het bekende poep-op-potje-probleem

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door VrouwtjeRomy, 25 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

Onze dochter is zindelijk behalve in de nacht. Poepen doet ze echter nog steeds niet op de WC of op het potje. Nu vinden wij dit niet erg maar ze wil het dus ook niet meer in haar onderbroek doen. (dit deed ze normaal wel) Nu vind ze dat heel erg en doet dat niet meer.

Dus zo nu en dan als we haar wakker maken heeft ze dus in haar luier gepoept. Dit is geen probleem tot ze hier dus ook mee gestopt is en nu al 2 dagen verkondigd au in haar buik te hebben. Een luier weer omdoen helpt ook niet, ze vind het niet meer in haar luier horen maar ze durft het dus ook niet op het potje te doen...

Iemand hier ervaring mee...?

2. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    ja. ik heb toen maar roosvicee laxo gegeven. maar ze zijn een kei in ophouden! helaas heeft dit probleem ook wel een tijd geduurt. opgelost met stickers en kadootjes.
    en hele verhalen dat iedereen poept. papa mama opa en oma! etc.. zo redeneren. daarna heel blij zijn als hij weer poepte (maakte niet uit waar) als hij aangaf het heel eng te vinden luchtig proberen aan te moedigen en zeggen wij doen het ook..
    eventueel meenemen naar de wc. dat soort.

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier ook roosvicee laxo... bljiven geven.. het maakt soms net het verschil

maar 1 troost na zo'n 4 maanden gaat het hier eindelijk..

stcikers deden hier niks.. daar gaf ze echt niet om
    tv ook niet
    verder zelfde verhaal.. buikpijn, niet poepen.. tot het niet anders ging en dan gillen omdat in dr broek zo vies was

we wisten het echt niet meer!

en op 1 dag.. savonds "mama, ik ga naar de wc en je mag niet mee en ik wil je ook niet horen"
    ik was wat verbaasd.. maar ok.. braaf gewacht.
    en sinds die tijd poept ze elke avond
    alleen, in het donker..
    (typisch.. want ze vindt zowel alleen zijn als donker normaal gesproken helemaal niks)

ze is echt verschrkkelijk anti vieze wcs.. (1 papiertje op de grond en er wordt NIET geplast.) en kdvtoilet wil ze enkel plassen want er kan altijd iemand bij komen en dat kan dus echt(!) niet

dus enorm makkelijk gaat het niet.. maar savonds alleen, in het donker.. dat zijn voorwaarden waar ik mee kan leven :)

4. VrouwtjeRomy

haha typisch ja, nou op naar de laxo dan, gewoon bij de supermarkt te krijgen of da ofzo? en maar hopen dat het komt haha.

5. Saskia78

Mja hier in de supermarkt maar anders ook bij de etos (onder op het rek bij de babyvoeding)

laxo lost overigens niet echt op dat ze niet wil poepen hoor
    maar als het dan gebeurd.. is het net even wat minder hard
    (en anders gaat het op een gegeven moment pijn doen om te poepen en dat helpt ook niet echt natuurlijk)
    wij zagen weinig verschil.. tot de fles op was en het toen ineens ECHT niet lukte :)

veel vezels met veel water houdt het ook wat zachter...

6. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mijn dochter is nu bijna een maand zindelijk.
    Eerst poepte ze nog wel in d'r broek, maar na een paar dagen hield ze daar mee op en ook met poepen.:( In haar luier wilde ze het ook niet meer want ze vind een luier heel naar om in te plassen/poepen.
    Dat heeft ze ruim 4 dagen volgehouden en toen eindelijk gepoept.
    Het cb heeft me uiteindelijk geadviseerd om haar vooral goed gelaxeerd te houden, dus ze krijgt nu activia yoghurt met pruimen én roosvicee laxo. Als dat niet zou helpen werd lactulose geadviseerd.
    Nu gaat het goed zolang ze thuis is.
    Buitenhuis poept ze trouwens niet. Alleen thuis.
    IK masseer dr buikje trouwens ook als ze over buikpijn klaagt.

succes..

7. VrouwtjeRomy

Nou ze kwam vanavond naar me toe om toch maar om een luier te vragen dus deze heb ik haar gegeven, binnen no time zat hij helemaal vol, zoveel kwam eruit.

Vreemd he net alsof ze moet nadenken van oke ik moet poepen en hoe vind ik het fijnste om te poepen... na lang nadenken toch maar de luier, heeft ze eerder ook gedaan dus dat is het meest vertrouwde denk ik...

Gewoon volhouden tot ze vanzelf in het potje of op de wc gaat poepen, ben blij dat het plassen verder goed is en als ze erom vraagt doen we maar weer een luier om, aangeven dat het op het potje moet werkt averechts dan krijgt ze er niets meer uit. dan liever in een luier.

8. Saskia78

ja precies.. hier ook.. op de wc zitten met "je gaat nu even poepen"
    gewoon omdat ik vrij trefzeker kan inschatten wanneer ze moet garandeerde hooguit dat er niets gebeurde :)

dus als ze nu naar de wc sprint zonder wat te zeggen.. blijf ik netjes uit de buurt tot ze roept :)

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Hier ging het ook tijden zo. Plassen op de wc en poepen in de luier. Op 1 moment was het over en sindsdien doet hij alles op de wc. Zou het idd lekker zo laten en lekker een luier aandoen als ze daarom vraagt, beter dat ze in de luier poept dan helemaal niet.

Deel Deze Pagina