iemand enig idee

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door moesje83, 23 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    Hallo allemaal,

Sinds een paar dagen drinkt mijn zoontje heel slecht. Hij moet 90cc drinken maar valt vaak al naar 30 cc in slaap, en ik krijg hem dan met geen mogelijkheid wakker slapend drinken lukt ook niet. Vaak komt ie dan een uur later weer en drinkt weer maar heel weinig en zo blijft dat gaan.

Hij spuugt ook sinds een paar dagen en heeft vaak van die kokhalsende geluiden als hij zijn flesje drinkt. Hij heeft ook moeite met ontlasting en dus als hij poept is het heel hard.
    Bij het CB zeggen ze oh kijk het maar aan het is nog alert genoeg maar toch zit het me niet lekker iemand enig idee of ervaring hier mee.

Mijn oudste was altijd zo'n enorme vreetzak hahaha dus dit is helemaal nieuw voor mij.
    Alvast bedankt
    Groetjes Marloes

2. klungel

klungel Actief lid

12 sep 2009
    323
    0
    0
    Hallo Marloes,

Heel herkenbaar... wat wij deden:
    - i.p.v eerste verschonen en dan flesje gaven we hem eerst het flesje, viel hij in slaap dan ging ik hem verschonen. dan wordt hij wakker en daarna dronk onze zoon de rest leeg.
    - Onze zoon krijgt zijn drinken uit een avent fles met speenstand 1. Ik merkte dat hij er heel erg zijn best voor moest doen en dus sneller moe is, ik heb toen stand 2 op het flesje gedaan en dit werkte prima. Wel opletten dat het er niet langs loop want dan gaat het te snel en gaat hij ook veel meer spugen

Hopenlijk heb je iets aan de tips
    Succes ermee

Groetjes Klungel

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik sluit me aan bij Klungel. Halverwege de fles de luier verschonen en misschien een andere speen proberen. Wellicht dat je huidige speen te veel kracht kost om uit te drinken. Als Ayla tijdens de fles in slaap viel hielp het nog wel eens om haar even onder haar voetjes te kietelen. Vond ze niet lekker en werd ze wakker van, waarna ze weer dronk.

Verder nog een tip voor de harde ontlasting: een druppeltje olijfolie door de fles doen, daar wordt de ontlasting zachter van en dus poept het makkelijker. Je zou ook extra water bij de fles kunnen doen, maar als hij de fles nu al niet leeg drinkt heeft dat natuurlijk geen enkele zin.

4. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    Thx halverwege de luierwisselen deed ik al. Maar een andere speen ga ik zeker proberen.

5. adi

adi Niet meer actief

Melisa had daar ook problemen mee in het begin. We hebben toen een 1-2-3 speen aangeschaft. Je begint met stand 1, dat is zegmaar nr.1 speen. Als je merkt dat het kindje moe of slaperig wordt doe je aan de handjes/vetjes kietelen of even verschonen, en dan de fles aanbieden met stand 2 of 3. Dan gaat het sneller hoeft ie minder kracht te zetten.

Succes!

6. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    wij hadden hetzelfde probleem. eerst met de fles bezig, dan verschonen en dan verder met flesje. en andere fles, we hadden avent. werkte hier niet, dus difrax s fles gedaan. het gaat gaandeweg beter, nu drinkt ie 200 cc in 20 minuten leeg.

Deel Deze Pagina