3. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.004
    3.665
    113
    I send you a smile!
    Iets met een smile.

Sending a little love your way today!
    Iets met hartjes.

Een zonnestraaltje voor u!
    Dan iets met een zon op het kaartje.

Las ook ergens om cliënten voor elkaar kaartjes te laten schrijven en hebben ze iets te doen (zijn wij gelijk postbode)

hummeltje5 vindt dit leuk.
  4. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Ik ben met mijn zoon vandaag bezig geweest om voor al zijn vriendjes (klasgenootjes) tekeningen te maken. Ook gelijk bezorgd, lekkere frisse neus halen en zijn vriendjes waren erg blij met de tekening!

hummeltje5 en esklessebes vinden dit leuk.
  5. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Dit willen mijn kinderen morgen ook doen :thumup: Vandaag hebben ze kaartjes gemaakt voor de opa's en oma's. Ze hebben veel getekend en geverfd de afgelopen dagen. Deze tekeningen gaan we bundelen en naar een verzorgingstehuis hier in de buurt sturen. Ik moet er nog wel wat opschrijven, iets van 'Een tekening van *naam zoon/dochter* uit *naam dorp* om u op te fleuren!'.

Je zou ook bloemen kunnen vouwen en hier kaartjes van maken, of op A6 papier stempelen met kurk, vork, wc rol, wattenstaafjes.

hummeltje5, esklessebes en Spoetnik vinden dit leuk.
  6. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.004
    3.665
    113
    Heb nu wat paasei kaarten geknipt. Kan zoon dan morgen met geel verf z'n hand opzetten en daar maak ik dan een kip/kuiken van.

En dan nog ff wat leuke ideeën!
    Met een vork zag ik ook leuke verf ideeën.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  7. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Onze 5 jarige is dol op kleuren ! Ik wilde tekeningen verzamelen en aan het bejaardentehuis hier in de buurt geven.
    Ze is nog niet begonnen. Eerst een pakket voor oma opa en oma, en de meneer... vriendinnetje...
    Druk druk druk :)

8. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.004
    3.665
    113
    Niemand verder met leuke ideeën?

9. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Dochter heeft afgelopen week heel veel tekeningen gemaakt. Vooral heel veel hartjes, regenbogen, zonnetjes en bloemen. Ik heb overal een kaartje aan geniet met de tekst. Ik hoop dat u snel weer onder de mensen kunt zijn en denken aan u in deze zware tijden. Deze tekening is met liefde voor u gemaakt door M. Van 3 jaar ♡

esklessebes en Syane vinden dit leuk.
  10. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
  11. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    Mooi.... Ik moest er echt even van slikken.
    Ik denk dat ik dit ook ga doen met de meisjes. Een beetje extra aandacht voor de ouderen en eenzame mensen kan nu geen kwaad.

esklessebes en Syane vinden dit leuk.
  12. GossipGirlxoxo

Ik heb het nog af kunnen geven bij het verzorgingstehuis maar je moet even nadenken hoe je ze nu bereikt nu alles op slot is. Misschien even bellen en vragen of je het door de brievenbus mag doen.

13. Kipsate

Kipsate Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Wij hebben bloemetjes gemaakt om uit te delen.
    Snapchat-1837612413.jpg

14. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Andere werkvormen om toe te passen:

- Papier op? Snij een kartonnen doos in stukken en maak daar een mooi verfkunstwerk op. Dit blijft ook mooi staan, net als een echt schilderij. Eventueel kun je nog met bv. kurk een patroon langs de randen stempelen. Tip: vingerverven is ook erg leuk :)

- Maak met grijs potlood een mooie tekening. Trek deze over met een zwarte markeerstift (schort aan) of een zwart waskrijtje en kleur hem in met waterverf.

- Teken met een liniaal.

- Maak een vel papier vast aan een klembord of een stevig stuk karton. Ga naar buiten en maak een tekening van iets wat je buiten ziet, bv. bloemen, bomen of een auto.

15. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    Mijn buurvrouw werkt met ouderen (wijkverpleging) en we mogen de kaartjes aan haar meegeven. Zij zal ze dan aan haar cliënten uitdelen.

esklessebes en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  16. tuc

tuc Niet meer actief

Wij hebben gister een stapel zelfgemaakte kaartjes ingeleverd bij het verzorgingshuis hier vlakbij. Als tekst: deze kaart is van M. (11 jaar) en T. (7jaar)
    Met volledige namen uiteraard.

17. tuc

tuc Niet meer actief

Hier zit het huis op slot, maar ze hebben een raampje open wat nu dus de balie is en zo konden we ze aan de balie afgeven.

esklessebes en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  18. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.004
    3.665
    113
    Werk zelf ook in de wijkverpleging dus al wat mensen gevraagd om mee te doen. Samen met zoon nu 42 werkjes/kaartjes gemaakt.

Spaar ze even op en dan uitdelen wat over is breng ik naar het hoofdkantoor van m'n werk dan komt het terecht in de verpleeg en verzorgingshuizen.
    En nog een idee om het bij het zh af te leveren.
    Nu voor cliënten patiënten en misschien later nog voor personeel.

Dus wie er in Almere woont. Kaartjes enz is welkom☺️

Mooiezomer en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  19. GossipGirlxoxo

Ik heb veel contact met de lokale bloemenman die nu ivm corona ook bezorgt. Hij gaat morgen namens ons bij 3 verzorgingstehuizen hier in de buurt 500 tulpen per tehuis bezorgen en doneert zelf vaasjes erbij! Vind ik echt top van hem want doe het ook voor hem omdat hij zware tijden heeft maar hij wil zelf ook een steentje bijdragen aan de ouderen ❤

Eeka76 en esklessebes vinden dit leuk.
  20. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    @GossipGirlxoxo Ik heb veel waardering voor wat je allemaal initieert. Ik weet zeker dat onze ouderen dit heel erg zullen waarderen.
    Deze is voor jou :thumup::thumup::thumup:

Deel Deze Pagina