Al de zoveelste nacht dat ik wakker lig van de pijn. Aan de rechterkant onder de rib en trekt door naar de zij.vorige week naar de huisarts geweest en had ook last van onderbuik dat soms ook trok naar de lies (rechts) Hij zei urine inleveren voor blaasonsteking en anders griep of fysio als het niet over is. Hij heeft overal lopen duwen maar niks deed zeer. In de rug/ zij doet het ook alleen snachts zeer en wanneer ik op sta trekt het na een uur wel weg. De uitslag was geen blaasontsteking maar er zat een heel klein beetje bloed in de urine. Advies was drinken en bij koorts contact opnemen. Voor iemand herkenbaar? Misschien toch maar weer urine inleveren. Sorry voor het wat warrig verhaal ben al wakker sinds 4 uur(auw).
Ben je zwanger? Pijn onder de ribben is dan heel herkenbaar en niks aan te doen. Het kan dan je lever zijn en de maag die in de verdrukking komen. Als dat te erg wordt moet je wel even bloed laten prikken voor de leverwaarders. Maar eigenlijk zou het juist als je ligt over moeten gaan. Ook de gal zit volgens mij aan die kant.
Nierstenen Galstenen zit meer in onder je schouderbladen de pijn Allebei gehad nier en galstenen De pijn vanuit ribben weg trekken naar zij in combi met bloed in urine klinkt mij als nierstenen..misschien word hij extra geprikkeld als je ligt. Ik zou vragen om een doorverwijzing succes
Even moeten vermelden dat ik niet zwanger ben. De galblaas kan het niet zijn want die hebben ze al eruit gehaald. Bij een nierbekkenonsteking heb je daar ook de hele dag last van en geeft dat dezelfde uitslag als blaasonsteking? Bij nierstenen doen ze toch verder niks, alleen als het te groot is?
En ze stuurden je weer naar huis?? Ik kwam ook met deze klachten bij huisarts, idd urine inleveren en ook bloed erin. Nog een 2e keer urine ingeleverd, zelfde verhaal. Toen naar ziekenhuis voor een foto. Allemaal op verdenking van nierstenen. Jouw klachten passen ook erg in dat plaatje. Alleen een hele grote halen ze operatief weg, de kleine doet het lichaam zelf (wat bij mij dus het geval was)
Toch maar weer urine ingeleverd vandaag. Wat jullie denken vermoed de dokter nu ook. Er zat nog steeds wat bloed in de urine,heb nu meer last van mijn onderbuik. Heb een doorverwijzing gehad voor een echo maar kan pas over 2.5 week terecht. Zijn er mensen bij wie het zelf is weggegaan? Ondertussen moet ik veel blijven drinken.
Mijn lichaam heeft het gelukkig zelf opgelost. Dit heeft wel een paar weken geduurd. Pijn verschoof ook. Advies was veel drinken en blijven bewegen. Daarom vaak ook in de nacht pijn, dan lig je plat en stil. Mocht een niersteen vast komen te zitten en de boel verstoppen, meteen aan de bel trekken. Dit zou je merken doordat je dan echt door de grond gaat van de pijn en doodziek wordt. Succes en sterkte!
Galstenen kunnen zeker nog wel, maar dan in je lever. Die kunnen ook op die plek pijn geven, ik had het ook daar en niet tussen mijn schouderbladen. Galstenen geven vooral snachts klachten. Zou even op je leverwaarden laten prikken. Oh ik lees nu dat het vermoedelijk nierstenen zijn. Sterkte ermee!
Gelukkig een goede nacht gehad maar voel me licharmelijk brak. Onze uk heeft het kruipen uitgevonden dus rustig zitten is er niet bij. Hopelijk blijft het de goede kant op gaan.