kleding, hoeveel euro per maand??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tulip, 25 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

Laatst had ik met mvliam een leuk gesprek over het aantal kledingstukken van haar zoontje. Mijn vriend is nogal zuinig vandaar??? Maar veel mensen krijgen ook een hoop bijvoorbeeld. Ik ben benieuwd wat jullie zelf aan kleding voor de kleintjes besteden, misschien leuk om aan te geven waar of dat je misschien ook veel krijgt van familie??

2. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Wij krijgen eigenlijk nooit kleding, wat ik ook echt niet erg vind :)

Koop veel online en het wisselt hoeveel ik daaraan uitgeef. Maar toch altijd wel 100 euro per maand.

3. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Voor mijn zoon heb ik niet zo heel veel kleding. Een stuk of broeken, 10 truien, 10 shirts, 7-10 korte broeken.
    *Edit, het ging over het bedrag per maand zie ik :) op dit moment dus 0 euro omdat hij alles nog prima past en niks nodig heeft*

Voor mijn dochter heb ik toch wel meer. De aantallen zou ik zo niet weten. Ze wisselt nu ook nog heel erg snel met maten.
    *Edit, gemiddeld zo'n 100 euro per maand*

Van de familie krijgen wij zelden kleding voor de kids. Kopen alles zelf!

4. engeltje87

engeltje87 Niet meer actief

denk per maand 20 euro maar dan reken ik de sandaaltjes en slofjes twv 55 euro niet mee want das niet elke maand

maar krijg hier soms ook wel kleertjes van mn moeder en schoonmoeder die gelukkig een lekkere hippe smaak hebben

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

bijna alles gekregen,
    van mijn zus en mijn vriendin, en ook veel nieuwe kleertjes cadeau van familie.
    ook kinderwagen box en bedje.
    Soms koop ik iets bijvoorbeeld schoenen, of een leuk shirt. Ik kom gemiddeld niet boven de 30 euro per maand uit. Lucky me:)

6. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik krijg geen kleding, koop het liever zelf en zeg dat ook eerlijk als mensen het aanbieden. Ik geef redelijk wat geld uit aan kleertjes voor Charlotte, maar heb geen idee hoeveel. Soms in een maand een paar honderd euro (jasjes niet meegeteld, dat ligt ook aan de seizoenen) en soms nog geen 50 euro. Ligt er net aan wat ik tegenkom, wat ze nodig heeft en of ik die maand veel tijd heb om te winkelen.

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.026
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Bij ons verschilt het heel erg per maand...maar denk dat we gemiddeld ook wel op zo'n 100 euro uitkomen.

Verder krijgen we eigenlijk bijna nooit kleertjes.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik krijg ook amper kleding. Af en toe een setje cadeau, of van de rommelmarkt van schoonmams, maar dat is misschien 1 per maand.

Voor de rest: 100 euro krijg ik niet op denk ik.

In november/december nieuwe schoenen en kleding omdat beide een maat groter gingen. 60 euro voor 2 paar schoenen, 20 euro aan broeken (nieuw+2e hands), en shirts (stuk of 10, samen 75 euro?). Dus in 2 maanden 155. Maar jan-april weer veel minder, misschien maar 20 euro per maand.
    Heb nu net zomerkleding gekocht, geloof in mei voor zo'n 60 euro, dan heb ik 6 t-shirts, 2 korte broeken en goedkopie-sandalen.
    Ik zit gemiddeld ergens rond de 40-50 euro denk ik..

Toen mijn jochie kleiner was, hadden we nog kleding van de kraamcadeautjes, en kreeg je ook vaker wat. Nu krijgen we dus minder, maar groeit hij ook niet zo hard meer, dus kunnen we ook langer met de kleding..

9. happymama

happymama Niet meer actief

ligt er een beetje aan
    ze heeft nu wel weer zomerkleertjes nodig ben net dus even bij de jola geweest heb 2 jurkjes een korte broek en 2 truitjes voor 30 euro
    vorige week een lief truitje en nog wat andere shirtjes dus ze kan weer ff vooruit !!!!

10. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.796
    9.314
    113
    Gelderland
    ik heb even gekeken wat ik afgelopen maand aan kleertjes voor J. heb gekocht en kom aan de 158,79 maar ik heb ook voor 30 euro aan kleding verkocht dus kom op 128 euro. Misschien dat er nog iets bij komt wat contant is betaald maar kan het me niet herinneren.
    Ik moet wel zeggen dat J. ontzettend hard groeit en dat ik ook al heel veel op de groei koop. Ik hou goed de aanbiedingen in de gaten en kijk en koop veel op marktplaats.
    We krijgen geen kleertjes van andere mensen.

11. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik koop geen dure kleding. Heb ook veel gekregen. Hier denk ik maximaal 30 a 40 euro per maand soms komen we daar niet op. ik hoef nog geen echte schoenen te kopen (die zijn best prijzig) dus dat scheelt.

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik denk zo'n 25/30 euro per maand. En dat is dan echt gemiddeld. Ook weleens eens een maand dat ik niets koop. Verder af en toe dingetjes via marktplaats, dan heb je voor 10 euro weer 2 of 3 setjes.
    Ik vind dat ik op zich deze maand wel flink uitgegeven voor haar, maar als ik het bedrag ga tellen, valt het nog wel mee. 2 spijkerbroeken (op de groei ;) ) van LIEF -1 voor deze winter en 1 voor volgende winter + 1 spijkerjurkje. Totaal nog maar 15 euro.
    + korte broek met 2 korte shirtjes bij h&m - 25 euro ongeveer.

Maar hier wel een moeder, schoonmoeder en oma die af en toe zichzelf niet kunnen inhouden en met een shirtje of jurkje aankomen.

13. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    ik geef gemiddeld denk ik 100-200 euro per maand uit aan kleertjes. Ik koop online(retrokids, kleertjes.com etc), maar ook in de winkel veel, van het liefst Mexx.
    Hij heeft belachelijk veel kleren moet ik zeggen, hij groeit ook zo langzaam en mama blijft maar kopen haha...

We krijgen wel eens wat, maar daar pik ik maar af en toe wat uit, de rest doe ik doorgeven of in de kledingcontainer.

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    gemiddeld per maand 250 euro denk ik exclusief schoenen en jassen. Meisje krijgt ook regelmatig kleding van de opa& oma's en van haar ooms.

15. Yukl

Yukl Niet meer actief

Er is hier laatst een HEEL groot topic over geweest. Zoek m op zou ik zeggen ;)

16. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik koop eigenlijk best veel kleding. Voor mn dochtertje maar ook voor mezelf haha. Denk dat we per maand zon 100 a 120 euro uitgeven aan mn dochtertje aan kleding, schoenen en jassen. Koop alles niet te duur maar ook niet te goedkoop.
    Af en toe krijgen we ook weleens wat kleding, dit neem ik wel aan. Handig voor naar de kinderboerderij enzo, hoeft ze niet dr goede kleding aan :)

17. tulip

tulip Niet meer actief

heb je daar dan heel veel kleertjes voor of koop je wat duurdere merken zeg maar.

18. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Het verschilt, de ene keer kan het 300 euro zijn en de andere keer 50 euro. Het is maar waar ik tegen aanloop. Wij krijgen niks omdat wij dit niet willen.
    Ik koop best veel kleren voor mijn zoontje. Er zitten redelijk veel duurdere spullen bij, maar ook een aantal dingen van H&M.

19. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik denk zo'n 30 euro per maand, gemiddeld genomen. Daar zitten wel nog geen schoentjes bij.
    Overigens ben ik geen merken mama. Meestal hema, maar zeeman en wibra zijn ook goed.

20. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Hier ook zo'n 20 euro per maand. Dan reken ik haar slofjes trouwensn niet mee. Ik kreeg veel van mijn schoonzus maar mijn dochtertje groeit sneller dan haar tweeling en heeft ze nu qua maat ingehaald, da's wel jammer. Verder ben ik geen merken mama, alles van de Hema, Zeeman of Tuunte is prima, ze groeit er toch zo weer uit.

Deel Deze Pagina