wat nu aan in bedje...6 dagen oud

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pandora, 3 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Ik zag net dat het op de babykamer 27 graden is...warm dus
    heb onze kleine man net in zn bedje gelegd..broekje uit en alleen onder een lakentje...maar denk dat dit nog te warm is:)
    kan ik hem alleen in zn rompertje onder een lakentje leggen? Ik heb echt geen idee:):)
    Hij is nu 6 dagen oud

2. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Kan hij zichzelf al goed warm houden? En trapt hij de lakentjes weg, of is hij een rustige? Het zal vannacht nog wel gaan afnemen, geloof dat het zelfs gaan onweren. Wat je zou kunnen doen is alleen in romper leggen, maar wel nog sokjes aan houden. Dat helpt bij onze dochter iig wel altijd. Als we dat niet deden, werd ze altijd wakker met koude voetjes en handjes.

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

Yara ligt in een pyjamatje onder een lakentje.
    Ja het is warm, maar ze ligt natuurlijk wel helemaal stil. Ook weet ik dat ze straks zonder lakentje dwars in dr bedje zal liggen ;)

4. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    hier een rompertje, tshirtje lange mouwen en slaapzakje. Maar het koelt echt snel af hoor. En vooral die armpjes worden snel koud vind ik. Gewoon regelmatig even voelen,

5. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    De mijne ligt in truitje broekje en onder lakentje en dun omslagdoekje..
    Vond het alweer iets koeler hier.
    En hij ligt met zijn armpjes boven de deken, het tshirtje van vanmiddag vind ik dan te koud.
    Maar is idd. erg lastig..

IK heb altijd geleerd, zelfde als bij jezelf + een extra laagje!

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik vind idd (en dan is Yara al bijna 4 maanden) dat dr handjes en voetjes vaak koud aan voellen! Ook op dagen zoals vandaag! (t koeld snel af)

7. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Romper lange mouw en zomerslaapzakje. Het is hier 25 graden boven.
    Moeilijk altijd he? Ik kan me er nog steeds druk over maken of het niet te koud of te warm is ;).

8. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Hij houd zich goed op temp...laken met deken trapt hij iig niet weg...maar met een dun lakentje alleen lukt dat wat makkelijker natuurlijk...moet mama zo ff checken:D
    voor dat hij zn bedje in ging heb ik alle ramen al tegenover elkaar ooen gehad...maar hier koelt het nog niet af
    zn sokjes heb ik wel aangelaten.....ga zo wel ff voelen of zn beentjes zo niet te koud worden:)
    pfff je moet het allemaal maar weten als kersverse mama:):):)
    nooit gedacht van mezelf dat ik om zoiets al onzeker kan worden:)

9. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    haha ja, nou hier is dat eerder andersom, ik heb t altijd koud, en Yuna heeft t altijd warm. Die lijkt zo op haar vader, ik moet eraan denken haar niet te warm te kleden...

10. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik zou hem wel een shirtje/pyamaatje aan doen met lange mouw. En regelmatig even voelen of hij geen koude beentjes etc heeft. Hij ligt natuurlijk wel stil.

11. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook in een romper met lange mouw in een zomerslaapzakje met lakentje over. Hetis nu 24 graden op zijn kamer,maar het koelt snel af

12. Vagans

Vagans Niet meer actief

En zoals ik al dacht, Yara heeft zich al uit dr lakentjes gewurmd ;)

13. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Ik zou ook iig iets met lange mouwtjes aan doen, dat bedekt de armpjes dan toch net ietsje meer en dan voelt het minder koud aan terwijl het voor 'te warm worden' vaak niet zoveel scheelt. Hier iig niet.

Ons meisje is altijd een kouwkleumpje geweest en slaapt het beste als ze een beetje bedekt is. Dus ook met dit warme weer een dekentje!

En wat een voorganger al zei: hoe koelt 's nachts nog wel snel af. Met zulke warme nazomerdagen heeft ons meisje snel dat ze 's nachts wakker wordt omdat het opeens toch te koud is geworden.

14. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik zou ook iets met lange mouwtjes aan doen hoor..
    Vooral omdat hij nog maar 6dagen is!
    Mira is erg warmbloedig en zweet zich rot dus die ligt nu in een korte mouwen romper in een zomer slaapzak met een lakentje over haar heen..
    Maar de afgelopen dagen had ze wel lange mouwen aan.

15. Mentiera

Mentiera Actief lid

29 mrt 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou bij een baby van 6 dagen een romper met lange mouwen doen en toch een dun broekje, zonder sokjes. Want als het echt te warm is koel je bij je voeten juist af.
    En een lakentje met deken, maar die dan maar tot de buik doen.

16. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ik leg lydia gewoon in de kleertjes die ze die dag aan heeft gehad in bed (nog geen pyama ofzo dus) en heb deken+laken tot halverwege de buik gedaan

17. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    :D Dit ging vannacht dus niet op.... Het was zo warm dat eerst het dekentje af ging en daarna ook het pyamajasje uit! Heb haar nog wel van een romper met korte mouw omgekleed naar een romper met lange mouw. Dus uiteindelijk lag ze in romper met lange mouw en zomerslaapzakje ;)

@ guppekop, toen ons meisje zo jong was deden wij ook niet speciaal een pyamaatje oid aan inderdaad! Het was ook gewoon datgene wat ze overdag aan had en dan met een laken + dekentje.

18. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik bedenk me zelf altijd maar; hoe voel ik me 's nachts? Als ik ga slapen heb ik het nog warm, maar in de nacht trek ik altijd mn deken over me heen.

Gisteren heb ik onze dochter in een pyamapakje met lange mouwen en pijpen gelegd, zonder romper. Dus 1 laagje maar wel helemaal bedekt. Toen ik naar bed ging heb ik een dun dekentje over haar heen gelegd. Ze werd vannacht wel wakker, maar of dat door kou was, weet ik niet. Blote armpjes, dus alleen maar een romper heb ik zelf nog maar 1x gedaan dit jaar, toen het echt zo warm was in het voorjaar was het tegen de 30 graden boven. Toen sliep ze alleen in een romper. Verder altijd of een slaapzakje of lange mouwen in bed bij warm weer

19. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Dat extra laagje-verhaal werd hier door zowel het CB als de kraamhulp naar het land der fabelen verwezen. En de kraamhulp zei: als je moet kiezen uit twee kwaden, dan kan je beter je kindje te koud dan te warm hebben. (al trokken ze op het CB nogal een raar gezicht toen ik dat zei) Maar goed, té is nooit goed natuurlijk.

Ons meisje kon zich zelf met 6 dagen nog niet goed warm houden, dus ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal en bovendien was het toen ook niet zo warm en achterlijk klam.
    Vanacht heeft ze hier in een romper en in een dunne slaapzak geslapen. We hebben het lakentje er over gedaan, maar die heeft ze er zelf afgeschopt. Vanmorgen voelde ze gewoon aangenaam aan.
    Ik heb overigens eens gelezen dat koude handjes niet zo veel zegt, het schijnt dat kindjes dit veel vaker hebben. MiniNooNoo heeft het ook weleens, het voelt dan heel naar, maar verder is ze wel lekker warm en op temperatuur.

Als je twijfelt zou ik gewoon een paar keer gaan voelen in het nekje, al heb je in het begin natuurlijk geen flauw idee hoe het hoort te voelen. (had ik althans)
    CB en kraamhulp zeiden dat als ik écht twijfelde, ik haar wel mocht temperaturen. We hebben dat maar 2 of 3 keer gedaan en al die keren klopte ons gevoel wel.

Deel Deze Pagina