Wij hebben binnenkort een kinderverjaardag en vieren dit op een middag. We gaan lekkere uitgebreide hapjes maken en dit op schalen serveren. Maar wat is daarnaast nou lekker/leuk om neer te zetten?
ik zou gewoon voor komkommer, tomaatjes, rijstwafels ed gaan. Dat is allemaal veel gezonder voor kinderen...
-Wrap met kruidenkaas en ham of zalm, oprollen in kleine stukjes snijden - Blokjes kaas met mini augurk erop of ananas erop - Spiesje met knakworstje, stukje kaas en mini tomaatje - Stukjes stokbrood met wat lekkers (smeerleverworst vinden veel kinderen er lekker op), voor de volwassenen iets anders lekkers Verder hebben wij vaak een hoop kleine schaaltjes op tafel staan. Mini-tucjes, zoute stengels, tomaatjes, komkommer, worteltjes etc. erin.
Naast de hapjes een schaaltje spekjes, smarties, kinderkoekjes ( nijntje of graanrepen) Maar ook worteltjes, komkommer etc.
quiche in kleine stukjes snijden, kleine tosti's, popcorn en hier zijn ze helemaal wild van fruitsalades. Een klein beetje in een beker, parapluutje erin en vorkje erbij.
Ik maak hier voor een kinderverjaardag gewoon altijd de standaard hapjes. Kaas, worst, komkommer, zalmrolletjes, salamistapeltjes, augurkjes, gehakt in bladerdeeg. En omdat het een kinderverjaardag is komt er ook altijd een grote bak met spekjes, dropjes en ander snoep op tafel!
Ik weet niet hoe oud de kids zijn maar ik heb altijd perenijsjes in de vriezer liggen. Krijgen ze ook als ze lekker buiten aan het spelen zijn met mooi weer, valt goed in de smaak!! Of raketjes.. Ooh krijg zin in een ijsje