eerste echo niet goed

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by suus1987, Jan 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. suus1987

suus1987 Fanatiek lid

Sep 9, 2008
    2,622
    0
    0
    Pedagogisch medewerker :D
    Cuijk
    Hallo..
    Ik heb laatst een echo gehad in ziekenhuis.. echo was niet goed want hartje klopte niet.. en vruchtje was erg klein.. Volgende week moet ik terugkomen.. maar wat denken jullie.. heeft het nog een kans?
    Liefs suzanne

2. Boortjuh

Boortjuh Lid

Sep 22, 2008
    54
    0
    0
    n.v.t
    venlo
    hey wijffie

watt erg dat je echo niet goed is...
    ik zou je hoop kunne geven maar
    als er geen hartje is zal je baby ook niet levens vatbaar kunnen zijn :(
    want met 6 weken hoort het hartje al zichtbaar aan het kloppen te zijn...
    en is dat oo duidelijk op de echo te zzien...
    missch hebbe ze niet goed gekeken of konde ze het niet goed zien
    maar op de echo zie ik het hartje ook niet
    sorry '

sterkte liefs debor

3. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
  4. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    getsie meis, wat vervelend dat je echo niet goed is.
    Ik durf je maar weinig hoop te geven dat het goed komt. Bij 8/9 weken zwangerschap moet het hartje echt wel kloppen en het vruchtje veel groter zijn. (hartje hoort te kloppen rond 6/7 weken zwangerschap)
    Ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat je halverwege december al een positieve test hebt gehad, dus dan zou je zeker 7 weken zwanger moeten zijn. Een vruchtje van 0,26 cm staat voor ongeveer 4 weken zwangerschap, dus helaas ziet dat er niet goed uit.

Natuurlijk zou het nog kunnen dat je minder lang zwanger bent dan je dacht, maar ik ben bang dat je toch een missed abortion hebt meis. Heel veel sterkte en neem de tijd om het te verwerken.

ps: weet wat je meemaakt, wij hebben het hetzelfde gehad vorig jaar april met 9 weken zwangerschap en een vruchtje van 7 weken zonder hartslag.

5. tascha

tascha Fanatiek lid

Apr 8, 2006
    4,180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik vrees ook dat het niet goed zit meid sorry. Ik kan wel van alles verzinnen, maar wil je niet meer hoop geven. Het is alles wat de andere ook al gezegd hebben. Als je nu al minstens 7 weken moet zijn, zou er echt een hartje te zien moeten zijn en zou het vruchtje ook groter moeten zijn. Sorry meid, zou echt willen dat ik je wat anders kon vertellen. Veel sterkte.

6. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

Aug 12, 2008
    1,443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    He bah wat naar :cry:
    Ik vind het vruchtje ook veel te klein. En zoals anderen al zeiden, moet je met 8 weken toch al wel duidelijk een hartactie zien.

Sterkte!

7. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

Dec 7, 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    Als je werkelijk over 8 weken zwanger bent, zie ik er weinig goeds in :( :( .
    Maar gezien de grootte van de CRL ben je misschien minder ver?! Kan dat? Wel minstens een week of twee ... geen hartslag met een CRL van 4-5mm is meestal foute boel.
    De grootte van de vruchtzak vind ik ietsje te groot in verhouding tot het vruchtje zelf maar als je bvb nog maar net 6w bent zou het nog kunnen.

Ik hoop op het beste!

8. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

Jun 24, 2007
    1,643
    51
    48
    Female
    België
    Sorry meid, maar ik vrees er ook voor...

Ofwel ben je gewoon véél minder ver. In mijn album staat ergens een echo van een vruchtje van 6weken. Waarop het hartje (dat aanhangseltje) al goed flikkerde...

... Sorry :(

9. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    Jeetje Suus, wat rottig voor je..
    Ik kan uit je verhaal en uit de echo ook einig hoopvols opmaken. Ik ben het ook met Nathalie47 eens; het vruchtje is in verhouding tot de vruchtzak veel te klein en dat maakt het er niet beter op. En ook al is een hartje nog zo ienimini: je zou het wel als een knipperlichtje moeten kunnen zien.

Ik wens je veel sterkte, en hou ons op de hoogte!

Monique

10. suus1987

suus1987 Fanatiek lid

Sep 9, 2008
    2,622
    0
    0
    Cuijk
    Bedankt voor alle lieve berichtjes!

sommige mensen zijn er achter gekomen dat er veel fouten gemaakt zijn..
    *de instellingen zijn niet.. staat dat ik 26 weken en nog wat zwanger ben en 8 april uitgerekend ben..
    * de echo is niet 100 % ingezoomd.. maar maar 59%
    *Iemand dacht dat ze die camera niet dicht genoeg bij de baarmoeder hadden gehouden.
    *iemand dacht dat die kruisjes niet helemaal op de goede plaats gezet waren..

Dus misschien heb ik nog hoop

11. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ze had zoiezo op 100% zoom moeten zetten als het allemaal zo klein is. Misschien klopte het hartje wel maar heeft ze niet goed gekeken aangezien ze wel 10 seconden keek....
    Ik blijf gewoon duimen en het is nu al bijna dinsdag!

12. Mei2009mama

Mei2009mama Actief lid

Sep 8, 2008
    334
    0
    0
    Hoop doet leven. Ik zag die dingen ook op je echo, maar weet verder niet wat dat allemaal is..

Ik zal eens kijken of ik een echo voor je heb van 8 weken die niet ingezoomd is..

Succes

13. Pioen

Pioen Fanatiek lid

Jun 11, 2008
    1,903
    0
    0
    Jeetje meis wat een vervelende toestand! En dan ook nog fouten gemaakt zeg je.. Ik duim voor je voor volgende week.
    Maar als er echt geen hartje heeft geklopt.. Ik wens je veel sterkte :(
    Hou ons op de hoogte ;)

14. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Ik vond de foto al zo vreemd... Helemaal niet ingezoomd! Lekker slim van ze.

Als ik het vergelijk met mijn foto's...is de foto inderdaad echt niet ingezoomd!

15. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Als je met deze zwangerschapsduur nog geen hartje ziet, dan is dat niet goed. Een hartje gaat ongeveer met 6 weken kloppen. Ook klopt de grootte van het vruchtje niet en het dooierzakje is veel te groot in verhouding. Dit staat allemaal los van het feit of er wel of niet ingezoomd is, de echokop kan niet dichterbij je baarmoeder gehouden worden, de kruisjes staan redelijk goed. Er kan altijd een mm verschil in zitten, maar dan nog.

Ik zie aan de linkerkant dat de afstand tussen de twee kruisjes 0,26 cm is. Met onze eerste echo met 7w4d zag je duidelijk een boontje van 12,2 mm (1,2 cm), een kloppend hartje en het dooierzakje was in verhouding veel kleiner. Als je naar jouw echo kijkt, zou je ongeveer 5 weken zwanger moeten zijn.

Ik denk eerlijk gezegd dat het niet goed zit. Ik hoop natuurlijk van wel, maar bereid je er een beetje op voor dat je geen goed nieuws krijgt... Heel veel succes & sterkte met alles!

16. tascha

tascha Fanatiek lid

Apr 8, 2006
    4,180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Laat het anders eens aan de vk van het forum zien, misschien weten zij wat.

17. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

Jun 29, 2008
    5,767
    423
    83
    Female
    Zuid-Holland
    He wat naar zeg! Kan me voorstellen dat je ervan schrikt. Helaas kan ik niks anders dan het eens zijn met de meeste meiden hier. Ik zie ook weinig goed. In mijn album staat mijn echo van 9 weken 1 dag en dan zie je al duidelijk een kindje. Tevens was er duidelijk hartactie te zien.
    Als je met 9 weken geen hartactie hebt, kun je er eigenlijk vanuit gaan dat het niet goed zit. Ik hoop natuurlijk dat ik het mis heb voor je, maar ik zou er toch vanuit gaan dat het niet goed is. Heel veel succes morgen!

18. Happyme

Happyme Actief lid

May 6, 2008
    375
    0
    0
    Suus, hoe was het vandaag? Ik hoop voor je dat gewoon mooi zwanger bent.

19. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik ben ook erg benieuwd hoe je echo gegaan is. Hopelijk kom je met goed nieuws!

20. suus1987

suus1987 Fanatiek lid

Sep 9, 2008
    2,622
    0
    0
    Cuijk
    het is niet goed.. er is geen vruchtje meer.. alleen nog weefsel.. krijg morgen pillen om een mk op te wekken :(

Share This Page