Help griep en maak me zorgen

Discussie in 'De lounge' gestart door ladygaga, 30 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladygaga

ladygaga Niet meer actief

Hoi meiden ik zit nu op dag 4 van de griep ik hoest de longen uit me lijf en net bij weer een hoestbui kwam er slijm omhoog en toen ik ernaar keek zag ik iets van bloed zitten niet veel maar toch was het echt bloed.
    Ik weet niet wat ik hiermee moet ik ben ook pril zwanger.
    Ik maak me nu zorgen wat moet ik doen help.

2. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik zou morgen even naar de huisarts gaan.
    Kan een beginnende longontsteking zijn. Of een luchtweginfectie

Als de huisarts weet dat je zwanger bent, zal je aangepaste medicijnen krijgen.
    Veel beterschap! En gefeliciteerd met je zwangerschap!

3. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Kan ook zijn dat je keel geïrriteerd is en dat daar het bloed vandaan komt.

Zelf kijk ik het meestal een week aan. Heb ik dan nog koorts en gaat de hoest niet weg of wordt erger ga ik naar de ha. Vorig jaar ook en toen had ik een beginnende longontsteking.

4. ladygaga

Ga morgen zeker ff bellen maar maak me meer zorgen om me zwangerschap en ben zo anti pillen nu gebruik ook helemaal niks nu maar bellen ga ik morgen zeker.
    Wat voor medicijnen krijg je als je longontsteking heb? Kan dit samen met zwangerschap ?

5. lioness74

Waarschijnlijk een anti-biotica.
    Maar misschien wil de ha het nog even aankijken.
    Heb je ook koorts?

6. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    dat bloed kan idd zijn omdat je je keel kapot hoest.. zou morgen even bellen, is zo vermoeiend, loop er al ruim een week mee..

7. ladygaga

Morgen is dag 5 van de griep ja ik heb koorts nu wel al wat minder maar ben nu erg verkouden. En hoesten niet normaal met een kriebel en dan heel hard hoesten en dan komt er slijm en dan is weer paar min stil en dan weer hoesten al 3 dagen nu .
    En als ik lig dan word het erger

8. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    He meis, hier heeel veel ervaring met hoesten. Ook door benauwdheid (soort astma). Wat mij helpt is heeeel zoet iets eten/ drinken tijdens een hoestbui. Dus een suikerklontje of pure siroop. Heel vies maar soms helpt het.
    Ik had toen de suikerpot naast mn bed :p

9. lioness74

Misschien je matras wat ophogen zodat je een beetje schuin ligt zeg maar. Dat helpt wel.
    En dan morgen ff naar de huisarts.

10. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Waarschijnlijk heb je je keel of amandelen beschadigd door hoesten of heb je een ontsteking. Morgen iid even naar de huisarts maar dat ga je al natuurlijk ;)
    Veel sabbelen, thee met honing, keelsnoepjes etc
    Ook als je zwanger bent kan je griep hebben hoor, juist dan is je weerstand minder...
    Beterschap meid!

11. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    En al bij de dokter geweest?
    Klinkt inderdaad als een flinke griep.

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

als je bloed ophoest.. is dat in ieder geval niet van je zwangerschap.
    dat is technisch niet mogelijk :)

maar wat wel kan.. is dat je een bloedvaatje stuk hoest... en dat je daardoor wat bloed ophoest
    je kunt ook een longontsteking hebben :)

dus even langs de huisarts en als hij AB voorschrijft wel even vertellen over de prille zwangerschap... want niet alle AB combineert met zwangerschappen :)

13. oxbow

oxbow Niet meer actief

hoe gaat het nu met je?

Ik ben me laatst ook kapot geschrokken, zonder dat ik verkouden was (wel last van slijm, maar dat heb ik altijd wel, doordat ik vroeger ernstige astma gehad heb) spontaan gewoon slijm met bloed en ook echt puur bloed, dit bleef een tijdje aanhouden om de volgende dag verkouden te worden.
    Hier zal het een gesprongen bloedvaatje geweest zijn, heb verder geen actie ondernomen.

Ik denk dat het bij jou een gesprongen adertje of een rauwe keel is van het hoesten.

14. muis26

muis26 Fanatiek lid

bij ophoesten van bloed in combi met koorts zou ik altijd even de ha bellen.... kan namelijk longontsteking zijn. Bellen dus :)

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Dit dus

16. ladygaga

Ik heb gebelt de arts had geen tijd meer vandaag dus moet ik morgen maar langs komen koorts is gelukkig gezakt maar hoest me nog steeds de blubber ben nu ook verkouden.
    Voel me ook niet echt zwanger meer hoe dit komt weet ik niet maar denk door alle griep symptomen ik wacht eerst morgen wel af en zie dan wel weer verder.
    Maar ben bang dat de geschiedenis van vorig jaar zich aan het herhalen is.
    De moet heb ik opgegeven ik ben nu alleen nog bezig met hoe ik snel van het hoesten af kom en weer normaal kan zorgen voor me zoon kan bijna niks en voor hem ook naar om niet naar buiten te gaan .

17. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Meis ik hoest ook mn longen uit mn lijf al 3 weken lang, heb van alles geprobeerd, niks werkt, tot ik nu op recept vna de ha codeine heb gehad voor max een week. Ik weet hoe vervelend het is.. Sterkte!

18. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Hoi Ladygaga,

Heb ik ook gehad toen ik net zwanger was. Ook naar de dokter geweest. Zij had me goed onderzocht. Wat bleek bij mij nou,dat ik kort daarvoor heel verkouden was geweest, het bloed wat in mijn neus zat, mijn keel ingelopen was en dat hoestte ik iedere keer op. Schrok me kapot, maar dit was het dus bij mij. Is nu 6 jaar geleden en niks aan de hand ;) Sterkte!

Liefs Kari

19. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    En, al wat wijzer?

20. ladygaga

Volgens de arts moet ik maar uitzieken ze kan niks vinden longen zijn schoon dus moet ik nog maar een weekje aan kijken.

Maar hoest me nog steeds de blubber en ben nog steeds verkouden.
    Koorts is gelukkig weg.
    Maar voel me nog steeds beroerd

Deel Deze Pagina