Zouden dit zwangerschapssymptomen kunnen zijn of is hcg nog aanwezig?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lenneke78, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenneke78

Lenneke78 Lid

8 nov 2010
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik heb zo`n drie weken geleden een vroege miskraam gehad, ik was 4 a 5 weken zwanger. Ik heb daarna een bloeding gehad van een week, en nog lichtelijk zwangerschapssymptomen gevoeld. Na de bloeding had ik geen symtomen meer en voelde ik me (naar omstandigheden) wel weer goed. Voor de zekerheid heb ik toen een zwangerschapstest gedaan, die negatief was.

Een week na het stoppen van het bloeden, had ik mijn eisprong (dat weet ik vanwege draderige eiwitachtige afscheiding, sorry voor het vieze praatje). Rond die periode hebben we nog één keer geklust, niet echt bewust om weer zwanger te raken, daar was ik toen nog even niet mee bezig.

Dit is nu 8 dagen geleden, vijf dagen geleden begon ik weer last te krijgen van zere borsten, ze zijn ook aan het opzwellen en ook heb ik een onbestemd 'zwaarder' gevoel in mijn onderbuik. Ook verlies ik iedere dag wat druppels afscheiding, wat ik in mijn vorige zwangerschap niet had en normaal ook niet.
    Mijn vraag is dus, kan ik nog hcg in mijn bloed hebben van mijn vorige zwangerschap? Ook al heb ik anderhalve week geen symptomen gehad en was de test negatief. Of zou dit een nieuwe zwangerschap kunnen zijn? Of zijn mijn hormonen gewoon nog in de war?

Alvast bedankt voor jullie reacties

2. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    meis, het HCG kan na een miskraam nog zo'n 9 weken in je bloed blijven.

3. Gonca

Gonca Bekend lid

27 okt 2009
    743
    0
    0
    Ik heb ook 3 weken geleden miskraam gehad 14 okt.
    Na 18 dagen was mijn hcg weer op 0.
    Dus het kan meid, 9 weken is beetje te lang vind ik;)

Trouwens ik had 3dagen geleden positief ovutest:D

XXX

4. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Ik heb een mk gehad met 9 wk en 3 dagen en mijn hcg was na 9 dagen weer helemaal weg.
    Ze zeggen ook dat hoe langer je zwanger was hoe langer het kan duren voor je hcg weg is.
    Maar als je al een nega test hebt gehad kan je volgens mij niet zoveel hcg meer hebben dat je daar nog symptomen van kan hebben..
    Ik hoop op een nieuwe zwangerschap voor je!

5. Lenneke78

Lenneke78 Lid

8 nov 2010
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor jullie reacties en medeleven!

Ik sprak mijn moeder vandaag, en die opperde dat ik misschien wel een schijnzwangerschap heb. Ik had daar nog nooit van gehoord, en ik heb het even gegoogled, maar ik kan er niet zoveel over vinden. Komt zoiets bijv vaak voor?

Ik begin echt een beetje te twijfelen aan mezelf nu, ik was namelijk vandaag voor het eerst ook misselijk en had weinig behoefte om te eten..

Zondag kan ik gelukkig testen, wel vervelend hoor die onzekerheid..

Trouwens zou het mogelijk kunnen zijn dat er iets van weefsel ofzo in mijn baarmoeder achter is gebleven en dat mijn lichaam daardoor kan denken dat ik nog zwanger ben? Ik ben er vrij zeker van dat ik wel een eisprong heb gehad.

X en dankjewel voor jullie hulp!

6. Gonca

Gonca Bekend lid

27 okt 2009
    743
    0
    0
    hmmm, had jij geen na controle?

7. boterbloempje83

boterbloempje83 Fanatiek lid

14 dec 2009
    1.526
    0
    0
    ha meid,

lees even op je onderwerp mee.. weet je ondertussen al meer?
    bij mij was heel snel het HCG uit mijn bloed, dat door nega testen te hebben gehad, mk met 6weken gehad eind okt en nacontrole gehad in het zh om te kijken of alles weg was..

wilde even op in haken: dat een schijnzwangerschap echt zelden voor komt.. heb jij geen inwendige echo laten maken om te kijken of alles wel weg was? anders alsnog even doen hoor.. je weet het immers nooit..!!

8. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Het is zeker mogelijk dat je weer zwanger bent, zeker als je er van overtuigd bent dat je een eisprong hebt gehad! Ik teste exact 4 weken na mijn miskraam (bij 7w4d) weer positief en kijk maar naar mijn banner.

Ik hoop voor dat je weer zwanger bent!

9. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Ik zou gewoon een testje doen. Als je getest hebt na de MK en die negatief was, dan zou het hCG wel uit je lichaam geweest zijn. Succes !

10. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Kwam even spieken of je al getest hebt Lenneke??

11. Lenneke78

Lenneke78 Lid

8 nov 2010
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Wat leuk dat iedereen op dit forum zo meeleeft met elkaar! Ik heb gisteren een testje gedaan 1 dag na mijn NOD, maar helaas negatief. Ik heb nog steeds wel alle symptomen; moe, misselijk, pijnlijke borsten etc. Maar goed ik ga er dus maar vanuit dat ik niet zwanger ben en dat t misschien mijn hormonen zijn die nog in de war zijn van de mk.

Ik heb idd geen nacontrole gehad. Dit was mijn eerste zwangerschap en dus ook mk. Het rare is dus dat ik ongeveer twee weken geen klachten heb gehad, waardoor ik ook dacht dat ik geen nacontrole nodig zou hebben. Maar ik denk dat ik toch maar even naar de huisarts ga, misschien dat hij me kan doorverwijzen voor een echo. Want ik begin me nu toch zorgen te maken dat er misschien weefsel is achter gebleven.

Dankjewel voor alle lieve reacties!

12. Foxter

Foxter Niet meer actief

Het kan zijn dat je je door de hormonen zo voelt. Ik ben flink aan het ontpillen van de prikpil en heb deze week zelfs al 2 keer overgegeven 'sochtends. En ben nog echt niet zwanger. Mn borsten doen pijn en ik heb last van ongi gevoel, net zoals toen k zwanger was van mijn dochter.
    Hormonen doen veel met je, en zeker na en mk is de boel even van slag natuurlijk.

Sterkte meid en ik hoop dat je snel een goede zwangerschap zult hebben!

Deel Deze Pagina