Iemand enig idee ?!?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lima 84, 3 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    Dag dames,

Weet een van jullie of waterig sperma minder vruchtbaar is?
    We klussen nu een paar dagen achter elkaar omdat we in onze vruchtbare week zitten, maar heb heb idee dat zijn sperma wat wateriger wordt.
    Iemand enig idee?

2. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    dat kan kloppen. door onze gyn werd de laatste keer ook verteld hoe vaker je het doet hoe minder vruchtbaar de man word. je kan het beter om de dag doen tijdens je ei sprong dat hebben wij gedaan en wij waren gelijk zwanger! dus ik denk wel dat dat een groot verschil maakt. dus ik zou gewoon om de dag doen en niet elke dag. als je denkt dat je kans daardoor vergroot word dan heb je het mis. want de kans op zwanger worden is dan aanzienijk kleiner ;)

liefs

3. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    maar ik denk dat ik vandaag een pos. ovu-test heb (normaal heb ik die op dag 21 en dat was gister)....kunnen we het dan morgenochtend nog doen? En heb ik dan nog kans op een zwangerschap?

4. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

Je leest zo veel tegenstrijdige berichten over het wel/niet dagelijks klussen. Er zijn zo veel onderzoeken naar geweest en volgens het ene onderzoek kun je het het beste dagelijks doen in je vruchtbare week, volgens het andere om de dag, weer een ander zegt dat 2 of 3 keer in de vruchtbare week al voldoende is. Dus wat moet je nu geloven? Voor de kwaliteit van het sperma zou 1x in de 2 dagen het beste zijn, dus dan doe je dat toch de volgende cyclus als het nu niet lukt?
    Het is wel het beste te klussen zodra je ovulatietest positief is, omdat je eitje dan binnen 24 - 48 uur springt. Hij kan zelfs al binnen 8 uur springen. Als je dan nog een dag wacht ben je misschien te laat. Maar jij hebt in elk geval al een aardige voorraad klaar liggen, dus hoef jij je echt niet druk te maken ;)

5. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    @babsie.....haha dat klop....we hebben nu 3 dagen achter elkaar geklust dus er zal een front klaar liggen :) ......Maar voor de zekerheid toch nog morgenochtend...en nu maar hopen dat de ovu-test pos wordt

6. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    aan de dichtheid van sperma kan je niet zien of er genoeg zwemmers inzitten... het kan tig redenen hebben wrom het nu waterig is... maar het maakt hem niet minder vruchtbaar

7. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    @sunlight....gefeliciteerd

@limmeke...ook gefeleciteerd en dank voor je antwoord....we gaan er gewoon vanuit dat het wel goed zit :)

Deel Deze Pagina