Mutsy

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mbol, 7 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mbol

mbol Actief lid

15 nov 2008
    120
    0
    0
    Oss
    Hoi Allemaal,

Ik zou graag de ervaringen horen van mensen met een Mutsy 4 Rider en 3 Rider.
    Heb je gekozen voor een lightweight of en standaard? Met luchtbanden of niet?

Alvast bedankt voor de reacties!

2. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    mutsy 4rider single spoke, luchtbanden dus.
    Super wagen met mijn eigen nog geen ervaring maar vrienden hebben dezelfde en die zijn erg enthousiast. Loopt licht en heel stabiel ook met hond en tassen aan de duwstang.
    Erg tevreden dus.

3. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Ik heb dezelfde en hij rijdt erg prettig :D
    Zou idd voor luchtbanden gaan, rijdt een stuk beter dan die harde wielen ;)

4. mirjam 28

mirjam 28 Actief lid

12 okt 2008
    181
    0
    0
    wij hebben deze kinderwagen ook bevalt helemaal super heel stabiel en loopt heerlijk echt een goede koop geweest wel een tip onze ervaring is namelijk ga shoppen want er kan een prijs verschil in zitten per winkel van 150 euro

5. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    HIer ook de 4rider single spoke.
    Wat een succes was deze. Loopt heerlijk, in hoogte verstelbaar (ik ben lang, dus erg fijn) en fenna lag er heerlijk in.

6. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Wij hebben een Mutsy 4-rider met luchtbandjes en leer op de duwstng (volgens mij is dat de single spoke next frame).
    Wij zijn er erg positief over! Handig in te klappen en neemt niet veel ruimte in. Goed in balans, ik loop er bijna altijd met de hond mee en doe er boodschappen mee. En Zoë ligt er altijd heerlijk in te slapen. Over een paar maandjes gaan we de wandelwagenzit uitproberen!

Ik vind het een echte aanrader en ben blij dat we voor deze kinderwagen hebben gekozen!

7. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Wij hebben de Mutsy lightweight 4 rider met rubberbanden. Zonder lucht dus. Het loopt heel fijn hoor. Het nadeel met luchtbanden is dat je moet uitkijken voor glas op de straat. Hebben wij geen last van. :D
    De wandelwagenzit bevalt ook prima. Enige nadeel vind ik de kap. Als ik m inklap heeft mijn zoontje m achter zijn hoofdje zitten. Das wel minder. Daarom lopen we altijd met de kap dicht.
    Ik vond ook dat de rubbers van het voetenplankje er erg snel af waren. Ik krijg ze ook maar niet vast geplakt. Op de een of andere manier werkt t lijm niet.
    Voor de rest? PRIMA wagen. Zeer wendbaar, makkelijk inklapbaar, licht om te tillen. Heel plat in te klappen.

8. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Ook hier een zeer tevreden gebruiker van de mutsy 4-rider single spoke. Ook luchtbanden. De wagen is zeer wendbaar en ook goed in te klappen.
    Er werd hier al aangeraden om te gaan shoppen voor je kinderwagen. Zeker doen! Het scheelt echt veel!

Groetjes en succes met je keuze!

Mariska

9. manytroubles

manytroubles Actief lid

9 dec 2006
    357
    0
    0
    En dan ga ik even roet in het eten gooien.
    Misschien hebben wij gewoon pech gehad, maar hier niks dan ellende met de wagen. Heb 'm inmiddels ook verkocht. Veel lekke banden gehad. Veel problemen met het onderstel dat niet goed liep. Winkel (babydump) heeft op een gegeven moment een nieuw onderstel besteld voor ons, toen ging het iets beter. Voorwielen waren er niet soepel af te halen, busjes kwamen steeds mee. Rits van de voetenzak kon na 1x niet meer open. (Weer goede service bij de babydump). Ingeklapt vond ik 'm groot.
    Wandelwageninzet was niet fijn. Ons dochtertje hing er een soort van in. Ik vind de wandelwageninzet ook niet handig te verstellen.
    Als ik het over zou moeten doen, zou ik persoonlijk deze wagen niet meer kiezen. En zou ik op heel andere dingen letten als ik een nieuwe zou kopen. Ik zou veel kritischer zijn. maar ik hoor en lees ook veel goede kritieken, dus waarschijnlijk hebben wij echt pech gehad.
    (nu een Quinny zapp buggy, prima wagentje, maar dochter is nu al 2 jaar)

Manytroubles

10. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Wij hebben de 4 rider next met rubberbanden, maar de baby is er nog niet of de ellende begint al. Het ding krijg ik met geen mogelijkheid ingeklapt. Mijn man is een half uur bezig om hem in elkaar te krijgen. Ik krijg het niet voor elkaar. Wij gaan dus deze week terug met het frame, want het zou toch handig zijn als ik hem ook in kon klappen...

11. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Echt een rotkinderwagen. Jayden is er dus gewoon uitgevallen omdat dat ding niet stabiel was. Wij hadden zo een met 3 wielen alleen dan vooraan soort van 2 kleine wieletjes. Heb hem na 4 maanden alweer weg gedaan.Dat ding kantelde dus gewoon.

12. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Mjah daarom hebben wij ook een 4 wieler genomen, ik vond al die 3 wielers behoorlijk onstabiel overkomen.

13. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Ik heb em ook, de 4rider met luchtbanden. Al 3 jaar. Nu zit nr. 2 er in. En ik ben tevreden.
    Over het inklappen: da's even een trucje. Hij wil niet altijd, maar als je eenmaal weet welk trucje je moet gebruiken is dat niet zo'n probleem meer.
    De buggyzit heeft 2 zitdieptes (ik bedoel dus niet de standen van de rugleuning). Dus als je kindje net uit de wagenbak komt, kun je hem instellen op de kleine zit. Dan hangt ie er dus niet zo in. Als ie groter wordt kun je hem op de grotere zitdiepte zetten. Staat allemaal in het boekje.
    Als je de kap invouwt, kun je hem ook achter de rugleuning doen, dus dan zit je kindje er niet met zijn hoofd tegen aan.

Ik heb wel 1 nadeel, maar heb er geen last van: je kunt de voorwielen vastzetten, zodat de wagen allen rechtuit kan. Dan zou je hem achter je aan kunnen trekken. Echter als ik dat doe dan schud dat ding enorm. Dat doe je je kind niet aan. Dit was waarschijnlijk een foutje in het eerste frame (mijne is van 2006). Ik was destijds te laks om daarvoor terug te gaan, omdat ik het toch niet gebruik. Het schijnt in nieuwere frames niet meer voor te komen.
    En ik heb de duwstang met foam handgreep. Het foam begint steeds verder naar buiten te lopen. Ik zou nu kiezen voor de leren handgreep.

14. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

8 mrt 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    Wij hebben de Mutsy 4-rider gekocht. Lichtgewicht, leren handvat en siliconen banden. We hebben 'm nog niet in gebruik, maar ik heb wel geoefend met in- en uitklappen enzo. Ik ervaar daar geen problemen bij.

Leren handvat is lekkerder vasthouden en gaat minder snel kapot dan foam.

Siliconenbanden zijn minder hard dan rubber banden en kunnen niet lek, zoals met luchtbanden.

Al met al vind ik het een degelijke wagen.

15. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.572
    113
    Wij hebben onze mutsy 4-light-rider al 3 jaar in gebruik. We zijn er erg blij mee. Inklappen is echt even een handigheidje maar als je het doorhebt niets aan de hand.

Wij hebben de massieve banden zodat de wagen op zijn lichtst is en je geen lekke banden kunt krijgen. Hobbelt soms wel een beetje. Vindt het erg handig dat je de wielen heel snel en makkelijk af kunt halen zodat je de wagen heel klein kunt maken en ergens tussen kan proppen in de kofferbak.

We zouden nu geen andere kopen!

16. jaimy22

jaimy22 Actief lid

28 jun 2007
    210
    5
    18
    wij gaan hem waarschijnlijk ook kopen!
    iemand tips waar ze het voordeligst zijn?

liefs

17. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Wij hebben m ook. Vind eht op zich een superfijne wagen alleen hebben we wel nu al slinger in de wielen of 1 van de wielen. op een gladde winkelvloer zie ik m echt hobbelen zeg maar. Gelukkig emt rijden niet of nauwelijks last van

18. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Dat slingeren had ik alleen toen mn dochter klein was en nog in de wagenbak lag of de mc op de wagen zat. 1 keer een nieuw wiel gekregen, toen was t al beter. Eenmaal in de wandelwagen was t helemaal over.

inklappen is idd een trucje. Knop bij handvat indrukken, schuiver aan de zijkant omhoog trekken. Voet op onderstel en terwijl je alles indrukt duw je t frame eerst even omhoog (van je af) dan ontgrendelt ie en dan klap je m zo in. Als ie heel stroef gaat even 1 keer vaseline in de richel smeren en jaren geen last!

De inzet kun je kleiner maken door de draaiknoppen aan de zijkanten van de wandelwageninzet. Ideaal voor smalle beebs.

Ook ik vind m ingeklapt redelijk log!
    Ik heb een lederen handvat, dat is ideaal met stoten of in en uit de auto frotten.
    Vriendin heeft precies dezelfde wagen, ook al meer dan 2 jaar. Zij heeft geen luchtbanden, zij heeft nu al de tweede set banden erop. Ze slijten nl heel snel.
    Mijn luchtbanden zijn nog perfect. Af en toe oppompen en klaar. Als de wagen erg zwaar gaat lopen weet ik dat ik weer moet pompen.

Ow en de kap, die kun je toch achter de rugleuning duwen als je m ingeklapt hebt. Die flap past er precies achter

19. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Bij ons blijft 1 van die haken gewoon vastzitten, dus ik krijg hem echt niet in elkaar. Ik ben na een paar keer proberen echt in staat om dat rotding gewoon bij het grof vuil te zetten. :x
    We moeten er nog steeds mee terug, maar ik ben al weken ziek, dus het zit er nog niet in. Ik zal vanmiddag nog eens proberen:)

20. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    hier hebben we ook een 4rider.. en inmiddels zit de 2de erin.. niks meer dan lof!! super wagen!!

Deel Deze Pagina