hoi meiden, ik heb een vraag. Ik ben nu bijna 7 weken zwanger,en ga 12 juni trouwen )over 2,5 week). Nou moet ik vanmiddag mijn trouwjurk laten opmeten,maar mijn moeder en schoonmoeder zijn erbij en weten nog niet dat ik zwanger ben. Nou is mijn vraag. Hoe snel groeit je buik ongeveer. Want als mijn jurk straks zo gemaakt wordt als hoe mijn buik vandaag is,dan past ie misschien niet ...hellup! wat moet ik doen. Groetjes Amanda
Is het je eerste kindje? Dan denk ik niet dat er iets zal te zijn zijn! Mijn buik was bij de eerste zichtbaar voor anderen op 10 weken ongeveer, maar bij de meeste is dat pas rond de 15 weken of later!
Ja, het is mijn eerste kindje. Mijn buik ik om het moment nog niet echt veel dikker dan normaal (al was mijn buik ook niet heel erg dun) maar ach. Ik hoop dat niemand het gaat merken. Mocht de 1e echo 11juni goed zijn,dan gaan we dat de volgende dag op onze trouwdag vertellen. Weet niet of dat handig is,maar t zou toch een keer gezegd moeten worden
Ik ben nu 9 weken en je ziet het duidelijk aan mij, ben zowiezo wel gezet maar mensen zien het wel. Mijn broeken passen mij ook niet meer, knoopje gaat niet meer dicht, dat terwijl ik nu in 3 weken 4 kilo ben afgevallen. mijn darmen zijn opgezet en dat blijkt normaal te zijn om er plaats word gemaakt voor de baby, maar bij de ene zie je de buik later dan de ander. Kan je de achterkant van je jurk niet met touwtjes laten maken.
Hoi! Mijn buik ging/gaat super snel hoor! Ben ook niet super slank (ook niet extreem dik) maar ik zal een foto toevoegen van rond de 12 wk. Het is mijn eerste kindje dus het verschilt erg per persoon!! Hele fijne trouwdag!!
bij onze eerste was er nog weinig verschil tussen 7 of 9 weken volgens mij. mijn buik begon opeens te groeien na 12 weken, en met 14-15 weken paste mijn broeken niet goed meer...
Ik denk niet dat zo'n buikje in een trouwjurk zou zien + dat die streepjes je buik zowiezo groter doen lijken! En dat zijn inderdaad je darmen, tegen de avond wordt je buik ook nog eens groter! Dus volgens mij hoeft ze daar geen schrik voor te hebben!
Ik heb ook fotos wat ik savonds heb gemaakt, nou je ziet duidelijk verschil, s'avonds is het bijna 2 x zo dik. Het zou zonde zijn als de trouwjurk niet mooi zit omdat het te strak is.
is toch echt per pers verschillend vanaf 11 weken begon mijn buik te groeien bij mij kon je in het begin het verschil in 2 weken niet echt zien. maar dat zeg ik is per pers verschillend
Is het een idee om van tevoren de winkel te bellen met dit 'probleem'. Zij zullen wel ervaringen hebben met zwangere vrouwen en dan kun je meteen zeggen dat ze er discreet mee om moeten gaan. Bij beide zwangerschappen kon ik met 12 weken niet meer in mijn gewone broeken. En mijn trouwjurk was ook echt niet gelukt.. Maar of 2,5 week een verschil maakt? Gefeliciteerd met de zwangerschap en veel plezier met de grote dag!
Heb je een torselet onder je trouwjurk met baleinen? Ik denk namelijk dat een "darmen"buikje door je baleinen toch weer iets minder is. Het is inderdaad per persoon anders hoe de groei van de buik is. Ik ben ook zwanger van mijn eerste kindje en ging pas heel erg groeien naar de 15 weken, maar met 9 weken had ik een mini bolling van mijn darmen. Kan wel gewoon alles nog aan.
Bij je eerste hoeft het idd niet langer te duren, ik ben nu ook zwanger van mijn eerste mensen zagen het al toen was ik nog maar 10 week zwanger en bij 14 zeiden ze je bent ckr wel al op de helft. uhm nou nee.. Ik ben 2 jaar geleden getrouwd en waar ik was die zei gelijk als wij deze jurk op jou maat maken en je word zwanger kan je hem echt niet meer aan. dus ik zal ook idd van te voren bellen dan kunne ze je jurken laten zien waarin het wel kan want die zijn er wel. denk bijvoorbeeld aan veters aan de achterkant ik had een rits en was erg strak bij de middel... Ik zou dus gewoon bellen en erbij zeggen dat de mensen die meekomen het nog niet weten. kunnen ze het subtiel doen en ze geven je toch advies dat is normaal. Succes en heel veel plezier