iemand ervaring??afbuigende groeicurve en vaak ziek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mimi1982, 12 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    hij drinkt heel goed uit de borst dat vind hij heel erg fijn dat merk je heel erg aan hem.
    ik drink 1 glas optimel en voor de rest drink ik al geen melk producten dus zou het makkelijk kunnen laten onze zoon krijgt op af en toe een broodje smeerkaas na geen melk producten op de flessen kunstvoeding na als ik werk (2dagen) maar meer als 30 ml over de hele dag krijgen ze er niet in
    hij wilt ook bijna geen ander drinken uit een fles of beker.
    maar de diëtiste denkt dus dat mijn borstvoeding misschien niet goed genoeg is en dat hij dan dus vetten mist omdat hij dus (als mijn borstvoeding niet goed meer is) zijn 2 glaasjes melk mis loopt

2. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    welke kunstvoeding moet ik kopen wat koemelk vrij is wat voor de leeftijd van mijn zoontje is??
    ik ken ze namelijk alleen voor de kleine babytjes

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou er sowieso maandag even achteraan bellen: even wat druk op de ketel helpt altijd. Rustig blijven, maar de crisis achter je situatie goed uitleggen, zeggen dat je wanhopig bent en dat ze je enorm kan helpen als je ergens een uitgevallen afspraak mag benutten.

En ja: allergie en oren kunnen erg aan elkaar gelinkt zijn! Bij onze oudste verdwenen de oorontstekingen toen ik op dieet ging voor haar, (BV).
    Kwam later wel weer terug helaas, maar toen ze wat groter werd, kreeg ze zelf vaker eten te pakken wat ze niet moest hebben :(
    Ik zou dus echt zelf op dieet gaan. Je moet dan alle zuivel laten staan sowieso. Je kunt even kijken of dat voldoende is. Verschilt namelijk per vrouw, hoeveel koemelk er doorkomt in de BV. Ik moest echt alles laten staan, dus ook alle toevoegingen in producten: weipoeder, (karne)melkpoeder, lactose/melksuiker, enz enz.

4. raspberry

#64 raspberry, 19 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jul 2013
    Gewoon nummer 2. Dieetvoeding kent alleen 1 en 2, en 2 kan dus rustig tot 18 maanden. Je begint altijd met pepti, (nutrilon pepti of friso pep). Als dat niet voldoende werkt, heb je nutramigen of friso allergy care.
    Schaf niet teveel voeding tegelijkertijd aan: als de pepti niet genoeg is, zit je met een lading voeding waar je niets aan hebt :(

Het smaakt trouwens heel vies, maar een tijdje terug heeft een andere moeder die steeds BV had gegeven, succesvol over kunnen stappen dankzij de eerste tijd steeds even een heel klein beetje diksap bij de fles in en dat langzaam steeds minder!

Als tegen die tijd duidelijk is dat het idd echt KMA is, kun je gaan kijken welke vervangers mogelijk zijn voor hem. Dat zou soja kunnen zijn. Maar soja is zelf een bekende allergeen, dus op dit moment is dat GEEN verstandige vervanger, net als geitenmelk: beslist ook nog niet doen. Z'n darmen moeten eerst rust krijgen, anders krijgt hij hier ook last van en trigger je een eventuele kruisallergie. Hoe beter hij in z'n vel zit op het moment dat je soja wel introduceert, hoe groter de kans dat hij dat kan verdragen dan.

5. raspberry

Yeah, right.... dat is dus heeeeeeel zeldzaam en dan zou je voor de 6 maanden al problemen moeten hebben gehad. Dan had je het niet 6 maanden keurig uitgezongen en daarna pas problemen gekregen, toevallig op het moment dat KV geintroduceerd werd.
    Gezien het feit trouwens dat toen pas de problemen begonnen zijn, zou het kunnen dat jij niet op toevoegingen in producten hoeft te letten.

Wat betreft de voeding van je zoontje: lees ALLE etiketten! Er zit werkelijk waar in zoveel dingen melk waar je het helemaal niet verwacht! Brood, vleeswaren, potjes voeding, chips, instantpakjes/sauzen/maaltijden, enz enz enz. Echt alles checken, ant voor hemzelf zal het ws wel belangrijk zijn dat hij ook geen toegevoegde melkbestanddelen binnenkrijgt!

6. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Zou zeker doorgaan met de bv!! Niet laten vallen hoor zo zonde, idd zelf op dieet.

Ik laat morgen even weten hoe het ging, heb ne geprobeert in haar slaap te voeden maar ze had het door en begon gelijk weer te krijsen en kaken op elkaar. Vannacht om 3 uur weer. Hopen want ze heeft vandaag maar 100 aan vocht binnen en dat was een perenijsje met water.....geen eten geen melk. :(

7. raspberry

4-6 weken. Maar na 2 weken zou je wel al verschil moeten merken.

8. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Mee eens! En idd er zit in zooooveel toegevoes melkbestande of soya. Pff niet normaal.

9. raspberry

Daarom is het dus zo belangrijk dat jij nu maar even op eigen houtje gaat testen. Ik begrijp werkelijk waar niet waarom de meest voor de hand liggende oorzaak EN de eenvoudigst te testen oorzaak niet als eerste onderzocht wordt, maar er dus tegelijkertijd wel van alles op het spel wordt gezet. Lekker is dat, da zou dus straks de BV ten einde zijn, precies wat hij het hardste nodig heeft, en dan zit je dus helemaal... :(

10. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Mimi, ik zou hem gewoon wat vaker aanleggen om de productie op te krikken. Het zit wel goed met je voeding in je BV hoor. Zou dus wel gaan blokvoeden, dan weet je zeker dat je zoontje de vette achtermelk krijgt.

Domme opmerking hoor, van die diëtiste. :(

11. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    meiden nu mijn zoontje aan de anti biotica zit gaat het goed met hem.
    kan hij dan als nog kma hebben??
    als ik stop begint het meestal weer

12. raspberry

Waarom zit hij aan de AB?

13. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    omdat hij al weer ruim 2 weken koorts had en rode oortjes.
    en het gekke is ook als hij aan de ab zit groeit hij ook goed.
    ik zei al tegen mijn man we moeten deze week maar even wegen bij het cb en volgende week als de kuur klaar is nog maar een keer om te kijken of hij van die toetjes ook groeit want daar kunnen we nu niks van zeggen.
    de vorige kuur was hij in 1 week 400 gram gegroeid terwijl hij dus normaal nauwelijks aankomt of dus afvalt.
    kan je toch zien dat er iets dwars zit

14. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Chronische oorontsteking? Het helpt blijkbaar als hij aan de AB zit maar je kan hem niet aan de AB blijven helpen, dat is ook slecht voor het immuunsysteem.

15. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Dat kan wel. Mijn dochter zit 9 mnd van het jaar aan de ab als onderhoud..tsjah niet goed voor het imuunsystheem, beter dan telkens een kuur.

Misschien kan je vragen of ze een keer kunnen prikken op iga/igg waardes enz dat zijn redelijk makkelijke onderzoeken voor afweerstoornissen.

Horveel ab kuren heeft je zoontje gehad afgelopen half jaar?

16. raspberry

Maar waarom wordt er dan een 3fasen-onderzoek ingesteld als hij dus zo vaak oorontsteking heeft blijkbaar? Hier de ervaring dat er dan slecht gegeten wordt, en ja: dan dus ook matige groei...
    Dan wordt het heel rap tijd voor de KNO en buisjes, zou ik denken... :(

17. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    En eventueel tot aan de buisjes overbruggen met een onderhouds ab. Is hij al eens naar de kno arts geweest?

18. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    mijn man heeft vandaag gebeld want we hadden nog niks gehoord (is donderdag pas aangevraagd maar goed een beetje druk kan geen kwaad) hij stond ingepland voor 6 augustus dus mijn man heeft heel vriendelijk gevraagd of het niet eerder kon en nu mogen we woensdag al komen ben benieuwd wat eruit komt zijn oortjes staan denk ik voor op maar hij is dus ook altijd verkouden (behalve als we de anti biotica gebruiken dan) en hij heeft ook al een keer zijn keel amandelen ontstoken gehad.
    @hooyoaasyia dat igg iga klinkt me heel bekent heeft dat te maken met je rode of witte bloed lichaamjes?? 1 van beide (weet niet meer welke) was namelijk laag

19. raspberry

Bij ontstoken neus- en/of keelamandelen zie je dat de natuurlijke functie van beschermen tegen virussen verloren gaat en dat door de ontstekingen ze juist virussen aan gaan trekken (als het ware). Dan ben je dus vaker ziek juist, ipv dat je er tegen beschermd bent.
    Dat hij goed in z'n vel zit met AB, zou erop wijzen dat hij met chronisch ontstoken amandelen te maken heeft, en als dat zo is, worden die er vaak uit gehaald.

Houd er wel rekening mee dat na een afspraak bij de KNO het vervolgens nog rustig weer een week of 7-8 kan duren voor je terecht kunt voor het weghalen van de amandelen en/of het zetten van buisjes! Ook dan: vooral aangeven dat je van elk plekje dat eventueel vrij komt, gebruik wilt maken!

20. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    vandaag wezen wegen en hij was zoals verwacht goed gegroeid.
    de vraag is nu komt het door de anti biotica (zoals de andere keren) of komt het door de bijvoeding.
    morgen de laatste dag anti biotica ik krijg het er nu al benauwd van meestal begint de dag erna de ellende weer.
    is het trouwens niet erg dat hij aan de anti biotica zit als we naar de kno arts gaan?? kunnen ze het dan wel zien of het weg gehaald moet worden of gaan ze op mijn verhaal af??
    en doen ze alles tegelijk keel neus en buisjes of gaat dat allemaal apart??

Deel Deze Pagina