waar had jullie kindje last van

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door happymama, 25 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

toen de tandjes door kwamen.....
    ik verdenk mijn dochtertje dat ze tandjes krijgt ze had namelijk zo'n dunne luier net . en ze kwijlt nogal hihi

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Dunne luier en kwijlen, en een beetje hangerig. Maar niet zo erg hoor, haar eerste tandje was er door voor ik er erg in had. En de symptomen worden met iedere tand minder heb ik het idee, pas geleden zag ik dat ze er ineens eentje bij had, was me niet eens opgevallen dat ze ermee bezig was ;)

3. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik vroeg me ook af hoe dat zou gaan maar 2 weken geleden begon het met: 2 dunne witte strepvormige blaartjes op zijn onderkant, 2 van die dunne poep luiers naast zijn gewone ontlasting. huilen, nergens zin in hebben, slecht slapen, snachts niet kunnen doorslapen, af en toe zomaar gillen, slecht eten, tijdens eten aan zijn oortjes trekken en zijn gezicht krassen, fopspeen weigeren, verhoging rond 38,2graden c. hij kreeg 2 tandjes achter elkaar in 2weken tijd. het was moeilijk voor hem. kwijlen doet hij sinds hij 3 maanden was. sommige kindjes krijgen nergens last van lees ik vaak. vooral de eerste tandjes zouden met weinig last door zouden komen. bij ons was dat dus niet het geval. ik weet niet hoe erg het zal worden bij de kiezen dan.....
    ik hoop dat je kindje zonder veel last snel zijn tandjes krijgt. groeten!

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    niet zijn onderkant, zijn onderkaak zeg maar..pffff

5. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Mijn oudste had last van dunne poep en huilerigheid. Hoe de jongste gaat reageren weten we nog niet.. :)

6. happymama

hihi dacht al .....
    ben benieuwd wanneer t gaat gebeuren ik vind ze zoooo schatig zonder tanden t is echt nog een baby en ze is alweer 7 mnd .
    maar t zal toch wel komen op den duur

7. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Felrode wangen, kwijlen, zure en dunne poepluiers en wat meer huilen/hangerig.

8. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    (soms hoge) Koorts, vuur rode wangen, enorme luieruitslag, dunne zure luiers, slecht slapen, hangerig, op de vingers bijten en (minimaal) 3 dagen niet willen eten. Mijn zoon had heel veel last van tanden en kiesjes krijgen. Ik ben blij dat hij ze inm. allemaal heeft ;)

9. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Dunnere, zuur ruikende ontlasting.
    Heel veel kwijlen.
    Rode wangen.
    Wat mopperiger.

Vlak voordat het puntje voelbaar is, zie je een wit blaasje met een zwart puntje er in.
    Viel me al met al reuze mee. Had het erger verwacht met onze zuurpruim ;)

10. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Voornamelijk kwijlen en slecht slapen. Maar dit verschilt echt per tand/kies die doorkomt. De ene keer heeft ze er heel veel last van en de andere keer helemaal niet.

11. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    hier is het wisselend...
    bij de 1e 2 had ze hoge koorts en hangerig, bij de 3e en 4e (kwamen tegelijk) had ze dunne luiers en slecht slapen.

Nu zie ik veel witte bobbels aan de zijkant en ze kwijlt heeeel erg , ze draagt nu zelfs een slabber de hele dag.

12. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Mijn meisje heeft sinds anderhalve week ineens twee tandjes, maar ik heb verder niets gemerkt :) Ik zag het dus pas toen ze al door waren. Wel kwijlt ze aardig veel, maar niet veel meer dan normaal. Nu ze door zijn, vind ik wel dat ze veel meer behoefte heeft aan bijten op dingen.

13. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Helemaal nergens last van gelukkig. Alleen bij het doorkomen van kiezen zure luiers.

14. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn zoontje de volgende klachten:

- heel veel kwijlen
    - op de handjes bijten
    - de speen van de fles duwt hij in zijn mondhoek, net alsof hij hem in het midden bij zijn tandjes niet kan verdragen
    - heel veel slapen
    - 3 á 4 poepluiers per dag
    - van tijd tot tijd heel erg krijsen, dan is hij echt ontroostbaar en gaat het pas beter als hij een paracetamol heeft gekregen.

Heeft iemand nog tips wat kan helpen tegen de pijn? Ik heb al Dentinox geprobeerd, maar dat doet niet zoveel... En de bijtring helpt ook niet.

15. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Hier kwam de eerste 2 weken geleden door en de tweede is er ook al bijna!!! Maar mijn bikkel heeft er geen last van gehad, alleen veel kwijlen....

16. happymama

gister heeft ze echt 4 dunne poepluiers gehad en vandaag weer gewoon 1 normale dus ben beniuwd heb wel gevoeld maar voel nog niks

17. jammetje

jammetje Actief lid

5 mei 2010
    216
    0
    0
    hangerig,vieze dunne ontlasting het had bij mijn zoontje echt een zure, sterke geur. De billentjes waren dan ook een beetje rood. Kwijlen doet mijn zoontje standaard, wij noemen het maar spraakwater, want hij houd geen minuut zijn mondje dicht:D.Maar hij kwijlde tijdens de tandenperiode wel veel meer.En slecht eten, hij wou alleen maar vloeibare dingen.

18. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Koorts, hangerig, slecht slapen 's nachts, stinkende dunne luiers, constant op de handjes (of andere dingen kauwen), opeens weer de speen willen..................en geen tandje te bekennen hihi ;).

We denken iedere keer wanneer komt 't eerste tandje nou? Ze is nu 7,5 maanden.

Deel Deze Pagina