Help, ik krijg te veel reacties op marktplaats

Discussie in 'De lounge' gestart door LW85, 28 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Zojuist onze oude nintendo met spellen en controllers erop gezet, geen idee wat dat waard is. We zijn thuis aan het opruimen en aangezien we de tv hebben weggedaan en ook geen tv meer willen hebben we ook niks meer aan de spelcomputers.

Maar, hij staat er net 10 minuten op en ik heb serieus al 9 mails met biedingen van 50 tot 130 euro! Nu ben ik een beetje in de war want eigenlijk weet ik niet eens wat dat ding nu waard is en op welk bod ik dus in moet gaan of dat ik nog moet afwachten tot nog hoger wordt geboden...

Hoe pakken jullie dat aan op marktplaats?

2. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Ik kijk in dat geval op MP naar soortgelijke producten.
    Sommige mensen hebbe er wel verstand van en als zij dat ding er op zetten voor bijv. 150 euro dan weet ik dat het een gangbare vraagprijs is.

Dus even rondneuzen en een gemiddeld bedrag pakken. Echt lager hoef je niet te zitten, want die dingen verkopen toch wel. Die ben je echt met 2 dagen kwijt als je wil voor een mooie prijs.

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.686
    113
    Ik kijk idd ook bij zelfde spullen en neem dan het gemiddelde.

4. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ik heb net zitten kijken, er staan er veel op, maar wij hebben veel (klassieke en gewilde) spellen erbij en een extra controller, veel anderen hebben dat niet. Ook staan er veel advertenties bij van echt spellenwinkels, maar die vragen juis heel weinig :/ hoogste bod is nu 130 euro maar dan zijn er ook weer mensen die m zo gelijk willen ophalen voor 100.

Pffff volgende keer doet mn vriend het maar weer haha.

5. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ik zou nog wat biedingen afwachten als het zo snel gaat!

6. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Dan zou ik niet voor 100 gaan.
    "ik wil hem nu hebben" mensen zijn vaak mensen die weten dat als de advertentie er langer op staat ze hem nooit krijgen omdat er dan hoger geboden wordt.
    Die weten blijkbaar goed de waarde van dat ding;)

7. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ik heb besloten idd nog te wachten! Wat doen jullie dan ondertussen, de mensen die hebben geboden mailen of gewoon even niks laten horen?

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Gewoon even wachten, ding eet geen brood toch?
    Als er nu al 130 euro op geboden is, wie weet wat er nog komt.

9. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.369
    2.845
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Laatste keer dat ik veel reacties had, heb ik iedereen een mailtje gestuurd dat ik, vanwege de vele reacties, op een bepaalde tijd (meen volgende ochtend) degene met het hoogste bedrag zou contacteren. Mochten ze hun bod nog willen verhogen kon het voor die tijd en zij wisten zo tenminste wanneer ze duidelijkheid zouden krijgen. Biedingen gingen ook direct wat omhoog nog toen naar wat hun echte eindbod was. Weet je gelijk echt de waarde die ze het toekennen.

10. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Dit zou ik ook doen! Eerlijk voor beide partijen

11. Veera

Veera Niet meer actief

Ik wacht altijd een tijdje en degene met het hoogste bod krijgt bericht dat ie t mag komen ophalen.
    Soms stuur ik de rest nog een mailtje dat iemand anders hen voor was met een hoger bod. Als t echt veel mensen zijn stuur ik niets en verwijder ik de advertentie.

12. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Dat ding kan behoorlijk wat waard zijn, afhankelijk van het type, maar voor jou is het een sta in de weg, dus als de snelle ophaler hem mee kan nemen dan zou dat een win-win zijn voor jullie beide.

13. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Zijn meestal veel waard, sommige gaan weg voor €300. Zeker met spellen erbij etc

14. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ik kreeg net een mail van iemand die zei dat hij het geld niet had maar dat hij anders zeker 200 of meer zou bieden omdat dat het waard was. Ondertussen loopt het op tot 250 euro. Ik ben nu degenen met de lage biedingen aan t mailen dat er boven de 200 wordt geboden.
    Degene met de biedingen boven de 200 reageer ik vanavond op.
    Hopelijk komt er wat moois uit, wij zijn al onze overbodig spullen aan te verkopen en sparen zo voor mooie nieuwe spullen in huis.

15. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Ik zou niet eens mailen. Ze krijgen volgens mij bericht als er overboden is.
    En biedingen per mail zou ik zo wie zo al niet op reageren.

16. tuc

tuc Niet meer actief

Jeetje haha je loopt nog binnen zo...wist jij dat je een goudmijntje had liggen;)

17. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ja joh, niet overhaast verkopen hoor, laat die prijs maar even oplopen!

18. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Waarom niet reageren op biedingen via mail...?

19. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Omdat je ook kan bieden via mp.
    Dan gaan ze tegen elkaar opbieden en dan proberen de malers juist te voorkomen om zo makkelijk aan hun spul te komen.

20. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Waarom zou je daarop niet reageren?
    Ik bied zelf altijd via de mail.. dan kan je tenminste een tegenbod terug krijgen en daarop verder gaan

Maar even ontopic:
    Ik zou in dit geval even afwachten tot hoe hoog het gaat oplopen, neem anders voor jezelf een prijs in je hoofd van dit zou ik er nu graag voor willen hebben en dan stop je daar toch?

Deel Deze Pagina