sonja bakker vraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door Athina, 9 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hoi allemaal

ik ben -zonder boek- gestart met Sonja Bakkeren... Ik weet de richtlijnen wel zo'n beetje, aangezien m'n man lang er mee bezig is geweest. Alleen ik twijfel over het volgende:

In principe heb je na iedere warme maaltijd, salade toe, maar geld dit ook voor als je pasta eet? Dat vult al zo namelijk ;) . En vanavond staat dus pasta op het me;nu hier, maar ik heb nog geen sla in huis, dus dan moet ik die nog eventjes halen...

Iemand die het weet?

groetjes
    Athina

2. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik doe ook aan Sonja en ik eet nooit rauwkost bij mijn avondeten.
    Dus ik zeg nee het hoeft niet.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

M'n man deed het ook niet hoor, en die is ook 15 kilo afgevallen. Maar ik heb het idee dat ik sinds ik bevallen ben, niet echt meer te vullen ben, dus ik wil wat dat betreft graag het boek wel aanhouden. Dus ik ben benieuwd wat er in het boek staat daarover.

4. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ja dan moet je gewoon lekker wat rauwkost nemen want daarom heeft ze het er ook bijgezet als extra vulling om het maar even zo te zeggen.
    Ik heb genoeg aan mijn avondeten dus daarom neem ik het niet.

Ik ben nu met mijn 6de week bezig en nu 9 kilo afgevallen..morgen weer wegen en ben erg benieuwd of ik nu de 10 heb gehaald:D

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ow wat super zeg :) ! Ik verwacht zelf niet zulke resultaten hoor. Want ik heb moeite om van chocola af te blijven ;) en daarbij: Toen ik een tijdje ook gewoon erg goed oplette, gebeurde er ook niet zoveel qua gewicht. Vandaar dat ik het nu even goed wil doen, kijken of dat verschil maakt.
    Ik heb zelfs roggebrood in huis gehaald en gegeten haha, even wennen, maar wie weet ga ik dat zelfs nog wel lekker vinden ;)

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Het hoeft niet maar mag wel. Ik vind het altijd wel lekker.
    Hier na 2 weken 4 kilo kwijt :)

7. Humphy

Humphy Niet meer actief

#7 Humphy, 9 jul 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jul 2009
    Ik neem het wel. Anders ga ik s-avonds snoepen. Soms neem ik het rond 5 uur omdat ik het dan niet red tot 18:15 (dan eten we pas)

8. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Wat doet Sonja bakker nu eigenlijk dat je ervan af gaat vallen? Moet je precies de maaltijden eten zoals dat beschreven staat in het boek of mag je zelf kiezen wat je eet? Want mij word ook weleens gevraagd waarom ik niet ga Sonja Bakkeren aangezien ik best stevig ben. Maar vind het zo moeilijk om aan zoiets te beginnen. Ik heb namelijk ook nog een man die 'normaal' wil eten. Moet je elke dag sla of rauwkost eten? Mijn man lust dat namelijk niet. En dat is zo lastig om voor 1 persoon te kopen. Iemand antwoord?

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

Ik weet niet precies waar het in zit... Het zeer gevarieerde ontbijt? Geen vla na de maaltijd? De tussendoortjes (die je stofwisseling op gang houden en verder ook gewoon lekker zijn, van fruit tot sultana) ?
    De sla eet je na het eten. Dit zou je dus gemakkelijk alleen kunnen doen en je man kan dan -als dat gewoonte is- gewoon vla toe eten.

Mijn man vond het ook helemaal niets, tot hij en m'n vader eens in het boek keken wat je allemaal mocht/moest eten per dag en toen waren ze om. Het viel best mee...

Ze heeft natuurlijk de weekmenu's maar als je dat een paar weken doet, ken je haar manier en kun je het zo zelf (mits je de stok achter de deur niet nodig hebt) . En je kan dingen die je niet lust, vervangen door andere, die wel in hetzelfde rijtje thuishoren zeg maar.

Overigens: Mijn vader is een echte nederlandse -aardappels vlees en groente- man ;) en die vond het prima te doen.

En oja, mijn man at dus geen rauwkost, mijn ouders deden dat wel maar hielden zich niet aan hoeveelheid vlees (75 gram) maar ze zijn allen wel flink afgevallen. Dus het is best moeilijk aan te geven waar het nu aan ligt geloof ik...

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Het is wel belangrijk dat je veel varieert he. Dus de ene keer crackers bij het ontbijt, dan een boterham, dan een schaaltje yoghurt en zo bij alles. Dan een dag alleen fruit tussendoor, dan weer een strenge dag en dan weer een dag waarop je veel mag.

Ik doe ook sonja bakker met een eigen twist, maar sonja bakkeren zonder weekmenu's? Das geen sonjabakkeren hoor, das gewoon lijnen/op je voeding letten.

Koop anders een tijdschrift. Kost je 6 euro, heb je 4 weekmenu's (nu zomermenu's) en veel recepten. Ik heb alle boeken, maar voornamelijk voor de recepten.

11. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Guppie, welk tijdschrift is dat? Bestaat er een Sonja Bakker tijdschrift? Sorry, misschien domme vraag maar ben niet echt op de hoogte en wil het best ook eens proberen om die laatste paar kilo's eraf te krijgen....

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Voor mij zit de kracht van het Sonja Bakkeren juist in de weekmenu's. Omdat het er gewoon zo ingeschreven staat, wijk ik er minder snel vanaf. Met een beetje gezond verstand en kennis van voeding kun je namelijk zelf ook prima afvallen, wat dat betreft brengt Sonja niets nieuws onder de zon. Ben er 10 kilo mee kwijtgeraakt en mijn man ook zoiets.
    We verhoogden de hoeveelheden wel, want op die hoeveelheden die zij voorschrijft, kan ik niet functioneren. Afvallen deden we toch wel.
    Ik ga het straks ook weer oppakken.

Net als iedere BN-er heeft ook Sonja inderdaad een blad, wat heel verassend 'Sonja' heet.

13. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    ik heb ook dat magazine gekocht voor die weekmenu's. Ben nou 2 dagen bezig en het gaat goed. Ik eet wel gewoon bijv. bij de pasta nog wat rauwkost. Vind het een lekkere combi.

14. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hier ook bezig met Sonja Bakker. En inmiddels 7 kilo kwijt! Ben inmiddels in eht volgende boek begonnen. Ben bezig vanaf 25 mei.

15. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Mijn man is ook zo´n 14 kilo afgevallen met Sonja Bakker en dit is er nog steeds af na 2 jaar. Sonja Bakker is gewoon heel slim geweest om de menu´s uit te schrijven. Zo heb je houvast en kom je in een ritme. Ik heb meegedaan met mijn man, maar ik viel zo snel af dat ik meer ben gaan eten.

Deel Deze Pagina